Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

Keliaujanti paroda pirmiausia pasieks Berlyną

 
2015 08 24 10:52
Bronius Gražys. "Kiemas senamiestyje". 2011. Organizatorių nuotraukos

Keliaujanti šiuolaikinės lietuvių tapybos ir fotografijos paroda „Zachor. Žydiškojo Vilniaus įvaizdžių topografija“ po atidarymo Vilniaus rotušėje išvyksta į Berlyną. Rugpjūčio 26 dieną, 19 val., ji bus atidaryta Konrado Adenauerio fonde, ekspoziciją rengė Lietuvos kultūros atašatas Vokietijoje, Moses – Mendelssohno Europos žydų studijų centras (Potsdamas) bei Dailininkų sąjungos galerijos.

Parodoje, kuri buvo eksponuojama Vilniaus rotušėje kovo mėnesį, po Berlyno tęs kelionę į Pietų Afriką, Izraelį, Argentiną ir kitas šalis, kuriose gyvena gausios litvakų bendruomenės. „Zachor“ – žodis hebrajų kalboje reikškiantis „prisimink“, tad paroda, kurioje daugiau nei 10 žinomų lietuvių menininkų reflektavo žydiškojo Vilniaus istoriją, Berlyne bus papildyta Brazio nuotraukomis, pasakojančiomis apie praėjusio šimtmečio prieškarinį Vilnių.

Adomas Jacovskis. "Galvos etiudas". 2014.

Vilnius Europoje nuo seno buvo žinomas kaip vienas didžiausių Rytų Europos žydų religinių ir kultūrinių centrų. Multikultūrinis miestas, simboliškai vadintas Šiaurės Jaruzale, turėjo savo „100 sinagogų miesto“ mitą bei realybes. Jame gyveno ir kūrė žymūs žydų tautybės mokslininkai, filosofai, rabinai, intelektualai, leidėjai ir menininkai.

Berlyno Konrado Adenauerio fonde atidaromoje parodoje „Zachor. Žydiškojo Vilniaus įvaizdžių topografija“ bus eksponuojama lietuvių tapytojų ir fotografų darbai, kuriais lietuvių menininkai pasakos apie savo asmeninį, intymų santykį su daugiatautės Lietuvos sostinės praeitimi. Taip jie kurs vizualinį Vilniaus žydų topografijos naratyvą, kuris parodos atidarymo metu bus papildytas Arkadijaus Gotesmano ir Kęstučio Vaiginio džiazo improvizacijomis, tapybinėms ir fotografinėms interpretacijom Vilniaus žydų istorijos tema suteiksiančioms dar daugiau spalvų ir impulsų minčių erdvėms.

Algis Griškevičius. "Povandeninis Vilnius". 2014.

Kaip sako vienas parodos iniciatorių, Moses – Mendelssohno Europos žydų tyrimų centro Potsdame steigėjas prof. Julius Schopsas: „Aš labai laukiu šios parodos Berlyne. Tų darbų, kuriuose pasakojama apie dabar jau tik įsivaizduojamą žydiškąjį Vilnių. Darbų, kuriuos jau mačiau ir jie man pasirodė daug žadantys“.

Viena parodos kuratorių Lietuvos kultūros atašė Vokietijoje dr. Gabrielė Žaidytė pažymi: „Ši paroda – ne tik tapybinės Vilniaus praeities reminescencijos, bet ir pamąstymai apie Vilniaus ir Europos sąsajas. Vizualiniai pasakojimai apie Vilniaus mitus ir realybes, kurias kuriame ir šiandien.“

„Mano darbai šioje parodoje primena mano vaikystėje sutiktų žydų netektis. Jie nepateko į koncentracijos stovyklas, jų nežudė, jie išvažiavo, išnyko, jų likimų nežinau. Atrodo, lyg miestas neteko kažko labai svarbaus, artimo, Vilnius tapo nebe toks spalvingas.“ – teigia parodoje dalyvaujanti tapytoja Arūnė Tornau.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"