TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Šachmatai – ne vien žaidimas

2015 05 27 13:20

Šachmatai – ne vien žaidimas, bet ir puiki mokymo bei ugdymo priemonė. Deja, Lietuvoje jie nustumti į užribį. Būdama šachmatininkė ir Seimo narė, norėčiau prisidėti, kad ši asmenybę lavinanti disciplina būtų integruota į šalies pradinių klasių programą. Priežasčių tam yra daug. Kaip ir svarių argumentų.

2012 m. kovo 15-ąją Europos Parlamentas išleido rekomendacinio pobūdžio teisės aktą, siūlydamas Europos Sąjungos narėms savo švietimo sistemose įgyvendinti programą „Šachmatai mokyklose“. (…) Netrukus ir Lietuvos Seime buvo parengta analogiška rezoliucija – projektui pritarė visos politinės partijos. Pirmas žingsnis buvo žengtas, deja, jokių konkrečių veiksmų iki šiol nesiimta.

XXI amžiuje jauni žmonės itin daug laiko praleidžia virtualioje erdvėje, būdami prie kompiuterio. Sukoncentruoti dėmesį jiems darosi vis sunkiau. Šachmatai šioje situacijoje būtų tarsi atsvara. Antra vertus, dabar ir šachmatais galima žaisti pasitelkus internetą. Pavyzdžiui, varžytis su kompiuteriu ar kitame pasaulio gale esančiu varžovu.

Europos Sąjungos šalyse (ir ne tik) atlikta nemažai išsamių tyrimų, kurių rezultatai akivaizdžiai įrodo, jog šachmatai lavina vaikų atmintį, intuiciją, reakciją, gebėjimą susikaupti. Šis žaidimas ugdo valią, vaizduotę, kūrybiškumą, loginį ir erdvinį mąstymą, bendravimo ir organizacinius įgūdžius. Šachmatai moko atsakomybės, skiepija pagarbą varžovui. Visa tai padeda formuoti įvairiapusę originalaus mąstymo, aukštos vidinės kultūros asmenybę.

Valstybėse, kur jau įgyvendinama programa „Šachmatai mokyklose“, pedagogų ir tėvų apklausos parodė, kad tokios pamokos vaikams duoda didžiulę naudą – pagal sugebėjimus jie kone metais lenkia nežaidžiančius šachmatais savo bendraamžius. Neseniai 100-ame Niujorko mokyklų atliktame tyrime dalyvavo 3000 moksleivių. Rezultatai parodė, jog žaidžiantieji šachmatais akivaizdžiai pranašesni už bendramokslius, jiems puikiai sekasi ir tikslieji, ir humanitariniai mokslai.

Svarbiausias klausimas – kaip Lietuvoje galėtume įgyvendinti programą „Šachmatai mokyklose“? Mes jau galime remtis kitų kraštų teigiama patirtimi. Pavyzdžiui, yra šalių, kur šachmatai mokyklose įtraukti į pradinių klasių pagrindinę programą, kitur tai – laisvai pasirenkamas dalykas. Esu už tai, kad vaikai Lietuvoje turėtų galimybę rinktis. Tikiu, kad norinčių išmokti žaisti šachmatais vaikų bus daug.

Dabar, pirmame šio proceso etape, Lietuvos šachmatų federacijai ir visiems, kurie suinteresuoti šio žaidimo integravimu į mokyklas, būtina konsultuotis su Švietimo ir mokslo ministerija, su miestų bei rajonų švietimo skyriais ir, žinoma, su mokytojų bendruomene. Pokalbiai ir diskusijos padės išgryninti pagrindinius dalykus, kuriais remiantis ir turėtų būti parengta lietuviškoji programa „Šachmatai mokyklose“.

Norėčiau pabrėžti, jog programos pagrindinis tikslas yra ugdyti ne didmeistrius, o įvairiapusę asmenybę. Juk šachmatus galima integruoti su matematikos, geometrijos ir net su istorijos pradmenimis. Šachmatų „gramatiką“ antrokams ir trečiokams galėtų dėstyti pradinių klasių mokytojai, naudodamiesi specialia metodine medžiaga, kuri netrukus bus parengta. Tad kvalifikuoti šachmatų treneriai, ugdantys didelio meistriškumo sportininkus, nebūtini.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"