TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Degalų gabentojai persėda į vilkikus

2011 07 26 0:00
Lengvųjų automobilių patikra pasienyje sugriežtinta, o krovininių - nepakito.
LŽ archyvo nuotrauka

Krašto valdžia džiūgauja pagaliau pristabdžiusi dažnas tautiečių keliones į gretimą Kaliningrado sritį įsigyti pigesnių degalų. Tačiau aiškėja, kad pavyko pažaboti tik dalį smulkiųjų gabentojų, o jų nišą sėkmingai užėmė vilkikų vairuotojai.

Jau kelios dienos, kai prie Panemunės, Kybartų ir Ramoniškių pasienio postų nesusidaro tokios ilgos lengvųjų automobilių virtinės, kokių būta gegužę ir birželį. Vakar kiek ilgiau vairuotojams tekdavo sugaišti tik Panemunėje. Ten po pietų eilėje laukė vos keturios dešimtys automobilių. Pasienio kontrolės punktų direkcijos duomenimis, kol kirs valstybės sieną, vairuotojai turėjo luktelėti vos pustrečios valandos. Anksčiau kai kuriomis dienomis laukimas prailgdavo ilgiau nei parą.

Srautas sumažėjo

Apriboti gyventojų keliones į Kaliningrado sritį Muitinės departamentą dar vasaros pradžioje įpareigojo Lietuvos Vyriausybė. Nuo liepos vidurio įsigaliojo nauji Keleivių įvežamų prekių neapmokestinimo importo PVM ir akcizais taisyklių pakeitimai. Pagal juos šeštą kartą per mėnesį į Lietuvą įvažiavęs asmuo privalo pateikti muitinei keleivio deklaraciją, nurodydamas joje informaciją ne tik apie įvežamų prekių kiekį, vertę, bet ir mašinoje esantį degalų kiekį. Degalai gali būti apmokestinami importo mokesčiais.

Kauno teritorinės muitinės Ramoniškių kelio posto viršininkas Kęstutis Kriaučeliūnas vakar LŽ aiškino, jog daugiausia įtakos mažinant automobilių srautą kaip tik ir turėjo sugriežtinta tvarka. "Vairuotojai pradėjo svarstyti, ar jiems apsimoka dažnai važinėti. Manau, kad kai kas tą kelionių limitą jau išnaudojo arba jį taupo, - teigė jis.

Pasak K.Kriaučeliūno, per pirmąsias 10 dienų, kai galioja nauja tvarka, tik vienas asmuo sumokėjo reikiamus mokesčius už įvežamas prekes, nes į Kaliningrado sritį važiavo jau šeštą kartą per pusę mėnesio.

Vilkikų patikra nepakito

Ne vienas LŽ kalbintas Šakių, Marijampolės gyventojas, dažnai važinėdavęs į Kaliningrado sritį parsigabenti perpus pigesnių degalų, teigė besistebintis, kodėl valdžia nusitaikė daugiausia tik į juos, smulkius degalų gabentojus. Be griežtos kontrolės palikti važinėjantieji krovininiais automobiliais. "Įsivežame daugiausia 80 litrų dyzelino, o jie gali įvežti 10 kartų daugiau. Ir pardavinėja dyzeliną Lietuvoje ne dešimtimis, o šimtais litrų", - piktinosi lengvųjų automobilių vairuotojai, nenorėję, kad jų pavardės būtų minimos.

Jie savo akimis įsitikino, kad valstybės sieną kertančių tuščių krovininių automobilių daugėja. Vairuotojai teigė žinantys ne vieną atvejį, kai apsukresni šešėlinio verslo atstovai specialiai nusipirko vilkikų, kad jų bakuose galėtų iš Kaliningrado srities gabenti pigių degalų.

Apie tokius atvejus LŽ yra prasitarę ir pasieniečiai, tačiau Ramoniškių kelio posto viršininkas K.Kriaučeliūnas LŽ teigė nepastebėjęs, kad pastaruoju metu valstybės sieną kertančių krovininių automobilių srautas būtų padidėjęs.

Tačiau jis pripažino, jog tokių automobilių patikra pasienyje po minėto sugriežtinimo nepakito. "Nemanau, kad krovininių automobilių kontrolė turi spragų", - tvirtino Ramoniškių kelio posto viršininkas.

Bendros sistemos nėra

LŽ kalbinti pasienyje su Rusija dirbantys muitininkai, taip pat automobilių vairuotojai neslėpė, kad kol kas visą patikrą daugiausia tebelemia pareigūnų sąžiningumas arba priešingai - nesąžiningumas.

"Bendros sistemos, kurioje būtų fiksuojami duomenys, kiek kartų konkretus asmuo kirto valstybės sieną, kol kas nėra. Šiuos duomenis galime matyti iš žymų pasuose, pateikiamų deklaracijų", - sakė K.Kriaučeliūnas.

Lengvųjų automobilių vairuotojai tikino, kad netrūksta atvejų, kai muitininkai "kai ko" nepastebi. Todėl ir kai kuriomis dienomis prie vieno pasienio posto eilutė laukiančių automobilių susidaro, o prie kito - apskritai tuščia.

Žmogaus veiksnys

Kauno teritorinės muitinės vyriausioji inspektorė ryšiams su visuomene Dovilė Maksimova LŽ aiškino, kad Muitinės departamente yra rengiami Transporto priemonių valstybinių numerių ir konteinerių kodų atpažinimo sistemos (NAS) pakeitimai. Įdiegus naujus NAS modulius, sistema automatiškai atpažins transporto priemonę, į gretimą šalį vykstančią dažniau nei penkis kartus per mėnesį, ir apie tai informuos muitinės pareigūnus. Tai esą leis ne tik greičiau aptarnauti vykstančiuosius per sieną, bet ir sumažės vadinamasis žmogaus veiksnys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"