Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Šiuolaikinio meno projekte dėmesys žmogaus pažeidžiamumui

 
2016 11 08 11:19
Organizatorių nuotrauka

Šį trečiadienį, lapkričio 9 dieną, kultūros bare „Kablys“ bus pristatytas įspūdingas eksperimentinės muzikos ir šiuolaikinio meno projektas „Po oda“, kurio pagrindinė dalyvė – pirmą kartą Lietuvoje viešinti Maja Solveig Kjelstrup Ratkje – garsi norvegų kompozitorė ir atlikėja.

Šiame projekte taip pat dalyvaus Vilniaus universiteto chorų „Pro musica“ ir „Gaudeamus“ (meno vadovė Rasa Gelgotienė) vyrų grupės kartu su solistais Modestu Jankūnu ir Ignu Garla bei šiuolaikinio meno kūrėja Kristina Inčiūraitė.

Renginio metu pradžioje choristai improvizuotai atliks garsaus avangardisto Gilo Josepho Wolmano garso kūrinį „Megapneumies“ (1963), o jų energetiškai įkrautą erdvę muzikiniais eksperimentais pratęs Maja Solveig Kjelstrup Ratkje, kuri pasitelks savo unikalaus balso galimybes ir praturtins jį elektronikos garsais.

Ignas Garla, Modestas Jankūnas/ Evgenia Levin nuotraukos
Ignas Garla, Modestas Jankūnas/ Evgenia Levin nuotraukos

Muzikinę projekto dalį papildys šiuolaikinio meno kūrėjos K. Inčiūraitės eksperimentinis filmas, kuris, kaip ir muzikinės dalies autorių pasirodyme, atspindės renginio sumanymą – perteikti žmogaus pažeidžiamumą bei frustraciją streso paženklintame pasaulyje. Šiame projekte siekiama sukurti transformuojančią terpę, kurioje akustiškai ir vizualiai būtų „perkrauti“ patyrimai.

„Šiuo projektu norisi atkreipti dėmesį į žmogaus pažeidžiamumą intensyviame šiandienos pasaulyje, todėl pristatome itin drąsius eksperimentus su balsu ir elektronika bei lakoniškai atšiaurią vizualinę raišką“, – sako projekto iniciatorė K. Inčiūraitė.

Kūrybinių idėjų menininkė dažnai semiasi iš kino filmų: „Pasirenku tuos, kuriuose vyksta vienokia ar kitokia veikėjų drama, jų vidinės transformacijos. Tačiau nuorodos į filmus mano projektuose yra nežymios, neakivaizdžios, bet svarbios projekto koncepcijai“, – tikino kūrėja.

Projektu „Po oda“ K. Inčiūraitė netiesiogiai replikuoja į Jonathano Glazerio filmą „Po oda“ („Under the Skin“, 2013). Jo pagrindinė veikėja kuria baugią atmosferą, suviliodama ir pradangindama kelyje pasitaikančius vyrus. Lydimi gundytojos, jie panyra į klampų skystį, kuris juos „suvirškina“ veikiausiai tam, kad ši nežemiškos kilmės būtybė, pasislėpusi po jaunos moters blyškios odos kauke, galėtų toliau egzistuoti. Po jos oda tėra juoda neidentifikuota masė.

Kristina Inčiūraitė.
Kristina Inčiūraitė.

K. Inčiūraitei šiame projekte svarbu perteikti fantasmagorišką nuotaiką, pasitelkus žmogaus balso galimybes: „Norvegė M. Ratkje stebina eksperimentinės muzikos gerbėjus vokaliniais viražais visame pasaulyje. Džiaugiuosi, kad Maja susidomėjo projektu ir sutiko jame dalyvauti. Ją pasikviečiau kaip svarbiausią projekto dalyvę. Čia Maja pasitelks savo stulbinamo balso galimybes ir praturtins jį elektronikos garsais.“

Tačiau projekte menininkė norėjo panaudoti ir vyriškus balsus, jų gaivališkos neartikuliuotos energijos, kuri praturtintų kūrybinius sumanymus. Ji atsigręžė į garsaus avangardisto Gilo Josepho Wolmano kūrinį „Megapneumies“ (1963), kuriame atskleidžiami autoriaus žaidimai su savo balsu. G. J. Wolmanas priklausė letrizmo judėjimui, kuriame menininkai plėtojo onomatopoetinę kūrybą, įkvėpimo sėmėsi iš dadaistų ir siurrealistų. G. J. Wolmanas daugiausia dėmesį telkė į kvėpavimą ir garsinius eksperimentus savo burnos padargais.

Maja Solveig Kjelstrup Ratkje./ Iztok Zupan nuotrauka
Maja Solveig Kjelstrup Ratkje./ Iztok Zupan nuotrauka

Anot kūrėjos, šį garso kūrinį atlikti labai sunku. Itin didelį iššūkį improvizuotai atlikti „Megapneumies“ priėmė VU chorų „Gaudeamus“ ir „Pro musica“ vyrų grupės su solistais Modestu Jankūnu ir Ignu Garla. „Labai džiaugiuosi, kad Rasos Gelgotienės vadovaujami chorai nebijo eksperimentuoti. Ypač Rasai esu dėkinga, kad sėkmingai bendradarbiaujame. Su ja atliekame antrą bendrą eksperimentinio pobūdžio projektą – prieš metus su jos vadovaujamu Vilniaus universiteto choru „Virgo“ keliose Vilniaus planetariumo erdvėse atlikome muzikos ir meno projektą „Pakeisk visas sagas“, kuriame buvo daug kvėpavimų, plojimų, t.y. tokios muzikinės raiškos, kuri tradiciniams choro pasirodymams nebūdinga.“

Eksperimentinės muzikos ir meno projekte „Po oda“ bus bandoma perteikti tam tam tikrą liminalumo būseną, kuri individą išveda iš komforto zonos į eksperimentinę erdvę, atvirą naujoms žmogaus tapatybių koncepcijoms.

Projektas vyks lapkričio 9 d., trečiadienį, 19 val. kultūros bare „Kablys“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"