TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Afera ministro pašonėje

2010 10 01 0:00
Prieš metus E.Masiulis svajojo, kad M.Laivio (dešinėje) vadovaujama "Star1 Airlines" taps nacionaliniu vežėju.
Valdo Kopūsto (ELTA) nuotrauka

Vos 20 tūkst. įstatinį kapitalą turinti įmonė, per savo skrydžių bendrovę "Star1 Airlines" beviltiškoje padėtyje palikusi tūkstančius klientų, turėjo naudotis didele Susisiekimo ministerijos malone, "nepastebėjusia" pavojaus signalų.

Vakar, jau po darbo valandų, krizės ištikta oro bendrovė "Star1 Airlines" Susisiekimo ministerijai (SM) pagaliau pateikė reikalautus dokumentus, atskleidžiančius jos finansinę padėtį bei iliustruojančius, kad kompanija per artimiausius 12 mėnesių vis dėlto galės organizuoti skrydžius. Ar pateikti dokumentai yra įtikinami, šiandien spręs SM licencijavimo komisija. Tai lems, ar "Star1 Airlines" galės tęsti veiklą.

Tačiau SM, kaip ir sunkiai paaiškinama jos malone jau daugiau kaip metus besinaudojanti oro bendrovė, turinti vos vieną išsinuomotą lėktuvą, bet išdidžiai naudojanti "nacionalinio vežėjo" vardą, iki šiol nekalba, kaip atsiskaitys su apgautais klientais. Ir ne tik tais, kurie dėl nutrauktų skrydžių patyrė aibę streso ir finansinių nuostolių. Regis, "Star1 Airlines" buvo atradusi būdą, kaip "nusavinti" žmonių pinigus.

Pelninga schema

Kaip LŽ pasakojo nuo "Star1 Airlines" nukentėjusi Regina S. (moters pavardė redakcijai žinoma), beveik 500 litų ji faktiškai prarado pabandžiusi oro bendrovės bilietus įsigyti internetu.

"Rugpjūtį, "Star1 Airlines" skrydžio bilieto apmokėjimą įvykdžius banko kortele, vietoje patvirtinimo, kad operacija sėkminga, pasirodė užrašas "Atsiprašome, apmokėjimo įvykdyti nepavyko, norėdami apmokėti, spauskite čia", - LŽ pasakojo moteris.

Pamaniusi, kad stringa jos banko kortelė, pakartoti operaciją moteris pabandė su draugo kortele, bet ir vėl išvydo tik atsiprašymą.

"Tai sukėlė įtarimų, todėl trečią kartą mokėti nebandžiau. Vis dėlto patikrinau abiejų kortelių likučius - paaiškėjo, kad už bilietą sumokėjau jau du kartus", - aiškino Regina.

Nors moteris "Star1 Airlines" buvo įtraukta į taip nukentėjusiųjų sąrašą, pinigų ji neatgauna iki šiol.

"Spėju, kad tokių kaip aš yra ir daugiau, o visa ši istorija - gerai apgalvotas triukas išvilioti kuo daugiau pinigų", - neabejoja Regina.

Skolų šleifas

500 litų, faktiškai pavogtų iš Reginos, - tik lašas jūroje, palyginti su milijonais, kurių "Star1 Airlines" negrąžina kitiems kreditoriams.

Primename, kad bendrovė "Star1 Airlines", nuo 2009 metų liepos pradžios vykdžiusi reguliariuosius ir sezoninius skrydžius, praėjusią savaitę iki spalio 2-osios atšaukė visus skrydžius vieninteliu nuomojamu boingu. Tarptautinis Vilniaus oro uostas (TVOU) teismo paprašė iš "Star1 Airlines" priteisti beveik 1,4 mln. litų skolą už suteiktas paslaugas.

Tačiau liberalsąjūdiečio Eligijaus Masiulio vadovaujama SM, suteikusi "Star1 Airline" veiklos licenciją, rami buvo net iki šios savaitės pradžios. Kaip viešai tvirtino susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas, ministerija esą neturi duomenų apie "Star1 Airlines" finansinę padėtį, todėl "gali tik pasitikėti" įmonės vadovo Martyno Laivio žodžiais, kad jų padėtis nėra kritinė.

Dar ramiau į krizinę situaciją reaguoja Civilinės aviacijos administracija (CAA). Jos vadovas Kęstutis Auryla vakar LŽ tvirtino, jog pagrindo stabdyti "Star1 Airlines" išduotą neterminuotą vežėjo leidimą jis iki šiol neįžvelgia.

Stebinantis pakantumas

CAA ir SM daug ko neįžvelgė ir tada, kai praėjusį pavasarį gavo "Star1 Airlines" valdančios "Star Team Group" (STG) prašymą registruoti naują - nacionalinę - oro vežėjo bendrovę. Jų nesustabdė spaudoje skambanti informacija apie "Star1 Airlines" vadovu ir akcininku tapusio M.Laivio konfliktą su ankstesne jo darboviete - turizmo agentūra "Tez Tour". Ši apkaltino anksčiau šiai įmonei vadovavusį M.Laivį netinkamai atlikus pareigas, ir dėl patirtų 1,3 mln. litų nuostolių kreipėsi į teismą.

Nei E.Masiulis, nei K.Auryla, regis, nepasidomėjo ir "Star1 Airlines" atsiradimo aplinkybėmis. O jos išties vertos dėmesio.

Kaip jau minėjome, "Star1 Airlines" priklauso 2008-ųjų pabaigoje registruotai bendrovei STG. Vienintelė STG akcininkė tuo metu buvo Justina Šernaitė - buvusio bendrovės "flyLAL charters" vadovo Eriko Zubraus draugė.

2009-ųjų kovą J.Šernaitė visas STG akcijas perleido dabartiniam "Star1 Airlines" vadovui M.Laiviui. Netrukus jos atiteko kitiems dviem asmenims. Šiuo metu 75,5 proc. akcijų priklauso J.Šernaitės draugui E.Zubrui - buvusiam bendrovių "Žvilgsnis iš arčiau" bei "FlyLAL Charters" - vadovui, dar 24,5 proc. valdo Darius Šilinis. Matyt, dėl to iki šiol svarstoma, ar STG nėra dar vienas prieštaringai vertinamo verslininko Gedimino Žiemelio projektas. Prieš dvejus metus bankrutavo kita su G.Žiemeliu siejama taip pat nacionaline oro vežėjo bendrove vadinta kompanija "FlyLAL".

Oficialiais duomenimis, įstatinis STG kapitalas tesiekia 20 tūkst. litų. Tačiau tai netrukdė M.Laiviui 2009-ųjų pavasarį tvirtinti, kad bendros STG investicijos per pirmuosius trejus metus gali siekti nuo 15 mln. iki 40 mln. litų.

Dingę duomenys

Dar viena nutylėta aplinkybė šioje istorijoje - kukli informacija apie tai, kad dabar krizės ištiktos "Star1 Airlines" licencija iš tiesų pasibaigė dar šių metų liepą. Jei CVV ir SM sutiko licenciją pratęsti, prieš tai turėjo atidžiau pasidomėti finansine padėtimi.

Šiuo metu tiek CAA vadovas K.Auryla, tiek ministras E.Masiulis tvirtina nė girdėt negirdėję apie pasibaigusią "Star1 Airlines" licenciją. Vargu, ar tai įtikima, mat būtent vasarą K.Auryla domėjosi įmonės finansiniais reikalais ir po to oficialiai patikino SM, kad ten viskas gerai.

Paaukos K.Aurylą?

SM žaidimai su "Star1 Airlines" jau užkliuvo ir Seimo Antikorupcijos komisijai. Kaip LŽ sakė jos pirmininkas Kęstas Komskis, parlamentarai rengiasi patikrinti, ar susiklosčiusi situacija tėra aplaidžios veiklos, o gal - piktnaudžiavimo rezultatas.

Tuo tarpu susisiekimo ministras E.Masiulis tvirtina, kad visos kalbos apie SM nuolaidžiavimą "Star1 Airlines" tėra "politikavimas".

"Įmonės pirmojo pusmečio veiklos ataskaita buvo patikrinta CAA. Jokių finansinių problemų neįžvelgta. Kadangi nesame kurti, dar vasarą viceministro R.Vaštako vadovaujama licencijavimo komisija pareikalavo papildomos informacijos. Bendrovė jos nepateikė, bet pagal Europos Komisijos reglamentą mes privalėjome prašyti dar kartą. Taip ir buvo sulaukta rugsėjo 22 dienos...", - kalbėjo E.Masiulis.

Vis dėlto, LŽ duomenimis, dėl susiklosčiusios situacijos SM jau pradėjo ieškoti atpirkimo ožio. Realiausia, kad dėl nepakankamos kontrolės netrukus lėks CAA vadovo K.Aurylos galva, nes SM jau inicijavo vidinį patikrinimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"