TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

„Jaunimo linija“ padeda prakalbinti tylą

2015 04 11 6:00
„Jaunimo linijos“ direktoriaus Pauliaus Skruibio teigimu, didžiausias šios organizacijos noras - suteikti galimybę jauniems žmonėms bet kuriuo metu pasikalbėti su nuoširdžiai išklausančiu savanoriu. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

2 proc. Gyventojų pajamų mokesčio, paaukoto emocinę paramą telefonu ir elektroniniais laiškais teikiančiai „Jaunimo linijai“, - tai 27 atsakyti skambučiai, galintys padėti išgelbėti gyvybę. Dabar savanoriai gali atsiliepti į vieną pagalbos ieškančio žmogaus skambutį iš penkių. Dosnesnė parama „Jaunimo linijai“ leistų išpildyti ambicingą viltį - atsiliepti į kas trečią skambutį.

„Kaip keista, kai supranti, kad yra žmogus, kuriam rūpi, kai tau sunku. Ir tas žmogus yra ne tau artimas draugas, o „Jaunimo linijos“ savanoris. Esu labai dėkinga "Jaunimo linijos" savanorei, kuri padėjo man išgyventi tą sunkiausią laiką. Ačiū Jums“, - tokie ir panašūs atsiliepimai mirga „Jaunimo linijos“, vienos didžiausių Lietuvoje nemokamos emocinės paramos telefonu ir elektroniniais laiškais tarnybos, tinklalapyje.

Nuo 1991 metų veikianti „Jaunimo linija“, šiuo metu subūrusi apie 250 savanorių Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, per metus sulaukia apie 115 tūkst. pagalbos ieškančių žmonių skambučių: ragelis pakeliamas maždaug 300 kartų per parą. Šią savaitę „Jaunimo linijos“ rėmėjams pristatydamas nuveiktus darbus, šios organizacijos vadovas direktorius Paulius Skruibis pasakojo, kad iš šių skambučių daugiau kaip 4 tūkst. - tai yra maždaug 12 per parą - būna žmonių, kurie vienaip ar kitaip kalba apie savižudybę.

Svajonė virsta tikrove

„Pagrindinis mūsų siekis - kad tuo metu, kai žmogui sunkiausia, kai gal net kyla minčių apie nenorą gyventi, nesvarbu, trečia valanda nakties ar ankstyvas rytas, jis galėtų paskambinti ir pasikalbėti su nuoširdžiai išklausančiu pašnekovu. Žinoma, po vieno pokalbio skambinusiojo gyvenimas kardinaliai nepasikeis, problemos iš karto neišnyks, bet galimybė išsikalbėti gali tapti lemiamu skirtumu tarp mirties ir gyvenimo“, - LŽ pasakojo P. Skruibis.

2012 metais, kai „Jaunimo linija“ pradėjo veikti kaip savarankiška organizacija, joje dirbantys savanoriai galėjo atsiliepti vos į vieną iš 20 skambučių. Tuo metu organizacija išsikėlė ambicingą, o daugeliui net nerealiu atrodantį tikslą - pasiekti, kad ateityje taptų įmanoma atsiliepti į bent kas trečią skambutį. Šįmet šis siekis nebeatrodo toks nerealus - savanoriai jau turi pajėgų atsiliepti į vieną skambutį iš penkių.

„Žinoma, labai skaudu, kad negalime atsiliepti į visus skambučius. Vis dėlto įsivaizduokite: jeigu skambinate pagalbos telefonu, 20 kartų renkate numerį, o linija vis užimta - pagaliau galite ir nuleisti rankas. Dabar, kai renki numerį kartą, antrą, ir bent penktuoju bandymu sulauki atsakymo, tikimybė gauti pagalbą jau gerokai didesnė. Labai džiaugiuosi, kad vos per kelerius metus pavyko pasiekti tokį didžiulį pokytį“, - kalbėjo P. Skruibis.

Parama augina sparnus

„Jaunimo linijos“ vadovas neslėpė, kad plėsti veiklą, telkti vis daugiau savanorių, rūpintis Lietuvos jaunimo informavimu apie savižudybės rizikos ženklus ši organizacija negalėtų be rėmėjų pagalbos. Praėjusiais metais iš „Jaunimo linijos“ surinkto 0,5 mln. litų (maždaug 145 tūkst. eurų) biudžeto valstybės parama sudarė 40 procentų. Likusią sumą aukojo privatūs asmenys, verslo atstovai, įvairūs fondai. Dosnią paramą, įvertindamas svarbią šios organizacijos misiją, „Jaunimo linijai“ suteikė ir Dr. Bronislovo Lubio vardo labdaros ir paramos fondas, įkurtas dr. B. Lubio artimųjų bei koncerno „Achemos grupė“ iniciatyva.

Paaukotos lėšos leidžia „Jaunimo linijai“ atrinkti ir apmokyti daugiau savanorių, kurie dabar su pagalbos ieškančiais asmenimis, dažniausiai - jaunais žmonėmis (net 40 proc. skambinančiųjų - jaunuoliai iki 15 metų), bendrauja ne tik telefonu, bet ir elektroniniu paštu. Iš tų pačių aukų rengiamos ir informacinės kompanijos: „Nebijok kalbėti“, padedanti jauniems žmonėms atpažinti savižudybės rizikos ženklus, šalia esantiems kylančias grėsmes, skatinanti atvirai kalbėti apie problemą, bei „Sumažink tylą“, skirta pritraukti naujų savanorių, papildomų lėšų, plačiau skleisti žinias.

„Apsisprendusi tapti savanore maniau, kad ateinu gelbėti pasaulio, - „Jaunimo linijos“ veiklai skirtame renginyje kalbėjo Svajone prisistačiusi savanorė. - Paskui supratau, kad pasaulio neišgelbėsiu, bet galimybė pabūti su sunkumus patiriančiu žmogumi - labai svarbi. Tos kelios minutės, praleistos kalbantis su savanoriu, gali nulemti visą tolesnį žmogaus gyvenimą.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"