Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Nauja žinomo smuikininko idėja – mobilioji meno mokykla

 
2016 01 18 6:10
Smuikininkas Martynas Švėgžda von Bekkeris.  
Smuikininkas Martynas Švėgžda von Bekkeris.   Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Hamburge, Vokietijoje, gyvenantis ir dirbantis smuikininkas bei pedagogas Martynas Švėgžda von Bekkeris sumanė naują projektą. Jis kuria alternatyvią menų mokyklą, kurios pagrindas bus meistriškumo kursai. „Labai ilgai brandinau šią idėją“, – „Lietuvos žinioms“ sakė muzikantas.

Dar 2012 metais, gyvendamas Lietuvoje, M. Švėgžda von Bekkeris surengė paskutinį alternatyvios muzikos festivalį, tąkart jis buvo skirtas šeimai. Nuo tada nusprendė daugiau nebeorganizuoti tokių renginių, nes „festivalių pridygo kaip grybų“. Šioje veikloje nebematė savo misijos. „Per paskutinį festivalį sakiau: šeima – nebūtinai kraujo, genetiniai ryšiai, jie gali būti ir dvasiniai, – priminė muzikantas. – Jau tada minėjau, kad ruošiuosi kurti mokyklą.“

Be rėmų

Neseniai viešėdamas Vilniuje smuikininkas „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad jam įsiminė pokalbis su tėvu – garsiu dailininku Algimantu Švėgžda. Tuo metu Martynui buvo 11 metų. „Praleidę naktį dailės studijoje, ryte pėsčiomis grįžome namo, – prisiminė muzikantas. – Daug kalbėjomės. Tėvas manęs paklausė apie mokyklą. Pasakiau, kad M. K. Čiurlionio menų mokykloje mokytis sunku, dalykai tapę klišėmis, daug reikalaujama, tai daroma per jėgą, nedraugiškai, su moksleiviais nedirbama asmeniškai.“

Tada tėvas sūnui pasakė, kad švietimo įstaigų būna skirtingų, ir papasakojo apie jas, ką žinojo, nuo Antikos laikų, Viduramžių iki XX amžiaus. „Jis kalbėjo, kad mokyklos pasidarė labai sustyguotos, daug reglamento, įvairių sąlygų, neleidžiančių, kad meniniai auklėtinių gebėjimai patys skleistųsi, bet brukančių į tam tikrus rėmus“, – pasakojo M. Švėgžda von Bekkeris.

Smuikininko tėvas pasakojo ir gerų dalykų, tarkime, kad licėjuose dėstoma ir literatūra, ir architektūra, ir muzika, ir šokis. „Man tai darė įspūdį. Labai mėgau šokti, kai kurie mokytojai net kalbino mokytis baleto, – kalbėjo muzikantas. – Gerai dainavau. Gerai grojau. Patiko ir buvo įdomu piešti. Bandžiau fotografuoti.“

M. Švėgždos von Bekkerio nuomone, jei žmogus imlus, jis turėtų išbandyti įvairias sritis, tyrinėdamas, kokia kryptimi norėtų eiti. „Be plataus požiūrio taptume siaurabriauniai, lėkšti ir neįdomūs“, – įsitikinęs muzikantas.

Moderni ir mobili

Smuikininkas mano, kad įvairiapusiam lavinimui labai tiktų tarpdisciplininė mokykla. Jis siekia įgyvendinti savitą meno mokyklos jaunimui ir suaugusiesiems sumanymą. Reikalai po truputį juda. Oficialiai mokykla jau įsteigta. „Pagal reglamentą Hamburge ji jau turi registro numerį“, – su šypsena sakė M. Švėgžda von Bekkeris. Mokykla pavadinta „Alternative Academy of Arts“ („Alternatyvi menų akademija“ – liet.).

Pasak muzikanto, kuriant šia švietimo įstaigą, jam pravers turima festivalių organizavimo patirtis ir gyvenimo trijose šalyse – Lietuvoje, Prancūzijoje bei Vokietijoje. „Noriu, kad mokykla būtų moderni, keliaujanti, – kalbėjo M. Švėgžda von Bekkeris. – Mobilioji! Padedant IT specialistams ji turėtų būti pasiekiama visame pasaulyje.“

Pagrindas – meistriškumo kursai

Iš pradžių muzikantas įkūrė draugiją, kuri rūpinsis būsimos mokyklos finansavimu. Pakvietė bendraminčių kartu dirbti prie šio projekto. „Esu nebe vienas, mūsų jau septyni: fotografas, rašytojas, dizainerė, pianistas, smuikininkas, advokatas ir buvęs švietimo įstaigos direktorius“, – vardijo M. Švėgžda von Bekkeris.

Tokios mokyklos pagrindas – meistriškumo kursai. Jie veiktų taip: visi susirenka numatytam laikotarpiui į konkrečią vietą ir dėstytojai dalijasi patirtimi su norinčiaisiais mokytis, tobulėti. Kūrybinė tema, prie kurios dirbtų įvairių sričių menininkai, keistųsi kas pusmetį. Pasak M. Švėgždos von Bekkerio, mokytojai nediktuotų sąlygų, būtų siekiama sukurti bendrą kūrybinį produktą. Kaip jis teigė, planuojama jungti Lietuvos, Vokietijos ir Prancūzijos kūrybines pajėgas. Lankiusieji šios mokyklos meistriškumo kursus gautų tai liudijantį dokumentą. Perspektyviausieji ir vėliau būtų palaikomi, ieškoma meno platformų – teatro ir koncerto salių, muziejų bei galerijų salių.

„Visiems, su kuriais teko bendrauti, ši idėja labai patinka, – tikino muzikantas. – Tokiai mokyklai analogų niekur nėra. Tai būtų savotiški trauką turintys sąskrydžiai, kuriuose laisvai reikštųsi menininkai.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"