Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Nėra virtuoziškumo – nėra „Don Kichoto“

 
2016 04 27 17:38
Spektaklio repeticija. Espada –- Kipras Chlebinskas.
Spektaklio repeticija. Espada –- Kipras Chlebinskas. Martyno Aleksos (LNOBT) nuotraukos

Labai reklamuoti Ludwigo Minkaus baleto „Don Kichotas“ nereikia. Į premjerą ir antrąjį spektaklį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) balandžio 29 ir 30 dienomis bilietai išparduoti. Publika išsiilgo šio baleto: skvarbios, gerai įsimenamos muzikos ir fantastiškos energijos, kuri turi būti išspinduliuojama scenoje.

„Don Kichotas“ yra vienas pirmųjų spektaklių, kuriame dar mokydamasis baleto mokykloje šoko naujojo pastatymo choreografas Vasilijus Medvedevas (Rusija). Prabėgo daug choreografinio darbo metų, ir štai pats stato „Don Kichotą“. Jo tikslas – grąžinti šio baleto struktūrai pirminę versiją, sukurtą Mariuso Petipa. Laikui bėgant šis tas iš pirminės struktūros nubyrėjo, nemažai atsisakė vėlesnę versiją pateikęs Aleksandras Gorskis. V. Medvedevas atkūrė „prarastus“ fragmentus, pavyzdžiui, Serpantinų šokį, Didįjį vaikų šokį ir kt.

„Don Kichoto“ pirmavaizdis – 1871 metais Sankt Peterburge M. Petipa pastatytas spektaklis.

Choreografas Vasilijus Medvedevas.
Choreografas Vasilijus Medvedevas.

Pirmą kartą šį baletą diriguos maestro Martynas Staškus. Jis sako, kad L. Minkaus muzikos skambesys bus kitoks, subtilesnis, be tarybinei instrumentuotei būdingo patoso. Dirigentas puikiai prisimena šią muziką ir tai, kaip ją interpretavo jo mokytojas Jonas Aleksa.

Spektaklio dailininkas Andrejus Voitenka (Rusija) savo viziją kūrė rėmdamasis istorine medžiaga, stengdamasis lyg atgaivinti imperatoriškojo baleto atmosferą. Scenoje bus fontanas ir „dar daug kas“. Pasak dailininko, dėl fontano V. Medvedevas kovojo kaip įmanydamas. Arklio ir asiliuko nebus, nors statytojai jų pageidavę.

Choreografo asistentas Stanislavas Fečo (Čekija) priminė, kad šis baletas, nors gražus, yra labai klastingas. Čia reikia didžiulio profesionalumo ir ypatingo virtuoziškumo. Jei nėra puikios technikos, nėra nė ko eiti žiūrėti. Ne veltui variacijas iš „Don Kichoto“ labai dažnai renkasi baleto konkursų dalyviai. S. Fečo prisiminė, kaip pats kažkada eidavo žiūrėti šio spektaklio ir apmirusia širdimi laukdavo efektingųjų vietų.

„Trupės kordebaletas turbūt nesitikėjo, kad bus taip sunku, – kalbėjo S. Fečo. – Visai nauja Sapno scena ir kiti dalykai. Žodžiu, reikia dirbti, dirbti, dirbti.“

Jis taip pat priminė, kad dėl to paties sudėtingumo gali būti nelengva išlaikyti baletą teatro repertuare. Irgi prireiks pastangų.

Spektaklyje dalyvauja visa LNOBT baleto trupė. Kitrę pirmą kartą šoks Kristina Gudžiūnaitė (šeštadienį – ukrainiečių balerina Olesia Šaitanova). Genadijus Žukovskis svajonių vaidmenį Bazilį sykį jau yra šokęs ankstesnėje LNOBT versijoje.

Trečiasis premjerinis spektaklis bus rodomas gegužės 13 dieną. Jame šoks Olandijos nacionalinio baleto žvaigždės Maia Makhateli ir Arturas Shesterikovas.

Iš kairės: Genadijus Žukovskis, Kristina Gudžiūnaitė, Vasilijus Medvedevas, Stanislavas Fečo, Andrejus Voitenka, Krzysztofas Pastoras.
Iš kairės: Genadijus Žukovskis, Kristina Gudžiūnaitė, Vasilijus Medvedevas, Stanislavas Fečo, Andrejus Voitenka, Krzysztofas Pastoras.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"