TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

„Viasat“ už autorių teisių pažeidimus turi sumokėti 7,5 mln. litų

2014 11 14 17:10
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Estijoje registruota didžiausia skaitmeninės palydovinės televizijos operatorė Baltijos šalyse „Viasat“ trims autorių teisių asociacijoms turi sumokėti 7,45 mln. litų, nutarė Lietuvos teismas. „Viasat“ asociacijoms turės atlyginti už neteisėtą kitų transliuotojų - TV3, LNK, BBC ir kitų - parengtų programų perdavimą.

Vilniaus apygardos teismas lapkričio 12 dieną patenkino Lietuvos gretutinių teisių asociacijos (Agata), Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos (Latga) ir Audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociacijos (Avaka) skundus.

Teismo sprendimu „Viasat“ asociacijai „Latga“ turi sumokėti 4,103 mln. litų atlyginimą, 286,3 tūkst. litų palūkanų ir 5 proc. metų palūkanas, „Agata“ - atitinkamai 1,937 mln. litų, 130,7 tūkst. litų ir 5 proc. palūkanas, o „Avaka“ - 960 tūkst. litų, 35,5 tūkst. litų bei 5 proc. palūkanų.

„Viasat“ viešųjų ryšių vadovas Gediminas Galkauskas BNS teigė, kad bendrovė aiškinasi padėti ir kol kas išsamesnio komentaro suteikti negali.

Teismo sprendimu „Viasat“ negali skųsti nutarties nei apeliacine, nei kasacine tvarka, tačiau per 20 dienų turi teisę prašyti Vilniaus apygardos teismo peržiūrėti sprendimą už akių. Teismas nurodo, kad „Viasat“ nepateikė atsiliepimo į ieškinį, nepranešė teismui jokių pateisinamų priežasčių, dėl kurių negalėjo to padaryti.

Asociacijų skaičiavimu, „Viasat“ už laidų retransliavimą nuo 2009 liepos iki 2013 metų pabaigos turėjo sumokėti 3,5 mln. litų, tačiau teismas nustatė, kad „Viasat“ tyčia pažeidė autorių teisių ir gretutinių teisių subjektų teises, todėl bendrovei skyrė dukart didesnę baudą.

Teismas nustatė, kad „Viasat“ Lietuvoje retransliuoja kitų televizijų parengtas programas, dėl kurių retransliavimo nėra sudariusi licencinių sutarčių nei su autoriais, nei su autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacijomis bei už kurių retransliavimą nemoka atlyginimo.

„Byloje nėra šias aplinkybes paneigiančių duomenų. Taigi, darytina išvada, jog „Viasat“ autorių teisių ir gretutinių teisių objektus naudoja neteisėtai ir tokiu būdu pažeidžia įstatymo nustatytą autorių ir gretutinių teisių subjektų teisę gauti atlyginimą už autorių teisių ir gretutinių teisių objektų naudojimą“, - rašoma teismo nutartyje.

Teismas taip pat įpareigojo „Viasat“ nutraukti programų retransliavimą, kol bendrovė su „Avaka“ ir „Latga“ nepasirašys neišimtinės licencinės sutarties, o su „Agata“ - atlyginimo mokėjimo sutarties dėl transliacijų panaudojimo.

Asociacijos taip pat prašė teismo įpareigoti „Viasat“ apie neteisėtus veiksmus pranešti viešai, tačiau teismas atmetė prašymą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"