TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Agitacinė kampanija įsisiūbuoja vangiai

2012 06 14 6:02

Seimą per rinkimus šturmuosiančios partijos kol kas vangiai deklaruoja žiniasklaidos priemones ir viešųjų ryšių kompanijas, padėsiančias joms brautis į parlamentą. Tam kol kas ryžosi vos trys politinės jėgos.

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šių metų spalio 14 dieną vyksiančių Seimo rinkimų dalyviais jau įregistravo dešimt partijų ir penkis kandidatus, užsimojusius dėl mandatų kovoti savarankiškai.

Ne paslaptis, kad politinės jėgos prieš rinkimus nemažą savo biudžeto dalį skiria įvairioms viešųjų ryšių bendrovėms ir žiniasklaidos priemonėms. Pasirašytas sutartis su jomis privalu nurodyti VRK svetainėje. Tačiau tai kol kas padarė tik trys partijos - valdančiosios Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) ir Liberalų ir centro sąjunga (LiCS) bei šiuo metu opozicijoje esanti partija "Tvarka ir teisingumas".

Vienos jų jau pasinėrė į rinkimų agitaciją, kitos tai ketina padaryti artimiausiu metu.

Dėmesys - regionams

Didžiausią sudarytų sutarčių sąrašą kol kas yra pateikusi partija "Tvarka ir teisingumas". Ji deklaruoja, kad nuo balandžio 23 iki gegužės 23 dienos sudarė 13 sutarčių.

Absoliuti dauguma jų - su regioninėmis žiniasklaidos priemonėmis. VRK svetainėje nurodoma, kad "tvarkiečiai" minėtu laikotarpiu sandorius sudarė su Marijampolės, Šiaulių, Utenos, Alytaus, Mažeikių ir Kauno radijo stotimis dėl rinkimų agitacijos jų eteryje. Rolando Pakso vedamos politinės jėgos parengtus vaizdo klipus transliuos Marijampolės, Mažeikių, Šiaulių, Kauno, Jonavos, Vilniaus, Kėdainių, Biržų, Jurbarko ir kitų Lietuvos vietovių vietos televizijos. Viena sutartis sudaryta su spausdinimo paslaugas atliekančia kompanija. Jai patikėti rinkimų medžiagos spausdinimo darbai.

Anot partijos "Tvarka ir teisingumas" pirmininko pirmojo pavaduotojo Valentino Mazuronio, žmonės regionuose ir su jais galinčios susisiekti žiniasklaidos priemonės - viena neišnaudotų, tačiau produktyvių nišų. "Čia žmonės galbūt yra kiek labiau nuskriausti dėmesiu. Jie žiūri savo krašto žinias, klausosi vietos radijo laidų, tad mes su jais siekiame bendrauti tiesiogiai. Į nacionalines žiniasklaidos priemones atsigręšime tiek, kiek leis finansiniai ištekliai", - LŽ vakar sakė V.Mazuronis.

Susitarė su agentūromis

Didžiausia valdančioji partija - TS-LKD - nuo kovo 23-iosios iki šios dienos yra deklaravusi šešias sudarytas sutartis. Priešingai nei "tvarkiečiai", konservatoriai pirmiausia orientuojasi į naujienų agentūrų auditoriją ir viešųjų ryšių agentūras.

Valdantieji nusprendė pamaloninti net tris reklamos agentūras - "VIP Viešosios informacijos partneriai", "Open Agency" ir "New agency". Pirmajai patikėta parengti ir pagaminti informacinę-reklaminę medžiagą, antrajai - komunikacijos paslaugos, trečiajai - sukurti reklaminę medžiagą. TS-LKD atstovai dėl rinkimų patikrinimo sutarties kreipėsi į vieną audito paslaugas teikiančią įmonę. Taip pat užsisakė fotografavimo ir naujienų agentūros paslaugas.

TS-LKD vykdomasis sekretorius Raimundas Alekna LŽ tvirtino iš minėtų viešųjų ryšių kompanijų laukiantis geriausios kūrybos ir optimaliausių medijos planavimo darbų. "Pati intensyviausia kampanija prasidės netrukus. Jau sulaukiame parengiamųjų darbų iš šių bendrovių ir šiuo metu išsakome savo pastabas", - dėstė jis. TS-LKD rinkimų maratonui žada skirti net 2,5 mln. litų.

Vėluoja dviem savaitėmis

Liberalcentristai kol kas nurodo sudarę tik vieną sutartį. Ji dar šių metų vasario pabaigoje sudaryta su žiniasklaidos planavimo agentūra "Mediapool".

LiCS rinkimų štabo administratorius Donatas Stonys LŽ tikino, kad ši kompanija pasirinkta dėl jos profesionalumo ir patirties. Anksčiau jos vadovu buvo vieno LiCS lyderių Gintauto Babravičiaus sūnus Rokas Babravičius. Tačiau tai pasirinkimui įtakos neturėjo, nes pasiūlymų buvo daug, o minėta agentūra nėra vienintelė, kurios paslaugomis naudojamasi. "Ši bendrovė mums padeda išspręsti daug techninių klausimų, kurių patys nepajėgtume išspręsti. Taip pat ji yra pagalbininkė užtikrinant, kad viskas per rinkimus būtų sąžininga, skaidru, būtų deklaruoti žiniasklaidos įkainiai ir panašiai", - aiškino D.Stonys.

Jo teigimu, kol kas rinkimų agitacijoje juntamas štilis. Tai esą nulėmė Seime stringantis įstatymo, kuriuo ruošiamasi keisti televizijos transliuojamų agitacinių klipų trukmę, svarstymas. "Visi planai vėluoja dviem savaitėmis. Kol kas laukiame. Tačiau neplanuojame, kad kampanija iškart prasidės intensyviausiu lygiu. Bandysime "išsidėlioti" laike", - aiškino D.Stonys.

Deklaruoti neskuba

Kitos didžiosios krašto partijos deklaruoti sutarčių neskuba. LŽ duomenimis, didžiausia opozicinė Lietuvos socialdemokratų partija tradiciškai rinkimų vajų patikės Dalios Kutraitės vadovaujamam Strateginių komunikacijų centrui.

Liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis LŽ yra tvirtinęs, kad jo vadovaujama partija ilgos rinkimų kampanijos neplanuoja. Esą ji bus trumpa, bet labai intensyvi, o viešųjų ryšių akcijų rengimas bus patikėtas patirties turintiems jos partijos nariams.

Dešimtadalį savo biudžeto viešųjų ryšių kompanijoms yra nusiteikę atiduoti Darbo partijos atstovai. Tačiau kol kas duomenų VRK jie nėra pateikę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"