Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
KULTŪRA

Latvis pradeda „La Scalos“ sezoną

 
2016 11 17 12:03
Wheremilan.com nuotrauka

Garbė pradėti naują Milano „La Scalos“ (Teatro alla Scala) sezoną buvo suteikta latvių režisieriui Alviui Hermaniui, pastaraisiais metais vieną po kitos stačiusiam operas Europos teatruose. Jo darbai įvairiuose miestuose suplanuoti dar keliems sezonams į priekį.

Gruodžio 7-ąją rinktinė publika viename garsiausių pasaulio operos teatrų klausysis Giacomo Puccini „Madam Baterflai“. Tiesioginė transliacija padidins laimingųjų skaičių įvairiose pasaulio šalyse. Latviai irgi turės galimybę išgyventi premjeros akimirkas, gal net patirti jaudulį drauge su kūrėjais – tą žada Rygos kino teatras „Splendid Palace“.

Naujojo spektaklio koncepcija iki premjeros – didelė paslaptis. A. Hermanis Milane intensyviai dirba jau nuo spalio.

Splendidpalace.lv cituoja režisieriaus žodžius: „Puccini muzika – psichologiškai niuansuota ir subtili, visai kaip Čechovo dramaturgija. Joks kitas kompozitorius taip nejuto kiekvieno savo herojaus emocijų vibracijų. Visos gyvos būtybės šiame pasaulyje yra trapios ir gležnos. Susitikimas su brutalia tikrove dažnai baigiasi tragiškai. Apie tai ir šis pasakojimas“.

Šiemet Latvijoje išleistas ir albumas, pristatantis režisieriaus Alvio Hermanio kūrybą.

Šį rudenį Latvijoje išleistas Alvio Hermanio „Dienoraštis“, rašytas nuo 2015 metų liepos iki 2016 metų birželio pabaigos, tai yra vieną teatrinį sezoną. Tiražas jau išparduotas. Šių metų balandžio 12 dienos įrašas: „Pamažu pradeda smelktis panika dėl „Baterflai“, kuria rudenį reikės pradėti naują „La Scalos“ sezoną. Visą dieną žiūrinėju paveikslėlius ir stengiuosi į visa tai panirti.

Apskritai turiu prisipažinti, kad lengva panika yra nuolatinė mano vidinė būsena. Darbų iš tiesų esu prisiėmęs per daug, jie lipa vienas ant kito. Visą laiką įtampa, ir tai taip lengvai nepraeina.“

Balandžio 18-ąją režisierius parašė: „Duomo aikštėje šalia katedros yra didžiausia Milano mados parduotuvė „la Rinascente“, ir jie man siūlo... įrengti savo vitrinas. Tema – opera „Madam Baterflai“.

Taigi – gruodžio 7-ąją numatyta mano „Baterflai“ premjera „La Scaloje“. Tai bus sezono pradžia (keista, bet jau nuo senų laikų „La Scalos“ sezonas prasideda žiemą ir visada tą pačią dieną). Operos sezono atidarymas šiame mieste yra centrinis metų įvykis.

Kristynės Jurjanės sukurto kostiumo nuotrauka savo feisbuko paskyroje pasidalijo Ala Sigalova.

Tiesiai iš oro uosto važiuoju pasižiūrėti, kaip ten viskas atrodo. Vitrinos aštuonios, ir ne šiaip didelės. Jos gigantiškos. Keturių metrų pločio, penkių metrų aukščio. Iš tikrųjų tai tas pats, kas sukurti scenografiją aštuonioms nedidelėms teatro scenoms. Jie man pasakoja, kad pro šias vitrinas kasdien praeina milijonas žmonių. Gali būti, nes turistams tiesiog neįmanoma nepraeiti pro šią vietą.

Į Prahos kvadrienalę manęs niekas nekviečia, todėl teks sutikti su šiuo pasiūlymu. Čia galėtų būti visai panašu. Tik mastai skirtingi.

Viena dienos dalis praeina kalbantis kabinetuose. Jei patalpoje yra daugiau nei du italai, po dešimties minučių paskausta ausis, o viduje įsijungia kažkoks aliarmas. Jau esu truputį nuo jų atpratęs. Teks vėl priprasti.

Vakare išsirengiu į via Monte Napoleone ir via della Spiga, kur įsikūrusios svarbiausios mados ženklų parduotuvės šiame mieste. Reikia pažiūrėti, ką su vitrinomis daro konkurentai. Visa tai yra kitas pasaulis, su kuriuo lig šiol nebuvau susidūręs. Tačiau turiu pripažinti, kad šiokio tokio giminingumo esama. Čia irgi menas. Arba – galėtų būti menas. Ne veltui apipavidalinti vitrinas dažnai imasi patys geriausi mados dizaineriai, kaip Gaultier, pavyzdžiui. O naujų „Hermès“ vitrinų pristatymas Paryžiuje yra toks pat svarbus įvykis kaip teatro premjera.“

*

Opera „Madam Baterflai“ pirmąkart pastatyta kaip tik „La Scalos“ teatre – 1904 metų vasarį. Ji sukėlė diskusijas – buvo užsipulta kompozitoriaus priešininkų. Publika patyrė netikėtumą. Ir tikrai opera buvo labai inovatyvi. Vėliau autoriaus pataisyta „Madam Baterflai“ sulaukė dar vienos premjeros (Brešos didžiajame teatre) ir pavydėtino pasisekimo – dabar jau visiems laikams, visame pasaulyje.

Gruodžio 7-ąją prie dirigento pulto stovės Riccardo Chailly. A. Hermanis – taip pat ir scenografijos autorius, jam talkina Leila Fteita. Kostiumus sukūrė ištikima režisieriaus bendražygė latvė Kristynė Jurjanė. Choreografijos autorė – garsi šokio menininkė maskvietė Ala Sigalova.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"