Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Nauja galerija ir bandymai apčiuopti žmogaus būseną

 
2016 06 10 6:00
Galerijos sumanytojai Simonas Kuliešis, Justina Gražytė ir Darius Jaruševičius.
Galerijos sumanytojai Simonas Kuliešis, Justina Gražytė ir Darius Jaruševičius. Evelinos Joteikaitės nuotraukos

Nauja SHCH/ŠČ galerija, įsikūrusi Vilniuje (Teatro g. 7A), plačiai atvėrė duris pristatydama pirmąją ekspoziciją. Savaitės pradžioje atidaryta dailininko Simono Kuliešio tapybos darbų paroda „Šiuolaikinio žvilgsnio peizažas“ ši meno erdvė pradėjo savo gyvavimą.

„SHCH|ŠČ galerija bando užmegzti dialogą su žiūrovu ir jį sudominti vietos mobilumu, tuo pabrėždama šiuolaikinės visuomenės poreikį būti visur vienu metu. Galime atsirasti ir „ŠiČia“, ir „ŠiČia“, – sakė galerijos sumanytojai Simonas Kuliešis, Justina Gražytė ir Darius Jaruševičius.

Simonas Kuliešis: „Pradėjau tyrinėti aplinką ne tik iš paukščio skrydžio, bet ir nuo žemės."
Simonas Kuliešis: „Pradėjau tyrinėti aplinką ne tik iš paukščio skrydžio, bet ir nuo žemės."

„Užkultūriškės g. 3“ – neegzistuojantis, neapibrėžiantis vietos adresas, tik pradedančiam egzistuoti naujam kultūros laukui, kurio misija – ieškoti patrauklių ir aktualių meno formų.

Galerija – procesas, idėja

D. Jaruševičius, vienas SHCH|ŠČ proceso dalyvių, kalbėdamas apie bendrą menininkų projektą, tikino: „Keičiame neoliberalioje ekonomikoje įsivyravusią nuomonę, esą galerija yra tik nekilnojamasis turtas. Galerija yra idėja ir ji organiškai įsiterpia į laisvas ir neužimtas, tarsi pakibusias erdves.“

J. Gražytė kolegai pritarė: „Ne paslaptis, – galerijos konkuruoja. Skirtingose erdvėse vyksta įvairūs meno įvykiai, renginiai. Ieškojome būdų išsiskirti iš kitų. Netvarkinga, nenaudojama, pamiršta vieta puikiai tinka kūrybinei atmosferai kurti.“

Atsakydama į klausimą, kodėl buvo pasirinkta tokia asketiška ir paprasta aplinka, J.Gražutytė tikino, kad sprendimas buvo priimtas neatsitiktinai.

S. Kuliešis ieškojo veiksmo žaismės, jis pastebėjo, kad meno sklaida gali užpildyti tuštumą, praplėsti ir pagilinti esamas patalpos ribas.

Tarsi pritardami J. Gražutytės žodžiams į pokalbį įsiliejo trankios muzikos akordai, sujungdami garsą ir vaizdą į vieną dermę. Parodos lankytojai galėjo išgirsti Andriaus Šiurio („Sulaužyta sfera“) kūrinius.

Pro plačius galerijos langus atsivėrusi šviesa paryškino daugiamatį S. Kuliešio pasaulį.

Vilniuje atidarytos parodos autoriusS. Kuliešis, mokėsi Justino Vienožinskio dailės mokykloje, Vilniaus dailės akademijoje įgijo magistro laipsnį. Studijavo Kuvataideakatemia Helsinkyje, Suomijoje.

Simonas Kuliešis. "Šiuolaikinio žmogaus peizažas".
Simonas Kuliešis. "Šiuolaikinio žmogaus peizažas".

Santykis su gamta

Parodoje „Šiuolaikinio žvilgsnio peizažas“ (ŠŽP) pristatomi tapybos kūriniai – tarsi sąsaja tarp šiuolaikinio žmogaus ir gamtos, lyg veiksmas, reiškiamas jungtimi „jei“... Nūdienos pasaulis apsuptas reklamos, komercijos ir technologijų, o žmogus į jį paniręs visa savo esybe. Koks jo santykis su gamta?

Parodos rengėjai garsiai svarstė: „Galbūt žvelgiant moderniu žvilgsniu miškas gali tapti antenomis, geologinės struktūros – urbanistiniais žemėlapiais, kraštovaizdis įgauti industrinių bruožų?“

Tai jau šešta vilniečio tapytojo, gimusio 1987 metais, asmeninė paroda. „Viskas prasidėjo nuo ekspozicijos „Fiksuotas peizažas“, kuri rodyta „Meno nišoje“. Žvelgiau į paveikslus kaip į vaizdinius iš paukščio skrydžio, pasitelkdamas XVI-XVII amžiaus vidurio žemėlapių piešinius. Žmonės pavaizduodavo vietovės vaizdus iš viršaus, o patys dar net nebuvo pakilę. Pasitelkdamas tas struktūras konstravau paveikslus“, – kalbėjo S. Kuliešis.

Kuo skiriasi ši paroda nuo kitų, ir kas įvyko per tuos ketverius pastaruosius metus? – klausė savęs autorius. „Pradėjau tyrinėti aplinką ne tik iš paukščio skrydžio, bet ir nuo žemės. Gimsta tarpusavyje susipynę vaizdai – mintinis objektų susiejimas. Peizažo motyvas yra labai senas, turintis stiprias tradicijas, o šiandienos gamtos vaizdas nėra labai nutolęs nuo tų laikų. Žmogus gali būti peizažo dalimi arba stebėtoju. Tačiau atminties sukauptas vaizdinių bagažas – nemenkas. Šiuolaikinio pasaulio išmanūs patyrimai daro įtaką požiūriui į gamtą ir žmogų, jų tarpusavio santykiui. Mus veikia tie vaizdai, juos kaupiame atmintyje – laikome savyje, neiškeliame į paviršių. Stengiuosi atskleisti tuos atminties padarinius savo paveiksluose“, – teigė dailininkas.

Kūrėjo diskusija su žiūrovu

Dailėtyrininkas Alfonsas Andriuškevičius yra užsiminęs, kad „šiuolaikiniame mene nemažai tam tikro tarpdiscipliniškumo, labai dažnai žaidžiama ne formomis, o idėjomis“. Ši mintis puikiai tinka ir kalbant apie ŠŽP parodą. Autorius savo abstrakčiuose kūriniuose interpretacinėmis mintimis bando nupiešti modernaus žmogaus santykį su gamta. Tai neapibrėžtos formos peizažai, kuriais kūrėjas diskutuoja su žiūrovu. „Stengiuosi apčiuopti žmogaus būseną“, – prisipažino S. Kuliešis. Jo paroda SHCH/ŠČ veiks iki birželio 27 dienos.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"