TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Daryti išvadas - per anksti

2010 07 16 0:00
Dauguma vilniečių tvarkingai rikiuodavosi į eilutę prie priekinių troleibusų ir autobusų durų.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Dauguma kaitros alinamų vilniečių pavyzdingai pakluso naujai įlaipinimo į autobusus ir troleibusus tvarkai. Didesnių incidentų pirmąją dieną išvengta. Tačiau netrūksta abejojančiųjų, kad šis "eksperimentas" bus sėkmingas.

Nuo vakar sostinės viešajame transporte įsigaliojo nauja tvarka - keleiviai į autobusus bei troleibusus gali lipti tik pro priekines duris ir privalo vairuotojui parodyti nuolatinį važiavimo bilietą arba čia pat pažymėti vienkartinį.

Pagalbos neprireikė.

Jau ankstyvą rytą nemažai vilniečių stotelėse nekantriai laukė pirmųjų autobusų bei troleibusų ir mintyse svarstė, ar miesto valdžios eksperimentas pasitvirtins. Pasirodžius troleibusui dauguma žmonių tvarkingai išsirikiavo į eilutę prie priekinių durų, kiti sutrikę blaškėsi prie kitų durų, dar kiti tiesiog laidė keiksmus.

Per rytinį piką net 60 stotelių budėję Vilniaus viešojo transporto administracijos žmonės stebėjo, kaip laikomasi naujosios tvarkos.

LŽ kalbintas "Vilniaus autobusų" generalinis direktorius Gintaras Nakutis džiaugėsi, kad didesnių nesklandumų vakar beveik neužfiksuota. Su pažeidimais susidūrę vairuotojai gali išsikviesti mobiliąją kontrolierių brigadą, kuri per porą minučių privažiuoja prie autobuso. Anot G.Nakučio, tokios pagalbos vairuotojams vakar neprireikė.

Nuomonės išsiskyrė

Nors dauguma vilniečių didesnių nepatogumų nepatyrė, naująją tvarką jie buvo linkę vertinti nevienareikšmiškai. "Šiandien viskas gerai, bet kaip reikės įlipti į troleibusą su didžiuliais nešuliais savaitgalį važiuojant į turgų?" - klausė pasipiktinusi pensininkė Marija. Nemažai vilniečių prisipažino su nerimu laukiantys rudens, kai keleivių srautas viešajame transporte padidėja beveik dvigubai. "Neįsivaizduoju, ką reikės daryti sugrįžus studentams ir moksleiviams, kai pro priekines duris lips koks pusšimtis ar net daugiau žmonių", - sakė studentas Aurimas Daukšys. Kiti LŽ kalbinti keleiviai tikino su naujove apsiprasiantys, juoba kad tokia tvarka jau kurį laiką galioja kai kuriuose kituose krašto miestuose.

Vairuotojams - papildomas darbas

Autobusų ir troleibusų vairuotojai dėl naujovės dar nesiryžo daryti toli siekiančių išvadų. Esą daug kas priklauso nuo maršrutų, mat vieni autobusai ir troleibusai važiuoja beveik pustuščiai, kituose pilna keleivių. Tačiau vairuotojai sutartinai tikino, kad didesnių incidentų vakar išvengta. "Žinoma, buvo subjurusių veidų, bet priekaištų dar niekas neišsakė", - LŽ teigė autobuso vairuotojas Jurijus Koženevskis.

Troleibusą vairuojanti Rosana Vincel sakė, kad vienintelis naujos tvarkos trūkumas - papildomas darbas vairuotojams. "Per didelė atsakomybė vienu metu ir pardavinėti bilietus, ir juos tikrinti, o juk dar reikia vairuoti", - pabrėžė moteris. Vairuotojui beveik neįmanoma pastebėti, ar bilietas nėra mušamas antrąsyk. "Sunku suprasti, ar tai nuolatinis bilietas, ar tiesiog banko kortelė, nes daugelis rodo tik atvirkščią jos pusę", - pridėjo autobuso vairuotojas Jurijus Kolakovskis.

Mokysis iš sostinės klaidų

Didžiuosiuose Europos miestuose toks keleivių laipinimo būdas yra įprastas. Lietuvoje ši tvarka pernai įvesta Klaipėdoje, vėliau prisidėjo Kėdainiai ir Panevėžys. Viešojo transporto įmonių vadovai LŽ sutartinai tikino, esą nauja tvarka pasitvirtino - padidėjo bendrovių pajamos ir drauge darbuotojų atlyginimai, o dėl to, kad sumažėjo asocialių, neblaivių ir agresyvių keleivių, važiuoti viešuoju transportu tapo saugiau ir patogiau.

"Nepatenkinti liko tik zuikiai, norintys važiuoti už dyką", - LŽ sakė Klaipėdos autobusų parko eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius.

Anot Kauno merijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Gintauto Degučio, galimybė keisti keleivių laipinimo tvarką svarstoma ir laikinojoje sostinėje. "Vienintelė baimė, kad esant dideliems keleivių srautams piko metu autobusai stotelėse turės ilgiau stovėti, todėl ilgės važiavimo laikas, - sakė jis. - Pasižiūrėsime, pasimokysime iš sostinės klaidų ir ateityje mėginsime jų išvengti Kaune."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"