TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Apgailėtina Klaipėdos promenada

2010 10 26 0:00
Prieš dvejus su puse metų rekonstruotos pagrindinės Klaipėdos senamiesčio gatvės dangos būklė šiuo metu apgailėtina.
Mindaugo Milinio nuotrauka

Klaipėdos Tiltų gatvė, kurios rekonstrukcija truko pusantrų metų ir kainavo beveik 7 mln. litų, dabar nė iš tolo nepanaši į pagrindinę miesto promenadą.

Tarp tašytų kiniško granito akmenų žioji didžiuliai plyšiai, o patys akmenys išsiklaipę. Nors Klaipėdos valdžia dėl to problemų neįžvelgia, ji buvo priversta Tiltų gatvėje uždrausti lengvųjų automobilių eismą. Dabar šia gatve gali važiuoti tik miesto autobusai.

Netinka ir dviratininkams

Užtat, reaguodama į pėsčiųjų skundus, kad šaligatviais riedantys dviratininkai kelia jiems grėsmę, miesto valdžia važiuojamąją Tiltų gatvės dalį skyrė dviratininkams. Šie tokiu sprendimu nėra patenkinti.

"Pavadinčiau tai nesusipratimu. Važiuoti dviračiu tokia gatve tolygu savižudybei. Negana to, bet kurią akimirką galima suplėšyti padangas", - piktinosi dviratininkas Saulius Ružinskas.

Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius išsyk perspėjo, kad kontroliuoti gatvių dangos būklę - ne jo funkcija. "Mano pozicija tokia: jei garantinis terminas dar nesibaigęs, visą broką privalo ištaisyti rangovas. Tačiau juk žinote, kokioje vietoje yra Klaipėda, visas senamiestis stovi ant upės sąnašų. Tad nenuostabu, kad ir gatvės pagrindas neišlaiko transporto svorio", - teisinosi meras.

Ardo šlavimo mašinos

Gatvės rekonstrukcija, kurią atliko bendrovė "Klaipėdos keliai", buvo baigta 2008-ųjų pradžioje. Įmonė savo darbams suteikė penkerių metų garantiją. Darbus prižiūrėjo merijos Miesto ūkio departamentas, kuriam tada vadovavo šiuo metu už kyšininkavimą teisiamas Alfonsas Šimkus. Jis kaltinamas iš "Klaipėdos kelių" per tarpininką gavęs 120 tūkst. litų kainuojantį lengvąjį automobilį "Volvo".

"Klaipėdos kelių" gamybos direktorius Algirdas Paulauskas įrodinėja, kad gatvė rekonstruota kokybiškai, o jos dangai daugiausia žalos daro... šlavimo mašinos, kurios esą iš grindinio akmenų tarpų iššluoja visą smėlį. "Šią gatvę tvarkome nuolat. Pavasarį į atsiradusius tarpus jau pylėme smėlio. Matyt, tą patį reikės daryti ir rudenį. Prisiminkite, kokia lietinga buvo vasara", - aiškino A.Paulauskas.

Bendrovės "Klaipėdos keliai" vadovai taip pat teisinasi, esą gatvę rekonstravo pagal merijos parengtą projektą. Pašalinus senąją Tiltų gatvės asfalto dangą rastas ne lygus grindinys, kaip tikėtasi, o vien lauko rieduliai ir statybinio laužo liekanos. Tapo aišku, kad grindinį teks kloti iš naujo. Iš Kinijos buvo atgabenti tam skirti granitiniai akmenys.

Kaltina neūkiškumu

Klaipėdos tarybos narys Naglis Puteikis LŽ sakė, kad dar tada, kai buvo atliekama rekonstrukcija, siūlė į tarpus tarp akmenų pilti ne smėlį, o specialų plastikinį užpildą, tačiau į jo rekomendacijas nebuvo atsižvelgta. "Manau, jog tai paprasčiausias neūkiškumas. Gatvės rekonstrukcija ir taip užtruko ilgiau negu planuota, o kaina dėl įvairių nenumatytų darbų padidėjo 1,2 mln. litų. Tad buvo galima paaukoti dar kelis šimtus tūkstančių litų ir tam plastikiniam užpildui, kurio nei lietus išplautų, nei vėjas išpūstų", - piktinosi politikas.

Dabartinis Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda neskuba smerkti nei užsakovų, nei rangovų. "Visų pirma reikėtų susipažinti su dokumentais ir paanalizuoti, kokie buvo techniniai reikalavimai. Gal ir jūsų skambutis šį procesą paspartins", - svarstė valdininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"