Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Kanus užkariavo britai

 
2016 05 23 9:07
Kenas Loachas
Kenas Loachas Scanpix nuotraukos

79 metų britų legenda Kenas Loachas triumfavo Kanų kino festivalyje jau antrą sykį per savo karjerą, o režisierė Andrea Arnold buvo apdovanota trečiuoju pagal svarbą prizu. 

69-ojo Kanų kino festivalio žiuri, vadovaujama australo George'o Millerio, savo reuzltatais nustebino ne vieną. Daugelis iš kritikų laikytų filmų favoritų nebuvo apdovanoti. Nieko negavo puikiai įvertinta vokiečių režisierės Maren Ade komedija „Toni Erdmann“. Niekaip neapdovanotas Jimo Jarmuscho filmas „Patersonas“ ir nieko neskirta išliaupsintam Paulo Verhoeveno trileriui „Elle“ bei jo žvaigždei Isabelle Huppert.

Nepaisant to, kaip teigia Guardian kino kritikas Petersi Bradshaw, nei vienas prastas filmas nebuvo apdovanotas ir šis Kanų kino festivalis buvo įspūdingas. Britų legenda Kenas Loachas antrą sykį buvo apdovanotas Palmės šakele už filmą „I, Daniel Blake“. Tai socialinio realizmo drama apie neįgalų asmenį, kovojantį su pašalpų sistemos nepaslankumu. Daugelio kritikų nuomone, tai be galo svabus filmas, kuriame kritikuojama taupymo ekonomika. Tai nepatogus filmas, todėl džiugu, kad jis buvo apdovanotas šiuo prestižiniu apdovanojimu, nes dėl to jį pamatys daugiau žmonių.

Režisierius, kuriam kitais metais sukaks 80, pasiimdamas apdovanojimą teigė, kad yra be galo keista šį apdovanojimą atsiimti tokioje prabangioje aplinkoje, turint omeny gyvenimo sąlygas, kuriomis gyvena filmą įkvėpę žmonės. „Kuomet žmones kamuoja neviltis, asmenys iš kraštutinės dešinės tuo naudojasi, – teigė K. Loachas. – Mes turime parodyti, kad kitoks pasaulis yra galimas ir būtinas.“

Kadras iš filmo „I, Daniel Blake“
Kadras iš filmo „I, Daniel Blake“

K. Loachas yra labai mėgstamas kontinentinėje Europoje: daugumos jo filmų premjeros vyko Kanuose. 2006-ųjų festivalyje jo filmas „Vėjas, siūbuojantis medžius“, pasakojantis apie du brolius, kurie prisijungė prie Airių išsivadavimo armijos, buvo apdovanotas Palmių šakele. Tačiau labai nedaugelis prognozavo, kad naujausias jo filmas triumfuos šių metų festivalyje.

Geriausio režisieriaus titulą pasidalino net du režisieriai: 2007 m. Palmės šakele įvertintas rumunas Cristianas Mungiu už filmą „Graduation“, kuriame pasakojama apie gydytojo pastangas padėti dukrai išlaikyti be galo svarbų egzaminą, ir prancūzas Olivier Assayasas už trilerį „Personal Shopper“, kuriame aktorė Kristen Stewart vaidina neseniai tragediją patyrusią aiškiariagę, kuri Paryžiuje dirba asmenine asistente.

Pirmasis filmas per premjerą buvo sutiktas gana šiltai, tačiau antrasis buvo nušvilptas. Tačiau ne taip smarkiai kaip jaunojo sinefilų numylėtinio Xaviero Dolano melodrama „It's Only the End of the World“, kuriame jaunuolis grįžta namo artimiesiems pasakyti, kad jis miršta. Filmas festivalyje buvo apdovanotas Didžiuoju prizu, arba kitaip tariant, buvo pripažintas antru geriausiu filmu. 27 metų kanadiečiui tai jau antrasis įvertinimas Kanų festivalyje – 2014 m. jo drama „Mamytė“ buvo apdovanota žiuri prizu.

Žiuri narys, režisierius László Nemesas, kuris Didžiuoju prizu buvo įvertintas praeitų metų festivalyje už dramą „Sauliaus sūnus“, X. Dolano filmą pavadino „Labai jaudinančia kelione. Tai ambicingas filmas ir jį kuriant buvo daug rizikuojama. – teigė jis. – Jam prasidėjus galėjai jausti labai specifinį režisieriaus balsą. Esu labai laimingas, kai matau, kai žmonės stengiasi kurti labai skirtingais ir asmeniniais būdais. Manau, kad tai yra kino esmė.“

Tuo tarpu britų režisierė Andrea Arnold laimėjo savo trečiąjį Žiuri prizą (po „Red Road“ ir „Akvariumo“) už filmą „American Honey“. Tai lyrinis kelio filmas, pasakojantis apie keliaujančius po JAV žurnalų pardavėjus. Daugelis kritikų prognozavo kiek rimtesnį prizą šios režisierės filmui, kuris kartu su Maren Ade komedija „Toni Erdmann“ buvo laikomi festivalio favoritais.

„Oskaro“ laimėtojo, Irano režisieriaus Asgharo Farhadi „The Salesman“ – tai tylus trileris apie aktorių, kuris grumiasi su troškimu atkeršyti po to, kai jų bute yra užpuolama jo žmona. Filmas gavo apdovanojimą už scenarijų, o pagrindinio vaidmens atlikėjas Shahab Hosseini buvo pripažintas geriausiu aktoriumi.

Filipinietė aktorė Jaclyn Jose gavo geriausios aktorės apdovanojimą už neturtingos mamos, kovojančios su policijos korupcija, vaidmenį režisieriaus Brilliante Mendoza kriminaliniame trileryje „Ma Rosa“.

Žiuri pirmininkas G. Milleris teigė, kad dvi festivalio savaitės buvo „varginančios, bet taip pat viena geriausių mano gyvenimo patirčių“. Teigiama, kad jo vadovaujama komisija, kurioje be minėto L. Nemeso, taip pat buvo aktoriai Madsas Mikkelsenas, Donaldas Sutherlandas, Kirsten Dunst, Vanessa Paradis, Valeria Golino, iranietė prodiuserė Katayoon Shahabi ir režisierius Arnaud Deplechino, diskutavo daug ilgiau nei kitos festivalio komisijos. Komentuodamas tai, G. Milleris teigė: „Niekas nebuvo nepasakyta. Ir mes vengėme klausytis, ką sakė kiti žmonės.“

Filmas „Divines“, pasakojantis apie paauglę Paryžiaus priemiestyje, pakrikštytas kaip Mathieu Kassovitzo filmo „La Haine“ įpėdinis, buvo apdovanota „Auksine kamera“ už geriausią debiutą. Jo režisierė Houda Benyamina, atsiimdama apdovanojimą išreiškė palinkėjimą, kad Kanuose būtų daugiau režisierių moterų. „Kanai yra mūsų., – teigė ji. – Mes esame čia. Tai įmanoma. Tai, kad moteris laimėjo prizą, yra retenybė. Tai turi pasikeisti. Pats laikas.“

Garbės Palmės šakelę pelnė prancūzų kino legenda aktorius Jeanas Pierre'as Léaud, geriausiai žinomas dėl bendradarbiavimo su režisieriumi, Naujosios bangos ikona Francois Truffaut.

Parengė GODA JUREVIČIŪTĖ

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"