Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Specialusis prizas – teatro režisieriui A. Areimai

 
2016 09 02 6:00
Režisierius Artūras Areima (dešinėje) ir "Summerhall" menų centro savininkas Robertas McDowellas.
Režisierius Artūras Areima (dešinėje) ir "Summerhall" menų centro savininkas Robertas McDowellas. Asmeninio albumo nuotrauka

Škotijos sostinėje baigėsi beveik mėnesį trukęs 69-asis tarptautinis Edinburgo Frindžo festivalis. Didžiausiame pasaulyje menų festivalyje šįmet tarp daugiau nei 3 tūkst. pasirodymų AAT / Artūro Areimos ir OKT spektaklis „Po ledu“ apdovanotas ypatingu prizu kaip vienas įsimintiniausių festivalio akimirkų sukūręs pasirodymas.

„The Guardian“ teatro kritikas Andrew Haydonas, kuriam jau teko susipažinti ir su ankstesniąja režisieriaus A. Areimos kūryba, savo tinklaraštyje „Postcards from the Gods“ išskyrė spektaklio pagal vokiečių pjesių autoriaus Falko Richterio dramą „Po ledu“ temos bei teatrinės kalbos šiuolaikiškumą ir neįkyrų aktualumą. „Taip jau nutiko, kad 2008-aisiais Vilniuje teko matyti Artūro Areimos baigiamąjį darbą – spektaklį „Kelias“. Net ir turint galvoje šio pastatymo pagal Jimo Cartwrighto pjesę savitą atšiaurumą, susitelkimą tik į pačią teksto esmę ir visišką humoro jausmo stygių, buvo aišku, kad A. Areima turi „kažką tokio“, – rašo Haydonas. – Žiūrėdamas šį spektaklį buvau beveik pasirengęs prisiekti, kad tai – naujas, originalus, pačios lietuvių kompanijos pastaraisiais metais sugalvotas / parašytas darbas, kurio poveikis primena estų grupės NO99 spektaklius.“

Vieno seniausių britų scenos menų savaitraščio „The Stage“ teatro apžvalgininkas Nickas Awde'as, A. Areimos spektakliui skyręs keturias žvaigždutes, recenzijoje pavadinimu „Negailestinga“ pabrėžė, jog viena didžiausių „Po ledu“ stiprybių – gebėjimas derinti griežtą šiaurietišką estetiką ir subtilų poetiškumą. „Artūras Areima, pristatydamas Šiaurės Europos režisūrai itin būdingą viziją, pasitelkia kandžią simboliką ir užtikrina, kad pasibaigus spektakliui „Po ledu“ žiūrovo dar ilgokai nepaleidžia mintys apie išsekimo kultūrą ir totalitarizmą. (...) Šis šiuolaikinės globalinės korporacinės kultūros komentaras – tai aštrus, tačiau be galo poetiškas išpuolis“, – rašo jis.

AAT / Artūro Areimos teatro spektaklis „Po ledu“ Edinburgo Frindžo festivalyje sulaukė ne tik gausios ir pozityvios teatro kritikų bei žiūrovų reakcijos, bet ir ypatingo Summerhall menų centro savininko Roberto McDowello dėmesio. Šis menų kuratorius drauge su autoritetingais vertinimo komisijos nariais būtent A. Areimos ir visų spektaklio „Po ledu“ bendraautorių darbą įvertino „Jawbone“ (liet. žandikaulio) apdovanojimu už, paties R. McDowello žodžiais tariant, labiausiai bekompromisį teatro pasirodymą Frindžo festivalyje.

Net trylika kartų Edinburgo Frindžo publikai pristatyto spektaklio „Po ledu“ režisierius A. Areima, paklaustas, ką jam reiškia galimybė pasirodyti didžiausiame pasaulyje menų festivalyje ir garbių vietos kultūros bei meno atstovų skirtas apdovanojimas, sakė: „Visų pirma, man tai galimybė pamatyti, kaip į mano sukurtą spektaklį reaguoja skirtingų tautų ir kultūrų žmonės. Džiugu, kad buvome pastebėti, kad sulaukėme didelio vietos žiniasklaidos dėmesio. Gera, kad mus vertino už drąsą, už aktualumą, už intelektualumą, už įtaigius aktorių darbus. Ir tuo pat metu keista, kad vakariečiai „Po ledu“ vertina kaip aktualų, šiuolaikišką darbą, kviečia į festivalius, o Lietuvoje šis spektaklis įvertintas kaip senstelėjęs – nors kapitalizmas, kurį šiame spektaklyje ir kritikuojame, mūsų krašte dar tik skleidžia pirmuosius daigus.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"