Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

Klaipėdiečių „Apeigos orkestrui“ skambės sostinėje

 
2017 02 27 12:53
Klaipėdos kamerinis orkestras - vienas jauniausių ir dinamiškiausių profesionalių šio pobūdžio Lietuvos kolektyvų.  Vytauto Petriko nuotrauka

Pirmą pavasario dieną, kovo 1-ąją, Nacionalinės filharmonijos scenoje pasirodys Klaipėdos kamerinis orkestras (KKO), vienas jauniausių ir dinamiškiausių profesionalių šio pobūdžio Lietuvos kolektyvų. Jo narių užsidegimas nuolat tobulinti kamerinio muzikavimo įgūdžius ir plėsti stilistinę atliekamos muzikos įvairovę subrandino išskirtinį skambesį.

Ilgainiui KKO tapo patraukliu kūrybos partneriu, rengiančiu ambicingas programas su tarptautinį pripažinimą pelniusiais dirigentais ir solistais. Nuo 2009 metų orkestro meno vadovas yra vienas ryškiausių savo kartos Lietuvos violončelininkų Mindaugas Bačkus. Šiuolaikinė ir senoji muzika jau seniai tapo svarbiais jo veiklos leitmotyvais: ekspresyvia interpretacine maniera pasižymintis violončelininkas dažnai koncertuoja šiuolaikinės muzikos festivaliuose, atlieka premjerinius kūrinius, kartais juos inspiruoja.

Koncerto „Apeigos orkestrui“ pradžioje skambės Nijolės Sinkevičiūtės „Kryžkelės apeigos“ violončelei solo ir styginiams. Pasak kompozitorės, žmogų, esantį kryžkelėje, ištinka nesvarumas arba pereinamoji būklė, virsmas. Jame tarytum susikerta visos žemiškos ir dangiškos, šviesiosios ir tamsiosios jėgos. Serenadą styginių orkestru Piotras Čaikovskis parašė norėdamas pagerbti savo dievaitį Wolfgangą Amadeus Mozartą. „Tai mano duoklė Mozartui, serenada sumanyta kaip jo stiliaus imitacija, džiaugčiausi, jei būčiau priartėjęs prie šio pavyzdžio“, – rašė kompozitorius apie vieną populiariausių savo kūrinių.

Emocine koncerto kulminacija turėtų tapti žinomo britų kompozitoriaus Johno Tavenerio kūrinys „The Protecting Veil“ („Apsauganti skraistė“). Autoriaus žodžiais, šiame kūrinyje jis norėjęs atskleisti didžiulę, neišmatuojamą Švč. Mergelės Marijos galią ir globą. Kaip tik violončelės partija simbolizuoja Dievo Motiną – jos giesmė nenutrūksta per visą kūrinį. Kompozitorius sakė: „norėjau nutapyti ikoną ne dažais, o muzikos garsais, ne teptuku, o violončelės giesme…“ Koncerto vaizdo projekciją kuria Vladas Šerstobojevas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"