TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Reikalinga VIAP mechanizmo reforma

2015 07 07 17:58

Sveikiname Valstybės kontrolės išvadas, kurios atkreipia dėmesį į dabar veikiančios viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) schemos trūkumus ir tikimės, kad Energetikos ministerija įgyvendins Vyriausybės 2012–2016 m. programos prioritetinę priemonę – peržiūrėti VIAP nustatymo principus. 

Vyriausybė buvo įsipareigojusi reformuoti VIAP mechanizmą, o visus vartotojus paleisti į laisvąją rinką nuo 2015 m. pradžios. VIAP mechanizmo schema taip ir nebuvo peržiūrėta, o elektros rinkos liberalizavimas atidėtas iki 2016-2017 m., kas reiškia kad ir toliau pramonei užkraunama elektros kainos viešuosius interesus atitinkančių paslaugų dedamoji, kuri mažina jų konkurencingumą tarptautinėse rinkose.

Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) jau ne vienerius metus įvairiuose formatuose ir susitikimuose su valdžios atstovais įrodinėja būtinybę atsižvelgti į įmonių veikloje didelę dalį sudarančias energijos sąnaudas ir siūlo elektros energijos kainą pramonės įmonėms diferencijuoti pagal elektros suvartojimą, kaip kad Šiaurės, Baltijos šalių, Lenkijos ir Vokietijos taikomi elektros kainų algoritmai (siekdamos išsaugoti pramonės konkurencingumą regiono šalys pridėtines elektros kainos dedamąsias verslui mažina, o buitiniams vartotojams didina). Tad jeigu norime, kad mūsų pramonė ir verslas išliktų konkurencingi bent jau regiono rinkose, Lietuvoje taip pat turėtų keistis nuostata esą šalies verslas turėtų dalintis socialinio solidarumo naštą lygiai su visais, taip pat ir buitiniais elektros vartotojais.

Tikimės, kad artimiausiu metu bus peržiūrėti VIAP nustatymo principai, o peržiūrint VIAP nustatymo principus ir jų kompensavimo tvarką bus:

- konsultuojamasi su Lietuvos pramonės atstovais, kompleksiškai įvertinta ir atsižvelgta į Lietuvos pramonės interesus;

- detaliai reglamentuotas įstatymų lygmenyje VIAP lėšų rinkimas ir VIAP lėšų išmokėjimas, užtikrinant VIAP kainos pastovumą ir prognozuojamumą;

- peržiūrėtas VIAP mokėtojų ir gavėjų sąrašas, siekiant mažinti VIAP mokėjimo dydį ne tik buitiniams vartotojams;

- numatyta galimybė diferencijuoti VIAP įkainius energijai imliai pramonei, siekiant didinti Lietuvos pramonės konkurencingumą;

- numatyta galimybė atleisti nuo VIAP mokesčio savos gamybos elektros energiją naudojančius subjektus ir tokiu būdu užtikrinta teisėtų lūkesčių apsauga, investicijų grąža bei Lietuvos pramonės konkurencingumas tarptautinėse rinkose.

Jeigu siekiame išsaugoti didžiųjų įmonių konkurencingumą, tai turime įsisąmoninti, kad konkurencija tik didėja ir dabartinėje globalioje rinkoje visos be išimties sudėtinės dalys – energijos kainos, specialistų kvalifikacija, mokesčių sistema ir kt.- vaidina svarbų vaidmenį. Todėl tokioje situacijoje turime priimti kartais ir nepopuliarius sprendimus, jeigu norime neatsilikti ir išlikti konkurencingi globalėjančioje rinkoje, išlaikyti būtiną modernizacijos tempą ir išnaudoti visas galimybes pritraukti investicijas.

Autorius yra Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"