Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Nuspalvinta Kalėdų laukimu

 
2015 12 16 6:00
Dailininkas Raimondas Savickas ne tik pristatė parodą, bet ir bene pirmą kartą viešai paskelbė esąs ir eilėraščių kūrėjas.
Dailininkas Raimondas Savickas ne tik pristatė parodą, bet ir bene pirmą kartą viešai paskelbė esąs ir eilėraščių kūrėjas. Mindaugo Kluso ir Lilijos Valatkienės nuotraukos

Lietuvos dailininkų sąjungososgalerijoje Vilniuje (Vokiečių g. 2) veikia jubiliejinė Raimondo Savicko paroda „Ateinu“. Tapytojui, Augustino Savicko plenerų rengėjui, sukako šešiasdešimt.

Ateinu... Tokia parodos antraštė labiau derėtų debiutantui, o ne dailininkui, kuris mėgstamam užsiėmimui atidavė trisdešimt penkerius gyvenimo metus. Pasirodo, šiuo pavadinimu ir parodos atidarymo proga autorius bene pirmą kartą viešai paskelbė esąs ir eilėraščių kūrėjas, jaučiąs senelio, rašytojo Jurgio Savickio geną. Žodžio daile Raimondas taip pat prabilo prieš 35 metus, kai sutiko savo būsimą žmoną Birutę. „Šios eilės niekam nerodytos ir nepublikuotos“, – kalbinamas LŽ, teigė R. Savickas.

Miesto akordai, 2015 m.
Miesto akordai, 2015 m.

Tapyba, muzika, poezija

Poezijos, anot parodos autoriaus, sklidini jo tapybos darbai. O poezijos kūrinėlių galėjome pasiklausyti per parodos atidarymą. Prieš metus dailininkas kolegei tapytojai Rūtai Eidukaitytei įteikė savo eilėraščių pluoštelį, prašydamas, kad ši pagal juos sukurtų dainų.

R. Savickas akivaizdžiai žavisi R. Eidukaitytės – dainų autorės ir atlikėjos – talentu. Pamenu, koks nepasitenkinimas jį užvaldė, kai per uždarą vakarėlį vienas įžūlėlis perėmė Rūtos gitarą ir ėmė brązginti ją be paliovos, saiko ir galo. Šįkart Rūtai niekas nekliudė, parodos svečiams ji atliko tris kūrinėlius. Vienas sudainuotų R. Savicko eilėraščių „Ateinu“ ir suteikė pavadinimą parodai.

Multikultūrininkas

Iš kairės: filosofas Antanas Andrijauskas, galerijos vadovė Kotryna Džilavjan, parodos autorius Raimondas Savickas, LDS pirmininkė Edita Utarienė.
Iš kairės: filosofas Antanas Andrijauskas, galerijos vadovė Kotryna Džilavjan, parodos autorius Raimondas Savickas, LDS pirmininkė Edita Utarienė.

Galerijoje autorius rodo 28, mano skaičiavimais – 25 drobes. Daugumos motyvai kartojasi. Vilniaus ar kurio kito miesto gatvėse, jūros, kalnų fone suartėja dvi trys R. Savicko stilistikai būdingos figūros. Muzikuoja ir klausosi muzikos, skaito eiles. O pačios romantiškiausios atitrūksta nuo žemės ir sklendžia horizonto link.

Iškart pastebimas per drobes sklendžia ir Paskutinės vakarienės motyvas. Dažniausiai sėdintieji vaizduojami aikštėse, tačiau viename paveiksle dailininkas juos nutapė prie didžiulio lango, žvelgiančius į miesto panoramą („Svetainėje“). Tai gana asmeniškas kūrinys. Toks vaizdas, tik kiek transformuotas dailininko vaizduotės, buvo matomas pro Savickų šeimos langus Klimo gatvėje. Tad sėdintieji prie stalo, suprantama, jo artimieji.

Paskutinės vakarienės dalyvių ne trylika, o penki, šeši, devyni. Maga sužinoti, kodėl tiek. „Kiti išėjo pasivaikščioti“, – nusijuokė R. Savickas, patikinęs, kad iki parodos atidarymo visi turėtų grįžti.

Rūta Eidukaitytė.
Rūta Eidukaitytė.

Senamiesčio gatvikėje smuikuojantis vaikinas, ko gero, jau žydų kultūros ženklas. Apskritai menininkas mėgsta naudoti įvairių kultūrų simbolius. „Esu multikultūrininkas“, – teigė jis. Paveiksle „Kalnų aidas“ atgijo 2000 metais aplankyto Nepalo prisiminimai. Improvizuodamas juos papildė džiazo muzikantų ir šokėjų siluetais. Drobėje „Lotoso žiedas“ vyras moteriai netrukus įteiks gyvybę simbolizuojantį žiedą, o atokiau Himalajų fone virš Katmandu stogų kyšo pagodos galva.

Tikra tiesa

Siužetams autorius skiria mažiau dėmesio, labiau susitelkia į atlikimo techniką, dažų kokybę, koloritą. Jis šioje parodoje kiek pasikeitęs, šventiškai adventiškai sodrus, lyg nušviestas Kalėdų laukimo. „Nenoriu tų niūrių spalvų“, – prisipažino parodos autorius.

Tos permainos labai patiko kultūrologui, menotyrininkui Antanui Andrijauskui. Profesorius tvirtino kūriniuose matąs nepaprastą tapybos geno poveikį ir per pastaruosius kelerius metus aukštesnio meistriškumo pasiekusią R. Savicko kūrybą. Pasak A. Andrijausko, drobėms visiškai atsiskleisti trukdančios žemos galerijos lubos. Jis siūlė autoriui kitą kartą savo erdviems paveikslams susirasti erdvesnę galeriją.

Dailininkas nenorėjo patikėti išgirstais žodžiais, todėl perklausė autoritetingo menotyrininko, ar šis sakąs tiesą. Tas savo ruožtu tiesą pakartojo.

.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"