Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
LIETUVA

Alkoholio ribojimai trumpins parduotuvių darbo laiką

 
2017 06 29 12:00
Nuo 2018 metų sausio 1 dienos prekiauti alkoholiu nuo pirmadienio iki šeštadienio bus leidžiama nuo 10 iki 20 val., o sekmadieniais – iki 15 val. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Kai nuo kitų metų sutrumpės prekybos alkoholiu laikas, tikėtina, kad parduotuvės trumpins ir darbo laiką. Tačiau prekybininkai kol kas apie tai kalba tik puse lūpų.

Nuo 2018 metų sausio 1 dienos prekiauti alkoholiu nuo pirmadienio iki šeštadienio bus leidžiama nuo 10 iki 20 valandos, o sekmadienį – iki 15 valandos. Šiuo metu parduotuvėse alkoholio galima įsigyti nuo 8 iki 22 valandos visą savaitę.

Vartotojai pastebi, kad prekybos tinklų parduotuvėse, ypač mažesnėse ar atokesnėse, pagrindinė prekė, kurią pirkėjai įsideda į krepšelį vėlyvuoju metu, yra alkoholis. Todėl vartotojai bemaž neabejoja, kad sutrumpinus alkoholio prekybos laiką prekybininkams neapsimokės laikyti atvertas duris pavieniams pirkėjams. Prekybos tinklai neskuba paneigti tokių spėliojimų, bet ir nežada išlaikyti esamas darbo laiko valandas.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad galimybė, jog prekybininkai sutrumpins parduotuvių darbo laiką dėl alkoholio prekybos apribojimų, visai reali. Esą taip manyti leidžia ankstesnė patirtis, kai prekybos alkoholiu laikas buvo sutrumpintas pirmą kartą.

Mažės kasininkų atlyginimai

L. Vilimas prisimena, kad daug parduotuvių anksčiau dirbo iki 23 ar 24 valandos. Tačiau laikui bėgant parduotuvių darbo laikas, remiantis prekybos apribojimais ir mažinant administracines sąnaudas, sutrumpintas iki 22 valandos.

Prielaidą, kad trumpės parduotuvių darbo laikas, leidžia daryti ir smulkiųjų, taip pat regionuose veikiančių verslininkų kalbos. Esą jie tokią galimybę tikrai svarsto ir ribojimams įsigaliojus vertins aplinkybes.

„Esu užtikrintas, kad tam tikra dalis parduotuvių priderins savo darbo laiką prie prekybos alkoholiu laiko, ypač tos, kurių alkoholio pardavimas sudaro nemažą dalį visos apyvartos. Juk nėra tikslo laikyti atidarytą parduotuvę, mokėti atlyginimus žinant, kad nuo 20 valandos labai sumažės pirkėjų srautas. Kiek tokių parduotuvių Lietuvoje galėtų būti, tikrai neprognozuoju, bet manau, kad jos bus skaičiuojamos ne dešimtimis, o šimtais, nes mažų parduotuvių Lietuvoje yra keli tūkstančiai“, – samprotavo L. Vilimas.

Jo manymu, parduotuvių sprendimą veikiau lems ne jų dydis, o geografinė padėtis. Tuo labiau kad didieji prekybos tinklai turi ir mažesnių, kaimuose ar mažesnėse vietovėse veikiančių parduotuvių. Verslui, ar tai būtų nedidelė individuali parduotuvė, ar tinklo parduotuvė, neapsimoka dirbti dėl pavienių pirkėjų.

„Galbūt vienos parduotuvės pasirinks trumpinti savo darbo laiką, atsižvelgdamos į rytinį prekybos laiką, ir dirbs nuo 10 valandos. Kitos galbūt dirbs nuo 8 val. iki 20 val., dar kitos visiškai prisiderins prie prekybos ribojimų. Manau, bus visokių variantų. O ką prekybininkai nuspręs dėl sekmadienio, net neįmanoma prognozuoti, nes tokio sprendimo nėra buvę“, – svarstė asociacijos vadovas.

Trumpėjant parduotuvių darbo laikui, trumpės ir darbuotojų darbo laikas. „Vadinasi, darbuotojai dirbs mažiau, uždirbs mažiau, bus sumokami mažesni mokesčiai. Tai yra natūralios pasekmės, – kalbėjo jis. – Šiuo atveju atlyginimai sumažės dėl valdžios sprendimo, o ne dėl savanaudiško ar egoistiško verslo elgesio.“

„Galimybė, jog prekybininkai sutrumpins parduotuvių darbo laiką dėl alkoholio prekybos apribojimų, reali.“

Pašnekovas taip pat pridūrė, kad regionuose, mažesniuose miesteliuose parduotuvės yra vienos iš nedaugelio ten veikiančių oficialių ir darbuotojus įdarbinančių verslų. Taigi šios vietovės esą neabejotinai susidurs su ryškiais nepatogumais. Apie tai, jo teigimu, nepagalvota.

Vengia prisikalbėti

Bendrovės „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas apie galimus darbo laiko pokyčius kalbėjo aptakiai – vartotojų spėlionių „Lietuvos žinioms“ nei patvirtino, nei paneigė. Jis tik pabrėžė, kad prekybos tinklas visada atsižvelgia į pirkėjų norus ir besikeičiančius apsipirkimo įpročius.

„Todėl, kad ir kaip pirkėjų apsipirkimo praktikos ateityje kistų, prie jų prisitaikysime ir dirbsime mūsų pirkėjams patogiu ir priimtinu laiku“, – sakė jis.

Tuo tarpu bendrovė „Rimi Lietuva“, kaip tvirtino viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė, šio klausimo įmonėje kol kas nesvarstė.

Ir bendrovė „Gelsva“, valdanti alkoholinių gėrimų prekybos tinklą „Vynoteka“, dar nesvarstė klausimų, ar trumpins parduotuvių darbo laiką, taip pat neturi vertinimų, ar dėl to gali reikėti atsisakyti kai kurių darbuotojų. Tai teigė bendrovės marketingo vadovas Edvinas Ambrukaitis,

Bendrovės „Kilminė“, valdančios prekybos tinklą „Express Market“, Marketingo skyriaus vadovas Kęstutis Žilinskas teigė dar negalintis pasakyti, ar įvedus alkoholio apribojimus bus trumpinamas parduotuvių darbo laikas, esą tam nutarti artimoje ateityje reikės atlikti detalesnį skaičiavimą bei analizę. Pašnekovas neatmetė to, kad šis klausimas gali paliesti dalį prekybos centrų.

„Be jokios abejonės, noras yra teikti kuo kokybiškesnę paslaugą ir suteikti galimybę mūsų pirkėjams apsipirkti kuo ilgesnį laiką, tačiau komercinė, finansinė logika šiuo atveju irgi bus ne paskutinėje vietoje“, – aiškino jis.

Tik bendrovė „Lidl Lietuva“ patikino, kad darbo laikas, priklausomai nuo pakitusių prekybos alkoholiu sąlygų, nesikeis – tai ji siejo su savo socialine atsakomybe ir esamais prekybos principais.

„Siekdami užtikrinti patraukliausią kainos ir kokybės santykį rinkoje, taikome standartizuotus sprendimus, pavyzdžiui, statome standartines parduotuves, kuriose prekės išdėliojamos analogiškai, o darbo laikas – vienodas. Tad pavienių prekių kategorijų prekybos reguliavimas nedarytų įtakos mūsų prekybos sistemos principams, – sakė „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento atstovė Valerija Lebedeva. – Pridurtume, kad visos pataisos, susijusios su prekybos ribojimais, daro tiesioginę įtaką sektoriaus rodikliams, investicinės aplinkos patrauklumui ir plėtros galimybėms.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"