Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

Dailininko bandymai pagauti šviesą – uostamiestyje

 
2016 08 10 6:00
Dailininko Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos ir objektų paroda Klaipėdoje veiks iki rugsėjo 4 dienos. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose penktadienį, rugpjūčio 12 dieną, atidaroma 62-oji personalinė Algio Griškevičiaus tapybos, fotografijos bei objektų paroda „Trys bandymai pagauti šviesą“. Ekspozicijoje bus galima pamatyti darbus, kurtus dar 2002 metais, ir vos prieš kelias savaites baigtas drobes.

A. Griškevičiaus kūrybai būdingas kritinis dabarties vertinimas, nevengiant ironijos ir tragikomedijos. Per keletą dešimtmečių pasikeitė autoriaus tapybos darbų spalvinė raiška ir kompoziciniai sprendimai, tačiau galima įžvelgti kūrinių temų ir objektų nuoseklumą: dažniausiai be žmonių, tušti miesto peizažai, architektūros detalės, restauruojami ar apleisti pastatai, nereprezentacinės miesto erdvės, tuščios žaidimų aikštelės ir atrakcionų parkai, miesto ir gamtos susitikimai. Tapybos darbuose beveik nėra žmonių arba jie – pavieniai ir tarsi atsitiktiniai, neveikiantys miesto, gyvenančio savo gyvenimą. A. Griškevičiui būdinga itin detali, materiali tapyba, uždara kompozicija, intensyvi, ekspresyvi, iš nematomo šaltinio sklindanti šviesa bei priešingybių jungimas į visumą.

"Iliuzija" - vienas naujausių Algio Griškevičiaus darbų.

Tapybos darbuose gamta linkusi daiktėti ar brautis į urbanistines erdves, o fotografijoje ji – bene vienintelė konstanta. Išskirtinis Lietuvos fotografijos kontekste A. Griškevičius savo nuotraukų serijose fiksuoja iš anksto kruopščiai suplanuotas ir apgalvotas situacijas, kurių pagrindinis veikėjas – žmogus. Jis neretai virsta gyvūnu, mitine būtybe, daiktu ar net mutantu. Kartais autorius, kritikuodamas šiuolaikinį kūno įvaizdį, nuolatinį perdėtą jo aukštinimą, sąmoningai deformuoja žmogaus kūną arba sukuria jam neįprastą ir nenatūralų kontekstą.

Vėlyvieji A. Griškevičiaus objektai – gamtos metaforų ir autoriaus fantazijos sintezė. Iš vytelių pinti stambūs objektai šliaužia, krinta, šokinėja, tupi ir t. t. Jie primena pastolių motyvą tapybos ir fotografijos darbuose, tik čia jie nepalaiko nieko, tik tuščią erdvę.

Kritika ir humoras, vyraujantys visose autoriaus kūrybos srityse, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje pelno gausių žiūrovų dėmesį ir simpatiją bei kritikų įvertinimą. Per Lietuvą keliaujanti paroda vėl papildyta pačiais naujausiais ir dar nerodytais A. Griškevičiaus darbais, tad klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti tikrai pačią išsamiausią autoriaus kūrybos retrospektyvą. Paroda veiks iki rugsėjo 4 dienos.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"