TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Apmalšintos nesportinės aistros

2008 04 23 0:00
B.Vėsaitė aiškina, kad priimtas įstatymas užkirs kelią dviprasmybėms.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Nors alkoholio reklama negrąžinama į televizijos ekranus, per tiesiogines sporto renginių transliacijas šmėžuojantys gėrimų ir jų gamintojų logotipai atsakomybės neužtrauks.

Keturis mėnesius galiojusias Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, visiškai uždraudusias alkoholinių gėrimų reklamą žiniasklaidoje ir sukėlusias daugiausia verslo bei sporto visuomenės pasipiktinimą, vakar Seime mėginta pakreipti liberalesne linkme.

Tačiau išėjo ne visai taip, kaip tikėtasi. Parlamentarai nepritarė darbo grupės parengtam siūlymui leisti visuomenės informavimo priemonėms dieną transliuoti nestipraus alaus ir natūralios fermentacijos vyno reklamą, tačiau sutiko, kad toks draudimas nebūtų taikomas tiesiogiai ir ištisai transliuojamiems tarptautiniams meno, kultūros ar sporto renginiams. Už tokias Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas vakar balsavo 55, prieš - 13, susilaikė 21 Seimo narys.

Parlamentarai skubėjo priimti įstatymo pataisas, kad sporto aistruoliai galėtų laiku pasižiūrėti netrukus turėjusias prasidėti Lietuvos krepšinio lygos finalo varžybas. Tačiau darbas vyko ne itin sklandžiai: priėmimas buvo nustumtas iš rytinio posėdžio į popietinį, o kiekviena pateikta pataisa prieš balsavimą ir nuolatinį perbalsavimą būdavo apipinama įvairiais demagogiškais išvedžiojimais.

Mokėjo baudas

2008-ųjų sausio 1 dieną įsigaliojusios Alkoholio kontrolės įstatymo pataisos uždraudė bet kokio stiprumo alkoholinių gėrimų reklamą Lietuvos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų ir retransliuotojų rodomose programose nuo 6.00 iki 23.00 valandos. Įvairūs gėrimų ir firmų prekių ženklai, logotipai, dažnai puošiantys sportininkų marškinėlius ar sporto salių sienas, pradėti traktuoti kaip reklama. Už tai įstatymas numato baudas. Televizijos, vengdamos pažeisti įstatymą, sporto varžybų įrašus pradėjo rodyti vėlai vakare. Nenorėdamos prarasti žiūrovų auditorijos kai kurios televizijos kartais surizikuodavo ir itin populiarias varžybas rodydavo žiūrimiausiu laiku. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą joms skyrė tūkstantines baudas.

Visi šie draudimai sukėlė didelį sporto sirgalių, alkoholinių gėrimų gamintojų ir prekiautojų nepasitenkinimą.

Seimo nariai siūlė kelis variantus, kaip pataisyti įstatymą, kad varžybas galima būtų transliuoti tiesiogiai, tačiau šie projektai buvo atmesti.

Logotipai - ne reklama

Peržiūrėti alkoholio reklamos suvaržymus buvo pavesta Seimo valdybos nutarimu sudarytai darbo grupei. Ji siūlė nuo 2012 metų uždrausti alkoholio reklamą visose visuomenės informavimo priemonėse, o iki to laiko leisti nestipraus alkoholio alaus (iki 5,5 proc.) ir natūralios fermentacijos vyno (iki 13 proc.) reklamą.

Silpno ir natūralios fermentacijos alkoholio gamintojų arba prekybininkų pavadinimus ar jų prekių ženklus siūlyta leisti naudoti ant profesionalių sportininkų sportinės aprangos, avalynės ar kitų sporto gaminių ar sporto atributikos sporto renginių metu.

Tačiau Seimas vakar pasirinko kitokį variantą ir negrąžino į ekranus reklamos. Tokį projektą pasiūlė trys parlamentarai - konservatorius Antanas Matulas, socialdemokratė Birutė Vėsaitė ir Valstiečių liaudininkų partijos atstovas Alfredas Pekeliūnas. Jų siūlymu, alkoholio reklamos transliavimas nebus draudžiamas tik per tiesiogiai transliuojamus tarptautinius meno, kultūros ar sporto renginius.

Seimas taip pat nutarė, kad reklama nebus laikomi alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių registruoti pavadinimai ar prekių ženklai, kai jie matomi transliuojamose programose ir jų atvaizdai, palyginti su programos vaizdais, yra šalutiniai.

Seimas sutiko, kad nuo 2012 metų būtų uždrausta bet kokio stiprumo alkoholio reklama per visas visuomenės informavimo priemones.

Abejonių liko

Kai kurie Seimo nariai kritikavo pataisų autorius už tai, kad tiesioginių transliacijų iš užsienio metu bus rodomos visos užsienietiškos alkoholinių gėrimų reklamos. "Lietuviškoms kompanijoms negalima reklamuoti savo degtinės, o užsienio - leidžiama. Gal jų degtinė skanesnė?" - retoriškai klausė "darbietis" Kęstutis Daukšys.

"Apgailestauju, kad atvėrėme duris stipraus alkoholio reklamai", - kalbėjo darbo grupės, rengusios alkoholio reklamos rodymo pataisas, vadovas, Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkas Virginijus Domarkas.

"Priėmus šias pataisas neliks jokių dviprasmybių, visas sporto varžybas galėsime matyti normaliu laiku, o ne naktimis. Ir nenuodysime vaikų sąmonės, nes žiūrimiausiu laiku alkoholio reklama nebus rodoma", - tikino kolegas Ekonomikos komiteto vadovė B.Vėsaitė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"