Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Ryga M. Baryšnikovo nebepaleidžia

 
2016 06 09 6:00
Kultūros paramos ir plėtros fondo nuotraukos

Rugpjūčio 3–7 dienomis vienas garsiausių visų laikų baleto šokėjų Michailas Baryšnikovas gimtojoje Rygoje, Nacionalinėje operoje, rodys monospektaklį apie dar garsesnį savo pirmtaką Vaclavą Nižinskį „Laiškas žmogui“ („Letter to a Man“). Gastroles rengia buvusio operos teatro vadovo, režisieriaus Andrejo Žagaro įsteigtas Kultūros paramos ir plėtros fondas.

„Laiško žmogui“ premjera pernai vasarą įvyko Italijoje, Spoleto festivalyje. Dabar spektaklis keliauja po pasaulį, užsuks ir į Latviją.

Spoleto publika M. Baryšnikovą sutiko su panašiu entuziazmu, kaip ir prieš 40 metų, kada jis kaip tik čia debiutavo šokdamas su garsiąja Carla Fracci.

M. Baryšnikovo monospektaklį režisavo amerikiečių avangardo režisūros klasiku vadinamas Robertas Wilsonas. Spektaklio pagrindas – lenkų kilmės rusų baleto šokėjo Vaclavo Nižinskio dienoraščiai, kuriuose užfiksuoti jo išgyvenimai, liudijantys dvasinę krizę. V. Nižinskis mirė 1950 metais, psichiatrijos ligoninėje praleidęs kelis dešimtmečius.

Pasak M. Baryšnikovo, dienoraščiuose atsiskleidžia autoriaus santykis su Dievu, šeima, sielos dilemos, tikėjimas teatro menu.

Nieko keista, kad spektaklyje daug judesio, tačiau tai ne V. Nižinskio darbų iliustracijos ar jo šoktų spektaklių elementai. Tai judesiai, atspindintys jo psichikos ypatybes.

M. Baryšnikovas tvirtina, kad spektakliuose esama apie 50 procentų improvizacijos, todėl kiekvienas pasirodymas vis kitoks.

Scenoje „susitinka“ dvi šokio legendos. „Tai spektaklis apie asmenybės balsą“, – teigia šokėjas. Prieš premjerą italų žurnalisto paklaustas, ar reikia bent trupučio beprotybės, kad taptum menininku, M. Baryšnikovas atsakė „taip“: „Tu turi būti apsėstas meno, kad paskirtum jam gyvenimą. Dėl šios priežasties bijoma šią aistrą prarasti. Kažin, ar įmanoma nuspręsti: „Ryt viską metu“, nes nežinai, kaip jausiesi. Tai ne tas pats, kas mesti rūkyti ar gerti.“

Iš Sovietų Sąjungos 1974-aisiais išsiveržęs M. Baryšnikovas iki šiol nėra lankęsis Rusijoje ir nežada to daryti. Į Latviją po ilgos pertraukos menininkas atvyko 1997 metais tuomečio Latvijos nacionalinės operos direktoriaus A. Žagaro pakviestas. Jis pasirodė su savo trupe „White Oak Dance Project“. Antrą kartą minėto teatro scenoje rygiečiai jį matė 2009 metais. Pernai tikrą ažiotažą sukėlė Alvio Hermanio spektaklis „Brodskis / Baryšnikovas“ Naujajame Rygos teatre. Dar keliskart šis spektaklis rodytas praėjusią gegužę – nepaprastas susidomėjimas nė kiek nenuslūgo.

2006 metais Latvijos nacionalinėje operoje eksponuoti M. Baryšnikovo fotografijos darbai „Moment in Time“, sukurti 1982–2004 metais.

Pernai Rygoje eksponuoti M. Baryšnikovo dailės kolekcijos darbai. Paroda vadinosi „Menas šalia manęs“.

Tačiau šįkart Latvijos žiūrovai smarkiai pasipiktino: bilietai į „Laišką žmogui“ nepaprastai brangūs – iki 220 eurų (yra dvi ložės, kurios 10-čiai žmonių kainuoja po 2000 eurų). Niujorke M. Baryšnikovas pigesnis – brangiausias bilietas į tą patį spektaklį kainuoja 113 eurų. Madride – 90 eurų.

Latvių teatro kritikė Silvija Radzuobė socialiniame tinkle „Twitter“ parašė apie išsipildžiusią savo seną svajonę – ji nusipirko bilietą į Roberto Wilsono „Faustą“ Berlyne. Ironiška, kad bilietas, skrydis ir viešbutis jai kainavo 206 eurus.

Pigiausi bilietai į „Laišką žmogui“ Rygoje, aišku, išparduoti.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"