Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

K. Tretyakova: turiu planų likti savimi!

 
2015 12 08 6:00
„Traviata“, Hamburgo opera. Violeta – Katerina Tretyakova. Jörno Kippingo nuotrauka

„Pagaliau padainuosiu Lietuvos publikai, draugams, artimiesiems ir šiaip visiems geriems žmonėms!“ – nuoširdžiai džiaugdamasi praneša operos dainininkė Katerina Tretyakova. Nuo tada, kai baigusi bakalauro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje išvyko tobulintis užsienyje, vos keletą kartų buvo sugrįžusi dainuoti mūsų publikai – Nacionalinės filharmonijos koncertuose.

Įvairių šalių operos teatrų scenose matoma ir labai ten giriama Katerina pagaliau pasirodys Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro spektaklyje „Traviata“. Gruodžio 12 dieną jos – Violetos – partneris bus Edgaras Montvidas.

K. Tretyakova jau studijų Vilniuje metais skynė laurus tarptautiniuose vokalistų konkursuose. Sėkmė nuo jos nenusigręžė ir vėliau. Šiuo metu ji yra Hamburgo operos (Vokietija) solistė. Ruošdamasi „Traviatai“ solistė atsakė į LŽ klausimus.

Dažniau – režisūrinis teatras

– Naujausias jūsų vaidmuo Hamburgo operoje – „Figaro vedybų“ Suzana. Pristatykite ir kitus savo pastarųjų metų darbus.

– Teko dainuoti daug pagrindinių vaidmenų, ne tik Hamburge. Pavyzdžiui, Adiną gana sename klasikiniame pastatyme, kurio premjerą dainavo Luciano Pavarotti ir Mirella Freni. Didžiausia garbė ir nepakartojamas pojūtis buvo dėvėti tą pačią – M. Freni – suknelę! Tai vienas nedaugelio klasikinių pastatymų, kuriuose dalyvavau. Dažniau pasitaiko modernių, vadinamojo režisūrinio teatro spektaklių: tokia buvo „Lucia di Lammermoor“ arba mūsų naujoji „Traviata“. Gegužę debiutavau Pietų Amerikoje, Bogotos „Teatro Mayor“, – Džildos vaidmeniu moderniame, labai minimalistiniame Tatyanos Gürbacos „Rigolete“ (koprodukcija su Ciuricho opera). T. Gürbaca yra garsaus režisūrinio teatro atstovo Peterio Konwitschny mokinė. Nuostabaus pozityvumo žmogus. Darbas su ja suteikė geros energijos, buvo abipusis supratimas. Prie dirigento pulto stovėjo maestro Patrickas Fournillier, kuriam diriguojant turėčiau dainuoti koncertą su orkestru ten pat, Bogotoje, 2017 metais.

Katerina Tretyakova – Hamburgo (Vokietija) operos solistė. /Dietmaro Scholzo nuotrauka

Šį rugsėjį vėl buvau sugrįžusi į Vieną, „Theater an der Wien“, kur prieš trejus metus dainavau Reginą nuostabiame Keitho Warnerio spektaklyje – Paulio Hindemitho „Mathis der Mahler“, diriguojant puikiajam maestro Bertrand“ui de Billy, kuris už šį projektą buvo apdovanotas „Goldener Schikaneder“ prizu, o spektaklis pripažintas Metų spektakliu Vienoje. Šiemet dar dainavau Aną retai statomoje Heinricho Marschnerio operoje „Hans Heiling“. Publika spektaklį sutiko šiltai, kritika irgi įvertino labai palankiai.

O dėl „Figaro vedybų“, tai garbė ir malonumas buvo dirbti su Stefanu Herheimu, vienu iškiliausių dabartinių jaunosios kartos režisierių, dirbančių svarbiausiose operos scenose. Maestro Ottavio Dantone – tikras baroko ir W. A. Mozarto muzikos žinovas. Kokia laimė dainuoti itališką muziką diriguojant italui, kuris ne tik nuostabiai jaučia dainininkus ir muziką, bet ir pateikia solistams gražių idėjų dėl interpretacijos, įvairių stilistinių pasiūlymų. Tai buvo šešios įtempto darbo savaitės. Esu tikra, kad šį naują pastatymą publika įvertins ir pamėgs. Ir kad jis įrodys, jog ir moderni režisūra gali būti aukščiausios klasės!

Šiaip jaučiuosi laiminga, nes dirbu mėgstamą darbą ir dažniausiai tenka bendrauti su nuostabiais kolegomis – profesionalais ir gerais žmonėmis. Mėgaujuosi ne tik spektakliais, bet ir repeticijų procesu.

Akis į akį su M. Caballé

– Vilniuje laukiame jūsų ir „Traviatos“. Ar Violeta tebėra sopranų svajonė?

– Violeta iki šiol, kaip ir Liučija, yra mano mėgstamiausia partija. Manau, ji dar ilgai liks geidžiamiausia. Kol prisijungs Elvyra („Puritonai“), Mimi, Manon...

„Lucia di Lammermoor“, Hamburgo opera. Liučija – Katerina Tretyakova. /Jörno Kippingo nuotrauka

– Išvykusi iš Lietuvos netrukus užmezgėte ryšius su Zalcburgo festivaliu.

– Prisiminimai kuo šilčiausi. 2006-aisiais, vos atvykusi studijuoti į „Mozarteumą“, turėjau laimės debiutuoti šiame garsiame festivalyje – Hiacinto vaidmeniu W. A. Mozarto operoje „Apollo et Hyacinthus“. Už šią nepakartojamą patirtį iki šiol dėkoju „Mozarteumo“ profesoriui Josefui Wallnigui. Per savo meistriškumo pamoką išgirdęs, kaip dainuoju Paminos ariją, pakvietė perklausai į Zalcburgą. Po dvejų metų dalyvavau ten pat jaunųjų dainininkų projekte (Young Singers“ Project).

– Dabar – ryšiai su Montserrat Caballé. Pas ją irgi – meistriškumo pamokos?

– O kaipgi kitaip?! Būčiau daug praradusi nepasinaudodama proga „prisiliesti“ prie gyvosios operos legendos. Nors galimybės padirbėti su ja tete-à-tete teko gerokai palūkėti. Praėjo visi metai nuo mano dalyvavimo M. Caballé konkurse 2013-aisiais, kol pagaliau sutapo mudviejų „galimybės“. Lenkiuosi jai ir jos meistriškumui, kuriuo, beje, ji dalijasi dar kelias dienas iškart po konkurso! Nemokamai. Daugeliui jaunų dainininkų tai atveria akis ir yra labai didelė pagalba.

– Anksčiau esate pasakojusi, kad jus lygina su Ana Netrebko, bet labiau norėdavote būti ne antrąja Netrebko, o pirmąja K. Tretyakova. Kokių turite planų šiuo požiūriu?

– (Juokiasi.) Aš visada buvau aš! Turiu planų likti savimi ir nesikeisti, nebent į geresnę pusę!

Gera dainavimo mokykla

– Gyvenate Vokietijoje. Matote dabartinės Europos bėdas. Krizė – praėjo. Atėjo – pabėgėliai.

– Politikoje labai daug tuščių pažadų, godumo ir finansinės naudos ieškojimo. O juk politikams turėtų būti garbės reikalas padėti savo valstybei, pagerinti paprastų jos piliečių gyvenimą.

„Bohema“, Hamburgo opera. Miuzetė – Katerina Tretyakova. /Jörno Kippingo nuotrauka

– Kokios Lietuvos bėdos matyti iš toliau?

– Iš savo artimųjų girdžiu apie finansines bėdas. Įvedus eurą, manau, daugelis pajuto, kad alga visiškai neatitinka europietiško lygio. Turiu vilčių, kad tiek europinės algos, tiek geros darbo sąlygos pasieks ir Lietuvą.

Dar norėtųsi, kad nebūtų numenkinama kultūros ir meno svarba tautai, kad nebūtų mažinami etatai šioje srityje. Mokslinės studijos patvirtina, kad muzikuojantys vaikai skiriasi nuo kitų bendraamžių: brandumu, jautrumu, gebėjimu susitelkti, lanksčiau mąstyti. Ar ne tokių žmonių reikėtų Lietuvai?

Jau mano studijų laikais mums ėmė „karpyti“ studijas: tai fechtuotę, tai vaidybą, tai scenos judesį... O juk lietuvių dainininkai pasklido po visą pasaulį, garsina Lietuvos vardą ir gerą dainavimo mokyklą, nes kaip tik „nekarpyti“ semestrai užtikrino gerą išsilavinimą. Man „Mozarteume“ iš karto įskaitė beveik visus dalykus, pažiūrėję į bakalauro atestate įrašytą valandų skaičių. Ačiū Dievui, turėjau net tris dainavimo valandas per savaitę pas profesorę Giedrę Kaukaitę. Kodėl gi reikėtų prarasti tai, ką turime geriau nei Vakaruose?!

O kodėl parengiamieji dainavimo kursai tapo mokami? Kodėl atimta puiki galimybė iš balsingų, bet nepinigingų žmonių įgyti dainavimo pagrindus? Juk Lietuvos muzikos ir teatro akademijai itin sumažėja „medžiagos“ atrankai! O kas paskui dainuos Lietuvos operos scenoje, palaikys lygį? Pinigai?

– O dabar atliksime testą, o gal – pažaisime. Prašom išvardyti dešimt savo „patinka“.

– Gyvenimas. Meilė. Šeima. Tikri draugai. Sąžiningi ir atviri žmonės. Profesionalumas. Jaustis laimingai, būnant dainininke ir dirbant su nuostabiais žmonėmis. Komfortas. Grožis (estetinis, vidinis, gamtos...). Saulė.

– Ir dešimt „nepatinka“.

– Smurtas. Agresija. Dviveidiškumas. Politiniai žaidimai. Manipuliacijos, pasinaudojant religijų skirtumais. Žmonių išnaudojimas. Neprofesionalumas. Arogancija. Nusivylimo pojūtis. Blogas oras.

. . .

Katerina Tretyakova (Jekaterina Tretjakova) gimė 1980 metais Murmanske. Muzikos mokyklą lankė Visagine. Solinį dainavimą studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, profesorės Giedrės Kaukaitės klasėje. 2007 metais baigė magistro studijas „Mozarteume“ (Austrija). Įvairių tarptautinių konkursų laureatė: Antoníno Dvořako (Čekija, 2005), Hariclea Darclée (Rumunija, 2006), Francisco Viñas (Ispanija, 2013), Montserrat Caballé (Ispanija, 2013), Marcello Giordani (Italija, 2013), Grand Prix de l“Opéra (Rumunija, 2013) ir kt. Nuo 2008 metų dainuoja Hamburgo operoje, nuo 2010 metų – solistė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"