Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

„Don Karlo“ režisierius: „Nedauginsiu seno mėšlo“

 
2016 02 29 15:56
Režisierius Günteris Krämeris. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Giuseppe Verdi nebuvo labai patenkintas savo „Don Karlu“, nors parašė šiai operai įspūdingą muziką. Aišku, kad jam nebuvo labai mielos užsakovų – Paryžiaus operos – sąlygos, verčiančios pataikauti tuometei buduarinei publikai.

Kompozitoriui teko ne kartą ir ne du perrašyti partitūrą.

Šiandieniniams operos statytojams tenka veikalą kupiūruoti, tarkim, atsisakyti visiškai nebereikalingų baleto intarpų.

„Don Karlą“ Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) statančio režisieriaus iš Vokietijos Günterio Krämerio pavardė – ne tuščia intriga: J. F. Halévy opera „Žydė“, jo pastatyta Vilniuje 2014 metais, buvo visokeriopai nepriekaištingas spektaklis.

„Don Karlo“ G. Krämeris ėmėsi pirmą kartą. Režisierius prisipažino, kad statyti „Žydę“ jam buvo lengviau, kadangi Lietuvoje ši opera nebuvo labai gerai žinoma.

Lietuvos opera „Don Karlą“ statė dukart – 1959 (dirigentas Rimas Geniušas, režisierius Juozas Grybauskas, dailininkas Liudas Truikys) ir 1981 metais (dirigentas Jonas Aleksa, režisierė Nijolė Krotkutė, dailininkas L. Truikys). L. Truikio dekoracijos ir solistų Vaclovo Daunoro, Gražinos Apanavičiūtės, Irenos Milkevičiūtės, Nijolės Ambrazaitytės vaidmenys – auksiniai Lietuvos operos puslapiai. Apie tai vokiečių režisierius yra girdėjęs.

G. Krämerio versijoje nebus jokių istorinių kostiumų, prašmatnių vėduoklių ir panašiai. „Bet ši opera turi būti politizuota, nes tokios jos istorinės šaknys“, – tvirtina režisierius.

Čia bus nuorodų į šiandienos aktualijas – į tai, kaip buvusios imperijos stengiasi atgauti ankstesnę įtaką.

Operos libretas remiasi Friedricho Schillerio drama „Don Karlas, Ispanijos infantas“. Ispanijos istorija šiandienos kūrėjams yra būdas parodyti konfliktą tarp laisvės ir saugumo.

Senos „Don Karlo“ klišės atgyveno, laikytis jų būtų didžiausia kvailystė, įsitikinęs režisierius. Tarkim, moterų vaizdavimas: du kraštutinumai – tyra Elizabetė ir „palaida moteris“ didžiule iškirpte Eboli. „Eboli – labiausiai klišių persekiojamas personažas. O juk ji – Pilypo II šnipė, savo seksualumu besinaudojanti tik tiek, kiek reikia informacijai išgauti, – dėsto režisierius. – Sunkiausia buvo įtikinti solistes atsisakyti personažo pateikimo „tradicijos“, išvalyti erotizuotas kvailas klišes.“

Don Karlo personažas irgi apaugęs klišėmis. Didydis Inkvizitorius – dar labiau. Kaip ir centrinė veikalo scena – eretikų deginimo.

„Neketinu perdirbinėti seno mėšlo, – žada režisierius. – Mano užduotis – ištraukti esmės grūdą, o ne malti senas klišes.“

Premjera – jau šią savaitę: kovo 4, 5, 6 dienomis.

Muzikos vadovas ir dirigentas – prancūzas Pierre Vallet. Scenografas – Herbertas Schäferis (Vokietija). Kostiumų dailininkė irgi iš Vokietijos – Isabel Ines Glathar.

Vaidmenys ir atlikėjai: Pilypas II – Askaras Abdrazakovas (Rusija), Luciano Batiničius (Kroatija), Liudas Mikalauskas; Don Karlas – Adamas Diegelis ir Ericas Fennellis (abu iš JAV); Elizabetė – Viktorija Miškūnaitė, Regina Šilinskaitė, Raminta Vaicekauskaitė; Eboli – Eglė Šidlauskaitė ir Jovita Vaškevičiūtė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"