TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Apsukrieji pasienyje rado naujų landų

2012 09 17 6:26
Vis daugiau į Kaliningrado sritį važinėjančių žmonių į Lietuvą grįžta per Lenkiją. /LŽ archyvo nuotrauka 

Lietuvos valdžiai vis labiau griežtinant iš Rusijos atvykstančių lengvųjų automobilių patikrą pasienyje, apsukriausieji pigaus benzino ar dyzelino į Lietuvą įsiveža aplenkdami mūsų šalies pareigūnus - per kaimynę Lenkiją.

Besirengiantieji tokioms kelionėms turėtų apsišarvuoti kantrybe. mat Rusijos ir Lenkijos pasienyje automobilių eilės - taip pat dažnas reiškinys.

Toliau, bet naudingiau

Jau beveik penkerius metus dyzelino į Nesterovą (Kaliningrado sritis) nuolat važinėjantis marijampolietis Kęstas L. LŽ pasakojo, kad savotišką apylanką, padedančią išvengti akistatos su mūsų šalies pareigūnais, atrado, vos tik pasienyje buvo pradėtos taikyti "žiaurios akcijos".

Iš pradžių marijampolietis tenorėjo įsitikinti, ar vienas pažįstamas tikrai kalbėjo tiesą. "Kai tik pasklido kalbų, kad pasienyje gali būti ne tik patikra sugriežtinta, bet ir įvesta papildomų apribojimų, jis keletą kartų pirkti degalų į Kaliningrado sritį išvažiavo per Kybartus, o grįžo - per Lenkiją. Nors susidarė kiek didesni atstumai, mat iš Gusevo teko važiuoti beveik iki Goldapo (Lenkija), o tik paskui - į Lietuvą, tokia kelionė pasiteisino. Tuomet pabandžiau ir aš. Dabar dažnai taip važinėju. Galiu per vieną kelionę legaliai parsivežti gerokai daugiau degalų, nei galėčiau į Lietuvą grįždamas per Kybartus", - LŽ pasakojo Kęstas L. Jis neslėpė, kad Lenkijoje grįždamas turįs ir kitų reikalų - apsipirkti tenykštėse parduotuvėse.

Vyras pažymėjo, kad tik pradedančiųjų keliauti tokiu maršrutu laukia nemenki išbandymai. Juos įveikti kur kas lengviau, kai moki lenkų kalbą. Tuomet susikalbėti su lenkų pareigūnais paprasčiau. Mat iš pradžių jie į tokius keliautojus žiūri įtariai ir priekaištauja, kodėl šie nenorintys į Lietuvą grįžti per ten, per kur ir išvyko. Tačiau dabar jie jau prie to priprato.

"Manyčiau, kad "susikalbančiųjų" daugėja, nes Rusijos ir Lenkijos pasienyje laukiančių kirsti sieną lietuviškais numeriais pažymėtų automobilių vis daugiau", - kalbėjo Kęstas L. Jis sakė kai kuriomis dienomis jų suskaičiuojantis dešimtimis.

Piktinasi eilėmis

Tačiau norintieji iš Kaliningrado srities grįžti į Lietuvą per Lenkiją turėtų apsišarvuoti kantrybe, nes teks prisiminti, ką reiškia stovėti eilėje. Ir ne vieną ar dvi valandas.

Nemažai dėmesio Rusijos ir Lenkijos pasienio problemoms aptarti buvo skirta ir per praėjusią savaitę Kaliningrade vykusiame ketvirtajame regionų partnerių atstovų susitikime. Mat ištisomis dienomis prie Rusijos ir Lenkijos pasienio postų nutįsta kilometrinės automobilių virtinės, kuriose rikiuojasi po šimtą ir daugiau mašinų. Nemažą jų dalį sudaro automobiliai, pažymėti lietuviškais numeriais. Vairuotojams, kol galės kirsti sieną, tenka laukti nuo 5 iki 20 valandų.

Lenkijos generalinis konsulas Kaliningrade Marekas Golkowskis pripažino, kad šiais metais per parą šią abi šalis skiriančią sieną kertančių automobilių srautas išaugo daugiau kaip tūkstančiu automobilių.

Kaliningrado srities gubernatorius Nikolajus Cukanovas regionų partnerių forume prisipažino, kad tai, ką reiškia eilės pasienyje, jam teko patirti "savo kailiu". Nepagelbėjo net ir jo turimas diplomatinis pasas. Jau pateikus patikrinti diplomatinį pasą, gubernatoriui pačiame pasienio poste teko palaukti 40 minučių, kol jam buvo suteikta teisė kirsti sieną. Kai N.Cukanovas papriekaištavo pasieniečiui, šis atrėžė, kad tokie yra pasienio reglamentai, ir jis niekuo padėti negalintis.

Skaičiai rodo ką kita

Muitinės departamento pareigūnų teigimu, ir Lietuvos, ir Lenkijos muitinių veiklą reglamentuoja tie patys Europos Sąjungos teisės aktai. Todėl labai skirtis iš trečiosios šalies - Rusijos Kaliningrado srities - atvykstančių automobilių patikra negali. Tačiau pripažįstama, kad kai kurie reikalavimai Lenkijoje gali būti ne tokie griežti, kaip Lietuvoje.

Be to, Muitinės departamento pareigūnai LŽ teigė tendencijų, kad labai skirtųsi Lietuvos ir Rusijos sieną į vieną ir į kitą pusę kertančių automobilių srautai, nepastebintys. "Mūsų turimais duomenimis, į abi puses važiuoja labai panašus skaičius lengvųjų automobilių, ir didelio skirtumo nėra", - tvirtino Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė.

Kaip pavyzdį ji pateikė trijų dienų statistinius duomenis. Liepos 13 dieną į Kaliningrado sritį išvyko 1034 lengvieji automobiliai, o į Lietuvą įvažiavo 1055. Panaši situacija buvo ir rugpjūčio 7-ąją. Tądien iš Lietuvos į Kaliningrado sritį išvyko 1140 lengvųjų automobilių, atvyko 1176. Rugsėjo 7 dieną išvažiavo 997 automobiliai, įvažiavo 1120.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"