TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

"Antikonstitucinė" merų atostogų suteikimo tvarka

2013 04 30 13:07
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Atostogų suteikimo merams ir vicemerams tvarka prieštarauja Konstitucijai, o darbo apmokėjimo teisinis reguliavimas - neprieštarauja, nusprendė Konstitucinis Teismas (KT).

KT vertino, ar pagrindiniam šalies įstatymui neprieštarauja tvarka, kuomet atostogas merui ir jo pavaduotojui suteikia savivaldybės taryba. Vilniaus apygardos administracinis teismas įžvelgė, jog tokiomis Vietos savivaldos įstatymo nuostatomis gali būti suvaržoma teisė į atostogas.

Konstitucinis Teismas tokiai nuomonei pritarė, reguliavimą pripažinęs prieštaraujančiu Konstitucijos nuostatai, jog "kiekvienas dirbantis žmogus turi teisę turėti (...) laisvalaikį, taip pat kasmetines mokamas atostogas".

Vietos savivaldos įstatymas sako, jog "merui ir mero pavaduotojui atostogos suteikiamos savivaldybės tarybos sprendimu", KT vertinimu, ši nuostata Konstitucijai prieštarauja tiek, kiek ja nesudarytos prielaidos merui ir jo pavaduotojui įgyvendinti savo konstitucines teises į kasmetines mokamas atostogas ir laisvalaikį laikotarpiu tarp tarybos posėdžių.

Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad turi būti sudarytos galimybės merui ir jo pavaduotojui savo konstitucines teises į kasmetines mokamas atostogas, laisvalaikį įgyvendinti ir tuo atveju, kai jie suteikiami ne pagal iš anksto pateiktą prašymą ar išreikštą kasmetinių mokamų atostogų poreikį, taip pat kai būtina gauti laisvą nuo darbo laiką atsiradus įstatymų leidėjo svarbiomis pripažintoms aplinkybėms, dėl kurių meras ir jo pavaduotojas negali atlikti darbo funkcijų.

"Savivaldybės tarybos posėdžiai šaukiami ir organizuojami vadovaujantis tokia tvarka, pagal kurią, atsiradus būtinybei priimti sprendimą dėl atostogų suteikimo merui ir jo pavaduotojui, jie negali būti sušaukti nedelsiant, todėl nesudarytos prielaidos merui ir mero pavaduotojui tarp savivaldybės tarybos posėdžių įgyvendinti savo konstitucines teises į kasmetines mokamas atostogas ir laisvalaikį", - rašoma KT nutarime.

Įvertinęs Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą, kuris nenustato, jog merui ir mero pavaduotojui būtų apmokama už viršvalandinį darbą bei darbą poilsio ir švenčių dienomis, KT prieštaros Konstitucijai neįžvelgė.

Nutarime pažymėta, kad valstybės ir savivaldybių politikų funkcijų ir pareigų pobūdis pagal Konstituciją lemia ir tai, kad viso joms atlikti skiriamo laiko neįmanoma tiksliai apskaityti, neretai yra būtina funkcijas vykdyti ir nustatytomis poilsio ir valstybės švenčių dienomis.

"Taigi teisiniu reguliavimu apmokėjimas už viršvalandinį darbą, darbą poilsio ir švenčių dienomis, atsižvelgiant į šiems asmenims priskirtas funkcijas ir jų teisinį statusą, nėra numatytas kaip sudedamoji darbo užmokesčio dalis", - teigia KT. Tačiau tuo pačiu Teismas pažymi, kad nustatytas teisinis mero ir jo pavaduotojo darbo apmokėjimo teisinis reguliavimas, kuriuo atsižvelgta į jų veiklos ir jos organizavimo specifiką, "negali būti vertinamas kaip sudarantis prielaidas pažeisti Konstitucijos 48 straipsnio 1 dalyje laiduojamą teisę gauti teisingą apmokėjimą už darbą".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"