Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Po vandeniu: garsiausi plaukikai fotografijoje

 
2017 01 13 11:30
Serija „Aqueous“ – apie žmones, visą savo gyvenimą praleidžiančius vandenyje.
Serija „Aqueous“ – apie žmones, visą savo gyvenimą praleidžiančius vandenyje. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Fotografė Rita Stankevičiūtė-Kazakevičienė užfiksavo povandeninius Lietuvos plaukimo čempionų portretus. Seriją „Aqueous“ ji kūrė ketverius metus – išmoko nardyti, ieškojo vandeniui atsparios įrangos (pasirodo, ši mūsų šalyje – retenybė). Autorė prisipažįsta, kad parodą lydėjo daugybė eksperimentų.

R. Stankevičiūtė-Kazakevičienė – fotožurnalistė, dešimtmetį dirbusi įvairiuose dienraščiuose (taip pat ir „Lietuvos žiniose“) bei žurnaluose, 2015 metais už „Auksinį kadrą“ įvertinta Lietuvos spaudos fotografijos konkurse. Dailininkų sąjungos galerijoje – trečioji personalinė jos paroda.

Fotožurnalistė Rita Stankevičiūtė-Kazakevičienė dešimt metų dirbo spaudoje, surengė tris personalines parodas.
Fotožurnalistė Rita Stankevičiūtė-Kazakevičienė dešimt metų dirbo spaudoje, surengė tris personalines parodas.

Pirmojoje parodoje V.Y.R.A.Y. ji eksponavo ilgą laiką rinktus vyrų portretus. Serija apvažiavo Vilnių, Klaipėdą ir Marijampolę. Antrojoje parodoje, „Esu toks, koks esu“, – vaikų, sergančių autizmu, portretai. Kurdama socialinį projektą fotografė susipažino su vaikais, siekė jų istorijas papasakoti visuomenei, kuri galėtų įsitraukti į vaikų gerovės kūrimą, aplinkos, kurioje jie auga, tobulinimą.

Pro objektyvą – olimpiniai čempionai

Prieš kelerius metus rudenį Rita pamatė šuolininkus, neriančius į Gėlos ežerą. „Fotografavau vandens purslus, tada kilo idėja į kadrą įtraukti ir žmogų, – prisiminė ji. – Panėriau, apsidairiau – ilgai mąsčiau, kaip įgyvendinti mintį. Tokios fotografijos, kai į plaukiką kamera nukreipta ne iš šono, o taip pat po vandeniu – mažai. Mačiau vaizdą, kurį dar nežinojau, kaip padaryti.“

Serijoje – dvylikos plaukikų, visą savo gyvenimą praleidžiančių vandenyje, portretai. „Varžybose sportininkus nuolat lydi jaudulys, prie kurio per daugelį metų jie priprato. Todėl ir baseine jautėsi laisvai, Birutė Užkuraitytė-Statkevičienė nardė rodydama įvairiausias mimikas“, – pasakojo autorė, taip pat nufotografavusi olimpinę čempionę Liną Kačiušytę, Robertą Žulpą, Vytautą Janušaitį, kitus šiame sporte daug pasiekusius plaukikus. Tarp jų – ir du jaunus talentus: Kotryną Teterevkovą ir Arijų Pavlidi.

Toliau nuo kranto

Prieš projektą fotografė baigė povandeninio nardymo kursus, gavo nardymo licenciją. Į baseiną fotografuoti lipdavo su naro kostiumu, deguonies kauke ir kamerą apsaugančiais dėklais. „Viskas buvo vandeniui nepralaidu ir saugu – nebuvo pagadinta jokia įranga. Nors ją atrasti ir surinkti buvo sunkiausia – užtrukau porą metų“, – sakė Rita. Povandeninę apšvietimo techniką Lietuvoje turėjo tik vienas profesionalus nardytojas, taip pat fotografas. Fotoaparato dėklą skolinosi iš kino kūrėjo, kuris laisvalaikiu nardo ir filmuoja.

Surinkusi įrangą vėl nėrė po vandeniu. „Prireikė dvidešimties minučių, kad nusileisčiau į penkių metrų gylį“, – juokėsi Rita. Paskui priprato kvėpuoti, išmoko plūduriuoti. Naro licencijos knygelėje ji žymi laiką, praleistą nardant. „Kol kas visi įrašai – iš baseino. Bet neatmetu galimybės nuplaukti ir toliau nuo kranto, – pridūrė. – Mano darbas vandenyje dar nesibaigė. Vėl mąstau, kaip fotografuoti, pirmosios idėjos dar bręsta – neriu, eksperimentuoju, išbandau, keičiu...“

Fotografijos, atspaustos ant stiklo, suteikia gyvumo įspūdį.
Fotografijos, atspaustos ant stiklo, suteikia gyvumo įspūdį.

Darbe – įtampa ir intriga

R. Stankevičiūtė-Kazakevičienė gimė ir augo Marijampolėje, studijavo sostinėje, dirbdama spaudoje fotografė susipažino su įvairiais žmonėmis, fotografavo reportažus, įvykius, architektūrą ir interjerus. „Mėgavausi darbu žiniasklaidoje – patiko judesys, greitis, įtampa ir intriga – buvo visko. Vėliau ieškojau savo fotografijos objekto. Nežinau kodėl, bet mane visada traukė portretas. Kildavo vidinis noras nufotografuoti žmogų tam tikroje šviesoje“, – svarstė Rita.

Po vandeniu – Vytautas Janušaitis.
Po vandeniu – Vytautas Janušaitis.

Nuotrauką, už kurią pelnė „Auksinio kadro“ apdovanojimą, nufotografavo taip pat pirma pamačiusi šviesą. „Kas yra tobulas kadras, visąlaik atsakau skirtingai. Po šio projekto gerą kadrą žinojau po vandeniu žiūrėdama į ekraną: „Šis galbūt bus geras.“ Man svarbus pojūtis, kurį teikia kadras. Manau, geriausio dar nenufotografavau“, – tikino ji.

„Aqueous“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Parodą surengė Lietuvos spaudos fotografų klubas
„Aqueous“ Dailininkų sąjungos galerijoje. Parodą surengė Lietuvos spaudos fotografų klubas

Dailininkų sąjungos galerijoje Vilniuje „Aqueous“ ekspozicija veiks iki sausio 30 dienos.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"