TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

"Iki" partizanai

2014 10 23 6:00
Parduotuvių tinklas „Iki“ tvirtina atsisakantis visuomenės pasipiktinimą sukėlusios reklamos, bet ir toliau aiškina, esą jo sumanymas netinkamai interpretuojamas. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Prekybos tinklas „Iki“, sukėlęs visuomenės pasipiktinimą skandalinga reklama, kurioje Žemaitijoje išauginti triušiai buvo sulyginti su pokario partizanais, tvirtina atsisakantis šio sumanymo. Laisvės kovotojų sąjunga įsitikinusi, kad „Iki“ reklama - sąmoninga prieš partizanus nukreipta akcija.

„Kretingos rajone esančio Tūbausių kaimo miškais tarpukariu lakstė partizanai. Čia vis dar galima rasti bunkerių. Ir daugybę triušių. Juos didžiausiame Lietuvos triušių ūkyje augina ir prižiūri ūkininkas Vaidas Purmalis“, - skelbiama skrajutėse, pritvirtintose prie prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse siūlomų triušių skerdenėlių.

Lietuvos laisvės kovotojų sąjungos valdybos pirmininkas Jonas Burokas neabejoja, kad prekybos tinklas, sulyginęs pokario partizanus ir lakstančius triušius, taip pasielgė ne iš neišmanymo, bet greičiausiai vykdydamas konkretų užsakymą.

„Pagalvokite: režisieriaus Vytauto Žalakevičiaus 1965 metais pastatytame filme „Niekas nenorėjo mirti“ yra scena, kaip Lietuvos partizanas, bijodamas būti išduotas, nušauna berniuką, kuris miške gaudo triušį. Dabar „Iki“ reklama irgi pasakoja istoriją, kaip Tūbausių kaimo miškuose „lakstė partizanai ir triušiai“. Mano akimis, tokia reklama - antipartizaninė akcija, kuri pastaruoju metu ryškėja visoje Lietuvoje“, - kalbėjo laisvės kovotojų atstovas.

Reklamos žada atsisakyti

„Reklaminiu tekstu norėjome pasakyti, kuo garsi vietovė, kurioje gaminama prekybos tinklui tiekiama ūkininkų produkcija. Kadangi ši reklaminė medžiaga kai kurių žmonių buvo netinkamai suprasta ir sukėlė įvairias interpretacijas, nusprendėme ją išimti“, - LŽ nurodė „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.

Jonas Burokas: "Iki" reklama, mano akimis, - antipartizaninė akcija, kuri pastaruoju metu ryškėja visoje Lietuvoje." /LŽ archyvo nuotrauka

Pasak jo, „Iki Ūkio“ linijos reklamine kampanija, parengta kūrybinės agentūros „Milk“, siekta pristatyti visus ūkius, kurie tiekia produkciją šiam prekybos tinklui. Tam esą naudota įvairi faktinė informacija - kartais istorinė, kartais geografinė, apibūdinanti konkrečią vietovę.

„Pavyzdžiui, Ventės kaimo aprašyme minime kryžiuočių pilį (N. Adomaitienės ūkio aprašymas), Vievininko kaimo aprašyme - žuvingą Vievio ežerą (Urbonavičiūtės ūkis), ir panašiai. Tūbausių kaimo aprašymu nebuvo siekiama vesti triušių ir partizanų paralelės, tik panaudoti informaciją ir faktus, kuo garsi vietovė. Pirmoje teksto dalyje kalbame apie vietovę, kas joje vyko ir kas yra išlikę iki šiol. Šiuos faktus vėliau susiejame su informacija apie produkcijos kilmę. Atsiprašome, jeigu kas nors neteisingai suprato mūsų vietovės aprašyme pateiktą informaciją, tikrai nesiekėme nieko įžeisti ar išprovokuoti“, - tikino A. Petraitis.

Nepagarbos laisvės kovotojams neįžvelgė ir ūkininkas V. Purmalis, kurio užaugintus triušius „Iki“ reklamavo šiomis daug diskusijų sukėlusiomis skrajutėmis. „Gerbiu partizanus, bet pamatęs tą reklamą tik nusišypsojau, ir tiek. Nieko bloga joje neįžvelgiau ir net pagalvoti negalėjau, kad ji ką nors įžeis. Pas mus, Kretingos rajone, ta reklama apskritai nesulaukė dėmesio, niekas jos nesureikšmino. Mes visi darbus dirbame, o ne liežuviais malame“, - kalbėjo triušių augintojas.

Sukėlė pasipiktinimą

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto narį istoriką Arvydą Anušauską „Iki“ reklamos sprendimas apstulbino. „Situacija tokia, kad nei juoktis, nei verkti. Tai kvailas ir neskoningas pateikimas. Nejaugi prekybos tinklas tikėjosi, kad ši reklama padarys jį patrauklesnį? Labai abejoju. Toks kraštutinumas primena „Tarybinės“ dešros atsiradimą - gamintojai tarsi leido suprasti esant ją geresnės kokybės. Kalbėti apie tokių dalykų draudimą neįmanoma: kvailumo ir beskoniškumo niekas neuždraus“, - svarstė politikas.

Viešųjų ryšių specialistas Gintautas Misiukevičius įsitikinęs, kad „Iki“ reklama buvo nukreipta prieš istorinę tautos atmintį. "Kitas klausimas - sąmoningai ar dėl nekompetencijos", - sakė jis. G. Misiukevičiaus teigimu, jei tautos istorija ir konkretūs žmonės taip būtų įžeisti kitoje šalyje, pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose, išgyvenusiose panašius precedentus, jau kitą dieną Kretingos rajono Tūbausių kaimo atstovai, Lietuvos partizanų palikuonys, patriotinės ar politinės organizacijos pateiktų prekybos centrui ieškinį dėl garbės ir orumo įžeidimo bei istorinės atminties išniekinimo ir pareikalautų didžiulių kompensacijų.

„Boikotuoti prekybos tinklą pakviestų patriotinės ir istorinės organizacijos, o „Iki“ atstovas, pareiškęs: „Atsiprašome, jeigu kas nors iš skaitytojų neteisingai suprato mūsų vietovės aprašyme pateiktą informaciją, tikrai nesiekėme nieko įžeisti“, atsiprašytų už neapgalvotą reklaminį tekstą bei neatsakingą pareiškimą ir, susirinkęs daiktus, paliktų savo kabinetą. Prekybos centras skirtų daug pinigų šviečiamajai veiklai ir istorinėms, patriotinėms reikmėms. O pas mus? Pas mus nieko neatsitiko. Tiesiog vėl eilinis „atstovas“ išpylė kibirą pamazgų ant Lietuvos. Vakar apdergė partizanus, šiandien apdergs vėliavą, o rytoj?“ - stebėjosi G. Misiukevičius.

Parduotuvių tinklas „Iki“ tvirtina atsisakantis visuomenės pasipiktinimą sukėlusios reklamos, bet ir toliau aiškina, esą jo sumanymas netinkamai interpretuojamas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"