Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
KULTŪRA

Tapytojas S. Skrabulis išdrįso kitaip

 
2015 08 07 6:00
Simonas Skrabulis prisipažino mėginąs pabėgti nuo ankstesnės kūrybos spalvingumo, išsinerti iš didelių matmenų.
Simonas Skrabulis prisipažino mėginąs pabėgti nuo ankstesnės kūrybos spalvingumo, išsinerti iš didelių matmenų. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Sostinės „Galerijoje 555“ dailininkę Dalią Kasčiūnaitę keičia Simonas Skrabulis. Jo tapybos darbų paroda „Indigo“ čia veiks iki rugpjūčio 31 dienos.

Menininko namuose, lofte, prie laukujų durų kabo vestuvinė nuotrauka. Simonas joje – tikras skandinavas šviesiais, pašiauštais plaukais. Sakytum, jaunas Augustas Strindbergas! Stebėtinas dalykas, kaip ilgesnis gyvenimas svečioje šalyje pakeičia žmogaus išvaizdą, suteikia vietinių bruožų. Grafikas Pranas Gailius, tarkime, atrodo kaip tikras prancūzas pietietis, iš saule besišypsančios Viduržemio rivjeros. Valdas Papievis nuotraukose pamažu darosi panašus į literatūrinį Paryžiaus bastūną, herojų iš „Naujojo tilto įsimylėjėlių“...

Taip, matyt, atsitiko ir S. Skrabuliui. Jo jaunystės metai buvo glaudžiai susieti su Skandinavija. 1994-aisiais baigęs M. K. Čiurlionio menų gimnaziją, jis trejus metus mokėsi Islandijoje, Reikjaviko dailės koledže, vėliau – Švedijoje, Malmės dailės akademijoje. Menininkų klubo SOFA ir Lietuvos dailininkų sąjungos narys dalyvavo Šiaurės šalių meno projektuose, viešėjo kūrybinėse stovyklose, rezidencijose. Jau kuris laikas Simonas gyvena Vilniuje, „sulietuvėjo“, susigrąžino nacionalinius bruožus.

Jo kitoniškumas

Skrabulių loftas ir „Galerija 555“ yra greta, tereikia nusileisti plačiais buvusios Oktiabrio Burdenkos gamyklos T. Ševčenkos gatvės laiptais ir pereiti kiemą. Pirmame aukšte – viešbutis, dėmesį patraukia keli minėto S. Gailiaus grafikos darbai, laiptų aikštelėje – Gintaro Palemono Janonio paveikslai.

Tada jau – antras aukštas, galerija su nauja S. Skrabulio ekspozicija. „Indigo“. Regis, viskas turėtų būti aišku: taip parodą pavadinęs dailininkas, kaip dailininkui ir dera, mąsto, nori atkreipti žiūrovų dėmesį į paslaptingą spalvą, spektre esančią tarp mėlynos ir violetinės. Ne, S. Skrabulis labiau linkęs akcentuoti ezoterinę indigo reikšmę. Ko gero, tas žodis jam primena indigo vaikus – naują, nepaprastą, indigo spalvos aura švytinčią kartą, o paties autoriaus žodžiais tariant – kitoniškumą. Jis prisipažino mėginąs pabėgti nuo ankstesnės kūrybos spalvingumo, išsinerti iš didelių matmenų. „Nemanykit, spalvas mėgstu, tačiau užsimaniau minimalizmo, lakoniškumo“, – prisipažino.

Tą vakarą „Galerijoje 555“ buvo pristatyta spalvinga, gausi ir išsami naujiena – dailininko kūrybos knyga.
Tą vakarą „Galerijoje 555“ buvo pristatyta spalvinga, gausi ir išsami naujiena – dailininko kūrybos knyga.

Taip „kitaip“, pabrėžė, jis tapęs naujausias drobes. Lyg lengvi atodūsiai, lyg baltos poilsio salos jos įsiterpė tarp spalvomis trykštančių darbų. „Visada degiau noru daryti kitaip, siekti naujovių, tobulėti, nekartoti, ką rodo kitos galerijos. Išdrįsti. Aš juk – kitoks...“ – tylančiu balsu ištarė menininkas.

Piešiniai drobėje

S. Skrabulio abstrakcionizmas visada pulsavo spalvų ekspresija. Seniau dailininkas yra samprotavęs, kad jų gausa, ko gero, bus atsiradusi išvažiavus į Vakarus. Į tuo metu, atrodė, spalvingesnį pasaulį. O šįkart dėliodamas pagrindinius parodos akcentus, jis rinkęsis baltą, tyrą drobės paviršių ir vos kelias – dvi tris spalvas. Sakė suvokiąs tokio sprendimo riziką ir džiaugėsi tuo, kas pavyko.

Tapė aktus... Tai – diptikas „Indigo 751“, triptikas „Ji“. „Norėjau į paveikslą „integruoti“ lakonišką, glaustą piešinio kompoziciją. Atrodytų paradoksas – piešinys drobėje! Tačiau visai pakanka linijų, moters kūno silueto. Tai jautru ir subtilu, net seksualu. Piešiniai abstrahuoti, juk neprivalau piešti akademinių, – klausiamai žvilgtelėjo S. Skrabulis ir pridūrė, – nepatinka man akademinė dailė.“ Aktų seriją tikino tęsiąs, ateityje sukurs atskirą projektą. Dabar galerijoje matomos tik jo užuomazgos.

Siauros drobių vertikalės priminė japonų tapybą. Menininkas dievagojosi apie tai nemąstęs. „Bent jau tikrai žinau, kad japoniška tradicija nebuvo jokia paskata kurti. Nors tiesos tokiame sugretinime esama“, – pripažino jis.

„Baltųjų“, lengvųjų drobių motyvą parodoje tęsia triptikas „Cherchez la femme“. Plačiai žinomą posakį S. Skrabulis naudoja žaismingai – abstrakcionistas kviečia savo darbuose atrasti moterį. Drobėse jaučiami jo rankos virpesiai, gyvas, tikras, dokumentinis kūrėjo gestas. Autentika, vertybė, kurios niekas nepakartos.

Iš ankstesnėse parodose rodytų darbų - Simono Skrabulio "Vėliavų rikuotė" (2011 metai).
Iš ankstesnėse parodose rodytų darbų - Simono Skrabulio "Vėliavų rikuotė" (2011 metai).

S. Skrabulio kūrybinės pastangos netrukus buvo įvertintos. Parodoje atsilankęs dailininkas Aleksandras Vozbinas tikino, kad matome puikius išsilaisvinusio žmogaus darbus.

Naujiena

Gana aktyvaus, bene kasmet savo kūrybą pristatančio menininko parodą iš dalies galima vadinti retrospektyvine. Joje esama ankstesnėse ekspozicijose rodytų kūrinių. Štai nesunku atpažinti vasarvidžio kaitra tvoskiančią, įtampa prieš mūšį pulsuojančią „Vėliavų rikiuotę“ iš 2011 metais Savicko galerijoje rengtos parodos „Mūšis drobėse“. Po to sekė parodos „Spalvų efuzija“ (2012) ir „Horizontai“ (2013). Naujausios teko palūkėti dvejus su puse metų.

Vertėjo ir dėl kitos progos aplankyti S. Skrabulį: tą vakarą „Galerijoje 555“ buvo pristatyta džiugi ir spalvinga, gausi ir išsami naujiena – dailininko kūrybos knyga. Tekstus jai rašė menotyrininkė Rita Mikučionytė, žurnalistė Karolina Tomkevičiūtė ir pats dailininkas. Leidinio viršelio autorė – jo sesuo, dizainerė Gabrielė Skrabulytė. O gerą nuotaiką įkvėpė nuostabi priešlapio fotografija – mažamečio menininko portretas. Albume, suprantama, dominuoja tapyba, jos darbai suskirstyti tarpsniais. Tačiau yra ir skulptūrų, instaliacijų, piešinių, akvarelių. Visa, kas atskleidžia plataus profilio menininką ir platų jo kūrybos mostą.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
KULTŪRA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"