Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Kaune – prancūzus iš proto vedęs bel canto

 
2017 07 14 19:00
Iš viso Kauno valstybinėje filharmonijoje susirinko daugiau nei šimtas muzikų.
Iš viso Kauno valstybinėje filharmonijoje susirinko daugiau nei šimtas muzikų. Kristinos Sabaliauskaitės nuotrauka

Praėjusią ir šią savaitę Kaune dainavo operos solistai iš JAV, Kazachstano ir Lietuvos – su Kauno miesto simfoniniu orkestru (KMSO) įrašinėjo Vincenzo Bellini operą „Puritonai“ („I Puritani“). Muzikus čia nebe pirmą kartą pakvietė Konstantinas Orbelianas, armėnų kilmės dirigentas iš JAV, įrašinėti plokštelių atvykstantis į Lietuvą.

2013 metais K. Orbelianas ir „Metropolitan“ operos solistas Dmitrijus Chvorostovskis Kaune įrašė Giuseppe's Verdi operą „Simonas Boccanegra“. Tuomet Kaunas pasirinktas dėl to, kad Pažaislio festivalyje buvo numatytas šio solisto pasirodymas. Vėliau dirigentas grįžo su amerikiečių tenoru Lawrence'u Brownlee, įrašyta kompaktinė plokštelė „Virtuoso Rossini Arias“, pernai – G. Verdi opera „Rigoletas“.

Prancūzai išprotėjo

Šįkart pasirinkta italų kompozitoriaus, bel canto kūrėjo V. Bellini opera „Puritonai“. Kūrinį apie puritonus ir rojalistus V. Bellini rašė gyvendamas Paryžiuje, čia įsikūrusio „Théâtre-Italien“ užsakymu. Operą atliko mėgstamiausi kompozitoriaus solistai.

Nuo premjeros 1835 metų sausio 24 dieną iki teatro sezono pabaigos kovą opera buvo atlikta 17 kartų (iki 1909-ųjų – 200 kartų). Tada „Puritonus“ ėmė statyti žymiausi teatrai: Milano „La Scala“, Venecijos „La Fenice“, Romos, Madrido, Berlyno, Vienos operos kūrėjai.

„Prancūzai išprotėjo, – po premjeros Paryžiuje V. Bellini rašė savo draugui bibliotekininkui, muzikologui, kompozitoriui Francesco Florimo. – Buvo toks triukšmas, toks rėksmas, kad patys prancūzai apstulbo, kokie liko sužavėti. Trumpai tariant, mano brangus Florimo, tai negirdėtas dalykas, ir nuo šeštadienio Paryžius apie jį šneka su nuostaba.“

„Puritonai“ – paskutinis kompozitoriaus kūrinys, V. Bellini mirė tą rudenį, būdamas 33 metų.

Laukė tinkamų solistų

Įrašai Kauno valstybinėje filharmonijoje vyko dvi savaites nuo liepos pradžios. Dalyvavo atlikėjai iš užsienio ir Lietuvos: mecosopranas Jovita Vaškevičiūtė, tenoras Tomas Pavilionis, bosai Tadas Girininkas ir Liudas Norvaišas.

Pagrindinį Arturo vaidmenį atliko tenoras L. Brownlee, Elviros – amerikiečių sopranas Sarah Coburn. Baritonas iš Kazachstano Azamatas Želtyrguzovas dainavo Giorgio partiją.

Kodėl dirigentas dabar pasirinko „Puritonus“? „Šios operos tenoro ir soprano partijos – ypač sudėtingos, pasaulis turi sulaukti tokių balsų. Jų yra vienetai“, – tikino KMSO vadovas Algimantas Treikauskas.

„Šios tenoro ir soprano partijos – ypač sudėtingos, pasaulis turi sulaukti tokių balsų.“

Šiemet L. Brownlee pelnė tarptautinį operos apdovanojimą. Jis su S. Coburn ir anksčiau dainavo duetu. „Esu girdėjęs juos dainuojant gyvai, ir dabar jų duetas skambėjo puikiai. Be to, abu yra malonūs, nuoširdūs žmonės, atsakingai žvelgiantys į savo profesiją ir visa galva į muziką pasineriantys menininkai. Nežinau, kas dar galėjo padainuoti taip, kaip jie“, – kalbėjo A. Treikauskas.

Pažįsta visas pasaulis

Prie solistų prisidėjo Kauno valstybinis choras (meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas – Petras Bingelis). Solistus konsultavo Niujorko „Metropolitan“ operos administracijos vadovas, vokalo pedagogas Johnas Fisheris. Iš Italijos atvyko dirigentė Elisabetta Maschio.

Iš viso į Kauno filharmoniją sugužėjo daugiau nei šimtas atlikėjų. Muzikų darbą prižiūrėjo J. Fisheris – jis koordinavo įrašų sesijas, repetavo su solistais, į Lietuvą pasiruošti įrašams su KMSO atvyko dešimt dienų anksčiau.

Ši plokštelė bus jau vienuolikta, kurią išleis „Delos Music“. Anksčiau viešėjęs K. Orbelianas pasakojo, kad Kaune jam patiko darbo sąlygos – profesionalūs muzikai ir techniniai darbuotojai, galimybė kelias savaites nepertraukiamai groti salėje. „Susideda ir bendravimas, ir darbo, miesto patogumai. Kaune viskas netoli, nereikia laukti vakaro, kol nustos važinėti metro, nes ir dieną nėra gatvės triukšmo“, – vardijo A. Treikauskas.

Dėl užimtumo įrašams pasirenkamas vasaros laikas – ne sezono metu Filharmonija laisva, o tvarkaraštį patogiau suderinti su užsienio operos žvaigždžių darbotvarkėmis. Pernai K. Orbelianas tapo Jerevano operos ir baleto teatro meno vadovu. „Tai didelis kūvis ir rūpestis, koncertai – visose pasaulio šalyse. K. Orbelianas pažįsta visą muzikinį pasaulį, ir visas pasaulis pažįsta jį, todėl KMSO iš tiesų džiugu, kad jis mums diriguoja“, – pridūrė orkestro vadovas.

Prieš naują sezoną

Ankstesnės „Delos Music“ plokštelės buvo įvertintos tarptautiniu mastu: operos žurnalo „Opera News“ kritikai „Simoną Boccanegrą“ išrinko geriausia metų plokštele, „Virtuoso Rossini Arias“ buvo nominuotos „Grammy“ ir Tarptautiniams klasikinės muzikos apdovanojimams.

Po „Puritonų“ įrašų KMSO ruošiasi gastrolėms – dalyvaus Norvegijoje vykstančiame tarptautiniame „Fjord Cadenza“ festivalyje, ten atliks keturias programas. Rudenį orkestras pradės savo 13-ąjį muzikinį sezoną.

Ši plokštelė, tikimasi, bus išleista kitąmet. O rudenį pasirodys pernai Kaune įrašyti darbai – opera „Rigoletas“ ir JAV tenoro Johno Osborno plokštelė.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"