TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

A.Siaurusevičius LTV pardavė V.Romanovui?

2010 02 19 0:00
A.Siaurusevičius olimpinių žaidynių vaizdais už nežinomą kainą pasidalijo su milijonieriui V.Romanovui priklausančiu komerciniu televizijos kanalu.
Šarūno Mažeikos (BFL) nuotrauka

Televizijos žiūrovai ir reklamos davėjai, iki prasidedant Vankuverio žiemos olimpinėms žaidynėms reklamos įtikinti, kad vienintelė žaidynių transliuotoja šalyje yra Lietuvos valstybinė televizija (LTV), nustebo, jog žaidynes galima stebėti ir per milijonieriui Vladimirui Romanovui priklausantį televizijos kanalą "Sport 1".

Sporto aistruoliai netruko įsitikinti, kad stebėti žaidynes per kanalą "Sport 1" yra netgi maloniau, nes transliacijos nepertraukia reklama. Dar viena maloni staigmena - kelias rungtis "Sport 1" parodė keliomis valandomis anksčiau nei LTV.

Slapčia pardavė.

Licenciją olimpinėms žaidynėms transliuoti Lietuvoje galėjo įsigyti tik visuomeninis transliuotojas LTV, Europos transliuotojų sąjungos (EBU) narys. Už licenciją sumokama iš biudžeto lėšų, o mokėjimas vyksta etapais kelerius metus. Pasak LTV generalinio direktoriaus pavaduotojo Rimvydo Paleckio, licencija transliuoti šių metų žiemos olimpines žaidynes kainavo apie 1 mln. litų.

Televizijos kanalas "Sport 1" tuos pačius žaidynių vaizdus rodo įsigijęs sublicenciją iš LRT.

"Licencijoje numatyta galimybė sublicencijuoti, - paaiškino LŽ R.Paleckis. - Mes ta galimybe ir pasinaudojome. EBU sutikimas dėl sublicencijavimo gautas iki žaidynių likus gal 5 dienoms. Transliuotojų sąjungos atstovai jau buvo išvykę į Vankuverį, todėl truputį užtruko derinimas, bet mes jį turime ir juo remdamiesi suteikėme sublicenciją kanalui "Sport 1".

Kiek V.Romanovas sumokėjo už sublicenciją, R.Paleckis LŽ nepasakė.

"Mielai įvardyčiau pinigų sumą, jeigu manęs nevaržytų įsipareigojimai, trečiųjų asmenų paslaptys, duomenų apsauga", - vardijo jį varžančias aplinkybes R.Paleckis, tarsi būtų kalbama apie privačios firmos paslaptis.

Pasidomėjus, kodėl nebuvo skelbtas konkursas sublicencijai parduoti, gal būtų atsiradę daugiau pirkėjų, taigi ir kaina išaugtų, R.Paleckis paprieštaravo: "Mes konkursą turime skelbti, jei ką perkame. O jeigu parduodame, patys tariamės, kam parduoti, nes mes neišleidžiame valstybės pinigų, o šiuo atveju juos uždirbame."

LRT ne tik neskelbė konkurso, bet netgi neinformavo tarybos apie savo planus parduoti sublicenciją. Taryboje šis klausimas nebuvo svarstomas, o tarybos pirmininkas Gediminas Ilgūnas tik iš LŽ sužinojo, kad olimpines žaidynes transliuoja ne vien visuomeninis transliuotojas, bet ir komercinis televizijos kanalas "Sport 1".

Iki šiol LRT 20 metų nesinaudojo galimybe parduoti sublicenciją, tad keista, kad pirmą kartą priimdama tokį sprendimą nepasitarė su taryba, kurios iki šiol nesidrovėjo apkrauti tiesiogiai su tarybos veikla nesusijusiais sprendimais.

Suskubo

Kanalas "Sport 1" apie būsimas transliacijas paskelbė likus vos dienai iki žaidynių pradžios.

"Tik šiandien gavome patvirtinimą, kad mums suteikta sublicencija, - džiaugėsi pranešime spaudai kanalo "Sport 1" direktorius Remigijus Jurgelaitis. - Operatyviai keičiame programų tinklelį. Jau rytoj pradėsime tiesioginių transliacijų maratoną.

Vankuverio žiemos olimpinėms žaidynėms skirsime apie 150 eterio valandų. Didžiąją dalį varžybų "Sport 1" transliuos patogiausiu žiūrovams metu - nuo 17 val., taip užtikrinsime maksimalią galimybę sporto mėgėjams neatsilikti nuo svarbiausių įvykių Kanadoje", - teigė R.Jurgelaitis. Jis padėkojo LTV, "kuri sutiko bendradarbiauti ir olimpiadą transliuoti kartu su "Sport 1" kanalu."

Pinigai - biudžeto

LRT, už mokesčių mokėtojų pinigus nusipirkusi žaidynių transliavimo licenciją ir slapta ją perpardavusi už neskelbiamą kainą, nesijaučia padariusi ką nors neleistina.

"Lietuvos teritorijoje teikti sublicenciją mes galėjome visuomet, tiesiog anksčiau tuo nepasinaudodavome," - paaiškino LRT Komunikacijos ir teisių pirkimo ir pardavimo departamento direktorius Arnas Zuikis.

Pasidomėjus, kodėl neskelbtas konkursas, A.Zuikis suabejojo, ar kiti televizijos kanalai būtų norėję transliuoti žaidynes.

O televizijos kanalo TV3 programų prodiuseris Jurgis Jefremovas kitos nuomonės.

"Jeigu būtų paskelbtas konkursas sublicencijai, TV3 neabejotinai būtų aptarusi galimybę dalyvauti jame", - sakė J.Jefremovas.

Jam pritarė ir kitų komercinių televizijos kanalų atstovai, nustebę, kad sublicencija žaidynių transliavimui parduota slapčia, o mokesčių mokėtojams net nepasakoma, kiek LRT biudžetą papildė šis keistas ir slaptas sandoris. Kitiems komerciniams kanalams net nebuvo pateiktas pasiūlymas dėl olimpinių žaidynių transliacijos. Galbūt jie būtų pasiūlę didesnę kainą?

Ar apskritai kokie nors pinigai įplaukė į LRT sąskaitą? LRT, kuri skęsta skolose ir kuri savo turtą - programą - parduoda privačiam televizijos kanalui už visuomenei nežinomą kainą. Ką apie tai mano LRT taryba?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"