TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Aplinkos ministerija lipa ant to paties grėblio

2016 09 28 6:00
Algimantas Salamakinas: "Manau, kad ministras padarė klaidą. Nelabai suprantu, kam vėl mąstyti apie kažin kokią naują struktūrą." Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Aplinkos ministerija visaip kratosi įstatymais jai numatytos prievolės prižiūrėti, kaip šalyje vykdoma aplinkosaugos valstybinė kontrolė, ir nori, kad tai darytų kokia nors pavaldi institucija.

Kaip aiškina ministerija, ji negali imtis kontrolės priežiūros, nes tai ne politiką formuojanti, o politiką aplinkos ministrui patikėtose valdymo srityse įgyvendinanti funkcija. Esą kitaip Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) stebėtojai jos nare siekiančiai tapti Lietuvai turėtų dar daugiau priekaištų.

Tačiau parlamentarai tramdo Aplinkos ministeriją (AM) ir primena, kad Seimas dar pernai rudenį apribojo jos užmojus, nes pamatė, jog 2014 metais ministerijos įkurtos Valstybinės aplinkos apsaugos tarnybos (VAAT), atliekančios kontrolės priežiūrą, centrinis aparatas Vilniuje pradėjo pūstis kaip ant mielių.

Prižiūrėti nėra kam

AM ketina nusimesti minėtą naštą nuo savo pečių per Seimui siūlomas Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pataisas. Dabar jame įtvirtinta, kad priežiūrą atlieka pati ministerija. Norima papildyti įstatymą taip, kad šią funkciją galėtų įgyvendinti ir ministerijos įgaliotos institucijos. Tokia tvarka galiojo iki praėjusių metų rudens, kai Seimas pakeitė Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymą.

Kaip pataisų aiškinamajame rašte teigia aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas, ministerija neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių – minėtą funkciją čia vykdo Teisės ir personalo departamento Kontrolės skyrius, kuriame dirba tik 4 specialistai.

AM Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyriaus vedėjas Vaidas Jusis „Lietuvos žinioms“ pateikė dar vieną priežastį, kodėl ministerija negali prižiūrėti aplinkosaugos valstybinės kontrolės. Pagal Vyriausybės įstatymą, Aplinkos ministerija yra politiką formuojanti, o ne ją įgyvendinanti institucija. „Anot EBPO stebėtojų, ministerija ir taip per daug kišasi į regionų aplinkos apsaugos departamentų (RAAD) veiklą. Pagal EBPO principus ir reikalavimus to negali būti“, – tvirtino V. Jusis.

Sprendimas priimtas

Vieną svarbiausių 2014 metais įkurtos VAAT funkcijų – kontrolės – Seimas panaikino prieš metus. Ji buvo palikta RAAD, Aplinkos apsaugos agentūrai, Valstybinei miškų tarnybai, Valstybinei saugomų teritorijų tarnybai pavaldžioms parkų ir rezervatų direkcijoms, Lietuvos geologijos tarnybai.

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Algimantas Salamakinas „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad 2014-aisiais kuriant VAAT kalbėta, jog valstybinė aplinkos apsaugos kontrolė taps efektyvesnė, bus optimizuotos valstybės institucijų funkcijos. Ministerijos sumanymu kontrolė ir leidimų išdavimas turėjo būti atskirti. Leidimų išdavimo ir aplinkosauginio reguliavimo funkcijas vykdo Aplinkos apsaugos agentūra. Priežiūra perduota naujajai VAAT.

Anot A. Salamakino, žadėta, kad dėl reorganizacijos biurokratinis aparatas ne padidės, o sumažės penkiais etatais. „Iš pradžių aiškinta, jog tai bus kontrolės institucija, turinti 5–6 etatus ir daugiau teikianti metodinę medžiagą RAAD. Tačiau netrukus VAAT pradėjo pūstis: atsirado 20, vėliau – 40 etatų. Mūsų komiteto kantrybė trūko, kai buvo pateiktas struktūros projektas, kuriame figūravo jau 69 etatai“, – sakė Seimo narys. Jis pabrėžė, kad tik tuomet nuspręsta parengti pataisas, numatančias atimti kontrolės funkciją iš VAAT. Tai padaryta, kai ministerija iki 2015 metų pradžios neįgyvendino dar vieno įsipareigojimo – prie VAAT prijungti visus aštuonis RAAD.

A. Salamakino teigimu, panaikinus VAAT kontrolės funkciją nebeliko preteksto šiai tarnybai veikti toliau, todėl iki kovo 1 dienos ji turėjo būti panaikinta. Tačiau VAAT gyvuoja iki šiol.

Aiškus nesusikalbėjimas

Jei Seimas ir palaimintų naująjį ministerijos siekį, liktų neaišku, kas galėtų rūpintis aplinkosaugos kontrolės priežiūra. Pasak aplinkos ministro K. Trečioko, ministerijoje jau priimtas preliminarus sprendimas reorganizuoti VAAT. Ją numatyta prijungti prie Vilniaus RAAD. Dėl to turėtų nuspręsti Vyriausybė.

Anot Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento direktoriaus Egidijaus Anulio, VAAT nebegali vykdyti funkcijų, dėl kurių buvo įsteigta. Tai konstatuota ir ministerijos centralizuoto vidaus audito ataskaitoje.

Tačiau šios ministerijos Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės politikos skyriaus vedėjas V. Jusis nepritaria tokiai reorganizacijai. „Jei dabar panaikinsime VAAT, o Seimas leis įgalioti kokią nors instituciją vykdyti kontrolės priežiūros funkciją, vėl reikės kurti panašią struktūrą. Kitaip į EBPO kažin ar būsime priimti“, – dėstė jis.

Parlamentaras A. Salamakinas sakė nesuprantantis, kodėl vėl lipama ant to paties grėblio ir mąstoma apie kažin kokią naują struktūrą. Jis abejojo, ar Vyriausybė pritars ministerijos siūlomoms pataisoms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"