TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

„Facebooke“ daugėja vyresnių, jaunimas bando sprukti

Reuters/Scanpix nuotrauka

„Facebook“ socialinį tinklą atranda vis vyresnio amžiaus žmonės, rodo rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas tyrimas. „Facebook“ atsisakęs studentas tvirtina, kad prarasdavo per daug laiko, o socialiniu tinklu besinaudojanti vyresnio amžiaus vertėja tvirtina iš jo gaunanti naudos.

TNS LT atliktas tyrimas rodo, kad per pastaruosius šešerius metus „Facebook“ auditorija subrendo aštuoneriais metais. Vidutinis vartotojo amžius – 33 metai.

Jau 8 mėn. „Facebook“ atsisakęs studentas Tadas Tamošiūnas aiškina, kad tokį sprendimą priėmė pastebėjęs, jog socialiniame tinkle per dieną praleisdavo bent 3 val. „Atsirado daugiau laiko, kurį išnaudoju kitaip. Galbūt ne taip efektyviai, kaip norėčiau, bet vis tiek efektyviau negu prieš tai. Tačiau atsirado kitų problemų – informacijos trūkumas. Pavyko užlopyti tas skyles. Tiesiog reikėjo įdėti daugiau pastangų, ieškant kitur“, – pokyčius po socialinio tinklo atsisakymo komentuoja jaunuolis.

Aktyviai „Facebook“ besinaudojanti vyresnio amžiaus vertėja Danutė Sirijos Giraitė tvirtina prie šio socialinio tinklo prisijungusi jau prieš aštuonerius metus. Ji sako iš socialinio tinklo gaunanti ir naudos.

„Radau savo klasės draugus, kurių nemačiau jau pusę amžiaus. Nesitikėjau apie juos sužinoti. Jie Pietų Afrikoje, Izraelyje, Kanadoje, Kryme ir kitur išsibarstę. Tai [pavyko] tik naudojant „Facebook“, – teigia D. Sirijos Giraitė.

Vertėja taip pat teigia, kad naudojimasis „Facebook“ yra naudingas darbui. Socialinis tinklas padeda susipažinti su naujais užsienio rašytojais, su kuriais supažindina jau verstų knygų autoriai.

Ekspertas prekių paklausoje pokyčių nepastebi

Įmonės „Socialus marketingas“ direktorius, socialinių tinklų ekspertas Arijus Žakas atkreipia dėmesį, kad prieš kelerius metus buvo kalbama, jog socialiniame tinkle „Facebook“ yra labai daug jaunuolių, todėl ten nėra tikslinės auditorijos verslui. Dabar kalbama priešingai – jaunų žmonių socialiniame tinkle mažėja ir verslas vėl susiduria su tokia pačia problema.

„Visos naujienos, susijusios su „Facebook“, dažniausiai būna negatyvesnio atspalvio. Nenorėčiau manyti, kad yra kažkokių problemų. Norėčiau kvestionuoti tyrimus ir tyrimų rezultatus“, – pabrėžia ekspertas, paaiškindamas, kad nėra tikslinga vykdyti tiesioginę vartotojų apklausą apie jų veiklą internete, kai duomenis galima gauti iš socialinių tinklų matavimo sistemų.

Anot A. Žako, jo vadovaujama įmonė dirba tiek su prekės ženklais, skirtais jaunesnei auditorijai, tiek su tais, kurie skirti vyresnio amžiaus žmonėms. Eksperto teigimu, per pastaruosius metus bendrovė nepastebėjo, kad jaunuoliams skirti produktai sulauktų mažiau dėmesio ar vyresnio amžiaus žmonėms skirtos prekės taptų paklausesnės.

„Iš kitos pusės, apklausa galbūt nuteikia šiek tiek pozityviai, nes prekės ženklai, ypač verslas, keliaujantis į socialinius tinklus, dažniausiai nori pasiekti šiek tiek vyresnius žmones negu vaikus ar paauglius. Dėl to bet kokiu atveju visą šią informaciją priimčiau teigiamai ir tik džiaugčiausi, jeigu pasirodytų, kad tyrimai atitinka tikrovę“, – sako A. Žakas.

„Facebooke“ užsiregistravę 45 proc. Lietuvos

Pasak A. Žako, šiuo metu „Facebook“ užsiregistravę maždaug 1,3 mln. vartotojų iš Lietuvos, otai sudaro apie 45 proc. visų šalies gyventojų. Statistika rodo, kad pagal amžių pačią didžiausią auditoriją sudaro 18–24 metų amžiaus žmonės, kurių yra apie 350 tūkst.

„Tai – studentai, tačiau mums labiausiai įdomi ir svarbi auditorija – 25–44 metų amžiaus žmonės. Tokių žmonių Lietuvos „Facebook“ yra daugiau nei 0,5 mln. Auditorijos yra jaunesnės, vidutinės ir vyresnės. Vienintelis dalykas, kurį tikrai galima pastebėti ir kuriuo reikėtų pasidžiaugti – prisijungia vis daugiau vyresnių žmonių – 55 metų ir vyresni“, – pastebi A. Žakas.

Jo teigimu, tai rodo, kad „Facebook“ tampa ne tik paskyra, kurią smagu turėti, bet paskyra, kuri svarbi taip pat, kaip telefono numeris ar seniau išpopuliarėjęs „Skype“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"