Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Apeirono teatras susitiks su Vilniaus ir Kauno publika

 
2017 01 20 15:42
Iš spektaklio "Psiche".
Iš spektaklio "Psiche". Monikos Penkutės nuotrauka

Sausio mėnuo uostamiesčio Apeirono teatre intensyvus: spektaklio „Žinduolių perėja“ reinkarnavimas, inscenizuoti knygų pristatymai, reikšmingos gastrolių stotys Kaune ir Vilniuje. Vilniaus publikai sausį ir vasario pradžioje bus parodyti trys spektakliai – „Psiche“, „Nekrozė“ bei „Žinduolių perėja“, o Kauno žiūrovus „Apeirono“ teatras kvies į spektaklio „Nekrozė“ seansą.

Jau šiandien, sausio sausio 20 dieną, 18.30 val. Vilniaus „Menų spaustuvėje“ vyks spektaklio „Nekrozė“ (rež. Greta Kazlauskaitė ir Eglė Kazickaitė) premjera. Spektaklyje vaidins Kristina Švenčionytė, Ričardas Bartašius, G. Kazlauskaitė ir E. Kazickaitė.

Kaip teigia Apeironos teatro atsovai, „Nekrozė“ – savitas psichologinis trileris, į kurį tarsi instaliuoti pagrindiniai šiam žanrui būdingi elementai (nerimas, laukimas, įtampa, klaidinančios situacijos, susierzinimas ir pan.), o „realųjį“ spektaklio pasaulį čia nuolat keičia painūs ritualai, prasmių, kaukių ir įvaizdžių metaforos. Spektaklyje veikiantys trys pagrindiniai personažai – laimės troškimo, klaidingo savęs įrodinėjimo, kritiško požiūrio į kitą asmenį, konkurencijos cikle užstrigę žmonės. Jų dalyvavimas neįprastame žaidime dėl didelio piniginio prizo tam tikrais momentais primena Jerry Zuckerio filmą „Žiurkių lenktynės“, nors nebūtinai.

Iš spektaklio "Nekrozė"./Domo Rimeikos nuotrauka
Iš spektaklio "Nekrozė"./Domo Rimeikos nuotrauka

Teatro kritikė Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė recenzijoje apie „Nekrozę“ rašo: „Savo spektakliams pačios siužetus kuriančios jaunos kūrėjos ieško tokios teatrinės kalbos, kuri praplėstų kino kameros vieno rakurso žvilgsnį. Tarsi stojusios į dvikovą su kino industrija, jos surenka visą šūsnį argumentų, siekdamos įtikinti, kad ir teatras gali būti pakankamai šiuolaikiškas ir nė kiek nemažiau patrauklus. Spektaklis tarytum sako: „Ir teatre galima kalbėti apie tai, kas vyksta mūsų visuomenėje šiandien, kalbėti šiuolaikiškam žmogui labiausiai suprantama šiuolaikine kalba. Scenoje nebūtinai turi karaliauti vien tik klasikinės dramos, nes ji tokia pat pajėgi reflektuoti dabartinio žmogaus būtį.“

Kauno žiūrovui „Nekrozė“ bus rodoma sausio 21 dieną, 18.00 val. Kauno miesto kameriniame teatre. Spektaklio kūrybinė grupė kviečia susipažinti su Apeirono teatru, o drauge ir aptarti, kas ir kaip jame vyksta.

Sausio 31 dieną Vilniaus „Menų spaustuvėje“ svečiuosis spektaklis „Psiche“. Spektaklyje vaidins Kristina Švenčionytė ir G. Kazlauskaitė.

Pasak režisierių, G. Kazlauskaitės ir E. Kazickaitės, „Psiche“ – tai intelektinis detektyvas, situacija, kurioje keliamas klausimas, kas būtum netekęs sielos (Psichė – senovės graikų deivė, žmogaus sielos įsikūnijimas, kvėpavimas / mąstymas), kas daro žmogų gyvą, tikrą ir laisvą.

Šiame spalvingame, muzikaliame ir dinamiškame spektaklyje skalsu vaizdo (videoprojekcijas kūrė Vidas Valinčius), garso (prie didžėjaus pulto dirba ir garsinį spektaklio pavidalą kuria E. Kazickaitė), judesio ir, žinoma, klausimų, į kuriuos drastiškais metodais bando rasti atsakymus dvi spektaklio veikėjos, vykdančios „teisingumo“ seansą.

Iš spektaklio "Žinduolių perėja"./Domo Rimeikos nuotrauka
Iš spektaklio "Žinduolių perėja"./Domo Rimeikos nuotrauka

Vasario 1 dieną į „Menų spaustuvės“ sceną žengs premjera – spektaklis „Žinduolių perėja“. Spektaklyje vaidins Vilma Raubaitė, Kristina Švenčionytė, Ričardas Bartašius, Greta Kazlauskaitė / Samanta Pinaitytė.

Svarbiausias spektaklyje „Žinduolių perėja“ vystomos istorijos nervas – šiuolaikinė sutrikusi moteris, kuriai tiek abortas, tiek gimdymas yra vienodai nepakeliami dalykai. Kokia šiandien yra moteris? Kodėl joje grumiasi vaisingumas su žudymo manija? Kodėl ji nebesugeba atsiliepti į motinišką pašaukimą, bet ramybės neatranda ir antimotiniškoje būsenoje?

Visas spektaklis – moters jausenų galerija po to, kai ji pasirašo nuosprendį, bet dar gali kalbėtis su savo įsčių vaisiumi, po to, kai ji eina į kapus ir kasa palaikus visų negimusių kūdikių, kurie galėjo būti poetai, žemdirbiai, žmonės, iš kurių gimtų kiti žmonės.

Režisierė ir aktoriai kuria sapno / hipnozės aplinką, kurioje išdidinami įvairiais amžiais „abortuotų“ žmonių gyvenimo segmentai, sujungti su mintimi, kad asmens tragedija yra tik šito gyvenimo tragedija, bet žiūrint plačiau – amžinasis ryšys tęsis ir toliau. Kad mirtis amžinojo ryšio šešėlyje yra visiškai sąlyginė. Kad tik perėjęs uždraustą perėją žmogus gali suvokti atleidimo ir amžino gyvenimo dovaną.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"