TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Dažnos kelionės pas kaimynus apkars

2015 04 18 6:00
Teigiama, jog nauja tvarka labiausiai nukreipta prieš tuos, kurie dangstydamiesi turistų vardu užsiima komercine veikla. Muitinės departamento nuotrauka

Muitininkai nuo gegužės sugriežtins į Lietuvą įvežamų prekių ir degalų kontrolę. Nuspręsta, kad keliaujantieji iš trečiųjų šalių per muitinės postus šių gėrybių, nemokėdami mokesčių, galės įsivežti triskart per mėnesį, o ne penkis, kaip yra dabar.

Muitinės departamentas pranešė, kad jei muitininkai nustatys, jog žmogus asmeniniame bagaže gabenamas prekes arba privačioje transporto priemonėje esančius degalus į Lietuvą iš trečiųjų šalių įveža ketvirtą ir daugiau kartų per kalendorinį mėnesį, jam bus skaičiuojami privalomi susimokėti mokesčiai bei muitai.

Tokius pat reikalavimus planuojama taikyti ne tik keliaujantiesiems lengvaisiais automobiliais, bet ir į atvykstantiesiems į Lietuvą iš trečiųjų valstybių autobusais, traukiniais bei lėktuvais.

Rėžė iš peties

Kelionės iš trečiųjų šalių, dažniausiai iš Rusijos Kaliningrado srities ir Baltarusijos, nemokant muito bei akcizo mokesčių, buvo apribotos iki penkių kartų 2011-aisiais. Tais metais nuolat, ypač Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities pasienyje, nusidriekdavo didžiulės eilės mašinų, mat buvo paplitęs degalų gabenimo lengvųjų automobilių bakuose verslas. Kai kurie tautiečiai vos spėdavo grįžti, prisipylę pilnus bakus degalų, tuoj juos ištuštindavo ir vėl ruošdavosi į kelionę. Kai kurie įsigudrindavo net du kartus per parą nuvykti į Kaliningrado sritį. Panaši padėtis buvo ir Baltarusijos pasienyje.

Todėl tuomečio premjero Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė nutarė imtis priemonių. Nors keliaujančiųjų tiek į Kaliningrado sritį, tiek į Baltarusiją srautai nuo 2011-ųjų gerokai sumažėjo, praėjusių metų gruodžio pabaigoje Muitinės departamento generalinis direktorius Antanas Šipavičius nusprendė, kad įvežamų prekių ir degalų kontrolę reikia sugriežtinti dar labiau.

Per vėlai

Į Kaliningrado sritį pigesnių degalų ne vienus metus važiuodavęs Šakių rajono gyventojas Vytautas K. neslėpė nuostabos dėl tokio sprendimo. Anot jo, jau nuo praėjusio rudens, kai Rusijos pareigūnai pradėjo priekabiai tikrinti lietuvių vairuojamus automobilius, važinėjančiųjų smarkiai nubyrėjo. Dar vieno ryškaus sumažėjimo būta šių metų pradžioje, kai Lietuvos degalinėse iki euro už litrą krito benzino ir dyzelino kainos - jos beveik susilygino su kainomis juodojoje rinkoje.

Todėl Lietuvos gyventojams važiuoti į Kaliningrado sritį pigesnių degalų neapsimoka. Juolab kad benzinas, kaip ir kitos prekės Rusijoje, taip pat brango. Vilnietis Vladimiras K., ne vienus metus parsigabenantis degalų iš Baltarusijos, irgi tvirtino, jog dabar jų parsiveža tik savo ir artimųjų poreikiams, bet ne parduoti. Mat ieškantieji baltarusiško benzino nelabai linkę mokėti po eurą už litrą.

Lietuviai važiuoja itin retai

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) duomenys patvirtina, kad tiek į Kaliningrado sritį, tiek į Baltarusiją vykstančių Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių srautai smarkiai sumažėję, nors bendras srautas šiek tiek yra padidėjęs.

VSAT Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis kaip pavyzdį nurodė praėjusį ketvirtadienį: tądien iš Lietuvos vien per Kybartų postą išvyko vos 15 mūsų šalyje registruotų lengvųjų automobilių ir tiek pat „lietuviškų“ mašinų iš Rusijos įvažiavo į mūsų valstybę. Iš viso per tą parą postą kirto apie 300 lengvųjų automobilių.

„Lietuviai į Kaliningrado sritį beveik nebevažiuoja, nes Rusijos pusėje labai ilgai trunka patikra. Vairuotojai iš Lietuvos šioms procedūroms gali sugaišti ir 10, ir 15 valandų“, - teigė G. Mišutis. Jis pabrėžė, kad kaimynės Lenkijos gyventojų ketvirtadienį per Kybartus į Kaliningrado sritį įvažiavo ir iš ten grįžo net daugiau negu Lietuvos - 43.

Aplankys rečiau

Tuo metu turintieji artimųjų Baltarusijoje ar Kaliningrado srityje, taip pat dažnai į kitas, ne Europos Sąjungai priklausančias šalis tiek lengvaisiais automobiliais, tiek autobusais, traukiniais ar lėktuvais keliaujantys asmenys nerimauja, kad į Muitinės departamento paspęstas pinkles gali pakliūti ir jie.

Vilnietė Marina neslėpė į Baltarusiją vykstanti kur kas dažniau nei triskart per mėnesį. „Beveik kiekvieną savaitgalį važiuoju aplankyti sergančios mamos. Tų trijų kartų man tikrai nepakaks. Turbūt neturėsiu kito pasirinkimo, tik rečiau nuvažiuoti“, - kalbėjo vienoje Vilniuje veikiančioje tarptautinėje kompanijoje dirbanti moteris. Pasak Marinos, ji kaskart parsiveža kokių nors daiktų iš Baltarusijos, bet tikrai ne parduoti, o savo poreikiams. Moteris baiminosi, kad mūsų muitininkai gali priskirti tuos daiktus prekėms ir juos apmokestinti. Taip pat automobilio bake esančius degalus - net ir tuo atveju, jei Baltarusijoje vilnietė jų net nebus įsipylusi.

Žabos komercinius turistus

Muitinės departamento pranešime sakoma, esą įvežamų prekių ir degalų kontrolę dar kartą nuspręsta sugriežtinti atsižvelgus į kaimynių valstybių praktiką ir siekiant efektyviau kovoti su šešėline ekonomika.

„Šis sprendimas labiausiai nukreiptas prieš tuos, kurie dangstydamiesi turistų vardu užsiima komercine veikla - dažnai lengvaisiais automobiliais keliauja į trečiąsias šalis, iš ten parsigabena prekių ir Lietuvoje jas parduoda“, - LŽ aiškino Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė-Šatkauskienė. Ji pripažino, kad Rusijos ir Baltarusijos pasienyje klestėjęs degalų verslas dėl pasikeitusios ekonominės padėties tiek Lietuvoje, tiek gretimose valstybėse šiuo metu menksta. Todėl per pirmąjį šių metų ketvirtį papildomų mokesčių už įvežamus degalus bakuose iš lengvųjų automobilių vairuotojų tesurinkta apie 2 tūkst. eurų. Didžioji dalis - iš kirtusiųjų Baltarusijos ir Lietuvos sieną.

G. Vitkauskaitė-Šatkauskienė pabrėžė, kad reikalavimų sumokėti mokesčius gali sulaukti ir autobusais, traukiniais ar lėktuvais atvykstantys asmenys iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių. Aišku, jeigu jie bandys įsivežti didesnį kiekį prekių, kurios akivaizdžiai nėra skirtos asmeniniam vartojimui. „Tų prekių kiekis ir pobūdis neturi muitinės pareigūnams kelti abejonių, kam jos yra skirtos“, - pažymėjo Muitinės departamento atstovė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"