Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
KULTŪRA

Klaipėdos jaunimo teatre – R. E. M.

 
2017 09 08 10:00
"Spektaklis buvo kuriamas stebint ir tiriant savo gyvenamąją aplinką, analizuojant savas patirtis, visuomenės lūkesčius ir masinių medijų nulemtą informacijos srautą, kuriam pasidavus galvoje nori nenori nuskamba visą šią jauseną apibendrinantis žodis – „nesąmonė“, - sakė Jonas Tertelis. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos jaunimo teatras naująjį sezoną pradeda premjera. Rugsėjo 9 dieną Klaipėdos kultūros fabrike (Bangų g. 5A, Klaipėda) publikai pirmą kartą bus pristatytas spektaklis R. E. M., kurį režisuoja kino ir teatro režisierius Jonas Tertelis.

Spektaklis žvelgia į jauno žmogaus padėtį Lietuvoje ir siekia be skundų, pykčių ar neapykantos atskleisti jo būseną šalyje, kurioje ekonomika neretai užima svarbesnę vietą nei kultūra, moralė, etika ir žmogaus teisės.

Miego fazė

„R. E. M. (angl. rapid eye movement, liet. greitas, trūkčiojantis žmogaus akių judėjimas miego metu) – tai miego fazė, per kurią miegančiojo kvėpavimas sutankėja, tampa nereguliarus, akys po vokais pradeda neritmingai judėti, o raumenys atsipalaiduoja ir trūkčioja. Šis paradoksinis miegas savotiškai primena jauno žmogaus, kasdien perkošiančio per save didžiulį informacijos srautą, jauseną šiandienos Lietuvoje. Jis kasdien gauna daug skirtingų instrukcijų, ką reikia ir ko nereikia daryti. Šeima patarinėja viena, draugai sako visai ką kita, o jis paprasčiausiai sėdi vienoje vietoje ir nieko nedaro. Jam trūkčioja kojos ir kyla klausimas, kaip išsilaisvinti iš šios būsenos“, – spektaklio pavadinimą aiškina režisierius J. Tertelis, kurio kūryba praėjusį sezoną buvo įvertinta „Auksiniu scenos kryžiumi“.

Jonas Tertelis: R. E. M. nėra spektaklis apie emigraciją. Jis – apie vidinius demonus, kurie mus slegia ir spaudžia.“

Pagrindinė spektaklio veikėja – jauna klaipėdietė mergina, bandanti pati sau atsakyti į daugybę egzistencinių klausimų, kurie virsta komiškomis, vidinio dramatizmo kupinomis situacijomis, idėjomis ir personažais, sutinkančiais vienas kitą absurdo ir juodojo humoro kupinoje spalvingoje ir dinamiškoje fantasmagorijoje. Spektaklio dramaturginį pagrindą sudaro originalios antikinės, baltų kraštų, Šiaurės Amerikos čiabuvių mitų bei legendų interpretacijos ir spektaklio autorių sapnai bei vaikystės prisiminimai.

Kuriamas spektaklis kito

Pasak R. E. M. kūrybinės komandos, spektaklio dramaturgijos kūrimo procesas prasidėjo klausimu, kodėl mes visi dar neemigravome iš Lietuvos, tačiau repetuojant kūrinys kito. Paskutiniame spektaklio kūrimo etape po autorių didinamuoju stiklu paradoksaliai atsidūrė nebe emigracijos leitmotyvas, o jam kardinaliai priešinga „emocinio paralyžiaus“ tema. Spektaklis buvo kuriamas stebint ir tiriant savo gyvenamąją aplinką, analizuojant savas patirtis, šeimos sapnus, visuomenės lūkesčius ir masinių medijų nulemtą informacijos srautą.

„Daugelis jaunų žmonių yra tam tikra prasme paralyžiuoti. Tarsi būtų labai pavargę, jie sėdi vienoje vietoje ir žiūri į vieną tašką. Man norėjosi iškrapštyti šią būseną ir pažvelgti į jos priežastis. R. E. M. nėra spektaklis apie emigraciją. Jis – apie vidinius demonus, kurie mus slegia ir spaudžia, kurie nėra nei geri, nei blogi. Tiesiog su jais gyvename kasdien. Man atrodo, kad svarbu apie juos užsiminti ir pradėti galvoti, kad suprastume, kokios būsenos esame“, – spektaklio idėją pristato režisierius J. Tertelis.

Spektaklis R. E. M. – tai jau ketvirtas kino ir teatro režisieriaus J. Tertelio autorinis darbas profesionalioje scenoje ir debiutas Klaipėdos jaunimo teatre.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"