Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Klaipėdietis dailininkas, turintis planą B

 
2016 06 18 6:00
Meno kritikų teigimu, dailininko Rodiono Petrovo kūryba reprezentuoja fotorealistinę tapybos kryptį, jo darbuose vyrauja plastinė meistrystė ir objektų (subjektų) atvaizdo įtaigumas.
Meno kritikų teigimu, dailininko Rodiono Petrovo kūryba reprezentuoja fotorealistinę tapybos kryptį, jo darbuose vyrauja plastinė meistrystė ir objektų (subjektų) atvaizdo įtaigumas. Asmeninio albumo nuotrauka

Į Šiaurės Vokietijos Šlėzvigo-Holšteino regiono Biudelsdorfo miesto meno galeriją pristatyti savo darbų susirinko menininkai iš skirtingų pasaulio šalių. Dalyvauti tarptautiniame meno forume „NordArt“ pretendavo nemenkas būrys – 4,5 tūkst. kūrėjų iš daugiau kaip šimto šalių, tačiau pasisekė tik 250 dailininkų. Atrankos komisijos nariai pastebėjo ir įvertino klaipėdiečio Rodiono Petrovo kūrybą.

Birželio pradžioje Vokietijoje prasidėjusi paroda „NordArt“, kaip ir kasmet, veiks ateinančius keturis mėnesius, iki spalio pabaigos. Ekspozicjų erdvė įsikūrusi metalo liejyklos industrinėse patalpose „Kunstwerk Carlshütte“ ir skulptūrų parke.

„NordArt“ – pelno nesiekianti kultūrinė iniciatyva, organizuojama nuo 1999 metų. Tai viena didžiausių konkursinių parodų pasaulyje, suburianti kūrėjus iš įvairių geografinių platumų dalytis bendromis patirtimis bei šiuolaikinio meno tendencijomis.

Kiekvienais metais „NordArt“ projekto kuratorius Wolfgangas Grammas sukuria unikalią meno kompoziciją, sudarytą iš rinktinių darbų. Šįkart nuošalyje neliko ir R. Petrovo tapybos kūrinių serija „Archetipinė projekcija“ (Archetypal projection).

R. Petrovas „NordArt“ parodoje dalyvauja pirmą kartą. Tapytojas yra trisdešimt vienerių metų, jis gimė Klaipėdoje. Baigė bakalauro ir magistro studijas Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos vizualiojo dizaino katedroje. Įgijo dizainerio specialybę.

Nuo 2002 metų dalyvauja įvairiose grupinėse parodose Lietuvoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Rusijoje, Vokietijoje, yra surengęs personalinių ekspozicijų.

Lietuvai atstovaujantis menininkas R. Petrovas stebisi įspūdingu vizualiųjų menų parodos „NordArt“ užmoju. „Didžiulės parodos, meniniai projektai pritraukia vis daugiau menininkų ir žiūrovų. Džiugina galimybė vienoje vietoje pamatyti skirtingų menininkų kūrinius per labai trumpą laiką“, – sakė Rodionas.

Iš nuotraukų neįvertinsi

Dailininko teigimu, svarbu meno kūrinį pamatyti tiesiogiai, jį išgyventi, tarsi apčiuopti, įsijausti. Reikėtų ugdyti norą šviestis, pažinti naujoves.

„Esu įsitikinęs, kad šiuolaikinis menas turi būti suvokiamas ne tik vizualiai – svarbu suprasti kontekstą. O tam, kad jį suprastum, reikia gilintis, mąstyti. Geriausia susipažinti su meno kūriniais tiesiogiai, tam skirtose erdvėse. Meno kūrinio nuotraukos tėra sumažintas, nieko nepasakantis vaizdas. Jose yra tik dalis informacijos, neperteikiamas spalvų tikrumas, nejuntami atspalviai, subtilūs potėpiai, šešėliai. Įvertinti meną vien iš nuotraukų nėra pats geriausias pasirinkimo variantas“, – teigė tapytojas.

Menininkams dalyvauti parodose – puiki galimybė susitikti su užsienio kolegomis ir aktyvia veikla užsiimančiais Lietuvos kūrėjais. O žiūrovams – gera proga susipažinti su meno kūriniais, menininkais. Pasak R. Petrovo, prireiktų ne vienų metų, kad sutiktum šitiek įžymybių po vienu stogu. „Besižavintieji meistriškumu, ieškantys ir plečiantys savo pažiūras bei akiračius suvažiuoja į traukos centrą – parodas, kūrybinius renginius“, – pabrėžė R. Petrovas.

Jei ne tapyba

Pasak meno kritikų, R. Petrovo kūryba atstovauja fotorealistinei tapybos krypčiai. Šio autoriaus darbuose vyrauja plastinė meistrystė ir objektų (subjektų) atvaizdo įtaigumas.

„Esu patenkintas, kad pasirinkau tapytojo kelią, tačiau jei turėčiau galimybę užsiimti kitokia veikla, domėčiausi architektūra, menine erdvių forma, urbanistinės erdvės kompozicijų projektavimu. Matyt, domėčiausi visomis eksterjero detalėmis, kontūrais, elementais. Tyrinėčiau jų tarpusavio darną“, – dėstė pašnekovas.

Rodiono įsitikinimu, architekto matymo laukas kiek kitoks nei tapytojo. Šis mato ne vien sausas konstrukcijas, bet atkreipia dėmesį į spalvas ir dėmes. Beje, dėmės svarbios ir architektūroje. Pasak R. Petrovo, tai dvimatė meninės raiškos priemonė, suteikianti kompozicijai pusiausvyrą. Kiekvienas tapytojas įvairialypis – turi savitą matymo lauką, daugeriopų atskaitos taškų.

Nebūsim tokie, kokie buvom

Pristatydamas savo tapybos kūrinius autorius pabrėžė, kad dualumo būsena įprasmina žmogaus poreikį dangstytis ar veidmainiauti, siekiant pritapti aplinkoje, prisitaikyti. „Dvilypė ir prieštaringa paveikslų figūra susitapatina su ją supančiu fonu, susilieja su šviesos ir tamsos plotais – taip atskleidžiama žmogaus esybė ir kasdienybė. Sapno būseną primenantys paveikslai perteikia įtraukiantį vaizdinių pasaulį, kylantį iš jungčių tarp amžinųjų, paveldėtų pasąmonės struktūrų, – aiškino menininkas ir pridūrė: – Esame labai skirtingi, turime savitą požiūrį į daugelį dalykų. Keičiamės sulig kiekviena diena ne vien vidumi, bet ir išore. Šie procesai nesustoja nė sekundei. Gyvename apsupti nuolat kintančių aplinkybių. Tad niekada nebūsim tokie, kokie buvom. Skirtingais gyvenimo laikotarpiais priimame ir pateikiame save vis kitaip, tarsi braižydami projekcijas, suteikdami joms sferinį pavidalą.“

Kaip sako R. Petrovas, jis visai nenorėtų išgirsti, kas laukia ateityje ar artimiausiu laiku, nes žinodamas, kas tyko už kampo, prarastų įdomumą gyventi. O jei aplankys nusivylimo kartėlis... „Geriau tokios nuojautos nepatirti“, – atsiduso dailininkas.

Kalbėdamas apie savo gyvenimo didžiausius laimėjimus, autorius pasidžiaugė, kad iki šiol sėkmingai pavyko užsiimti mėgstama veikla – tapymu, nepamesti „kelio dėl takelio“. Šiuolaikiniam pasaulyje meno žmonėms sunku išsilaikyti. Malonu, kad nedirbu kitokio darbo, nes daugelis dailininkų vien iš tapymo negali išgyventi. Tačiau R. Petrovas į ateitį žvelgia optimistiškai, tikina visuomet turėjęs „planą B“.

Patenkintas likimu

„Dėkoju likimui, kad mano profesija platesnė nei kitų tapytojų, esu ir dizaineris. Gaila, kad Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos vizualiojo dizaino katedroje tokie specialistai jau nerengiami. Tapyba – mano didžioji išsipildžiusi ir gyvenimą pripildžiusi svajonė, kurią kursto mūza – žmona Žana. Žinoma, norėtųsi, kad diena būtų ilgesnė, viskam trūksta laiko. Turiu šeimą ir mėgstamą darbą. Ypač nukenčia šeima, o sūneliui dar nėra nė dvejų metų. Nors persiplėšk“, – guodėsi kūrėjas.

Geriausia leisti laisvalaikį, pasak menininko, sportuojant, žaidžiant krepšinį arba futbolą. „Jau dabar įsivaizduoju, kaip kartu gainiosime kamuolį su jau ūgtelėjusiu sūneliu“, – svajojo R. Petrovas.

Iš Biudelsdorfo grįžęs R. Petrovas dalyvavo tarptautinėje šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius 2016“, jo kūrinius pristatė Klaipėdos Baroti galerija.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"