TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Degalų gabentojai rado naują landą

2011 06 10 0:00
Degalų gabentojai nenori taikytis su griežtėjančiais apribojimais.
Erlendo Bartulio nuotrauka

Mūsų krašto valdžiai griežtinant iš Kaliningrado srities į Lietuvą vykstančių asmenų patikrą, apsukriausi degalų gabentojai jau "atrado" apylanką, leidžiančią iš gretimos valstybės atsivežti daugiau pigaus benzino ar dyzelino. Jų vežamasi per Lenkiją.

Jau kurį laiką retas kuris Rusijos ir Lietuvos sieną kertantis automobilis išvengia nuodugnaus muitinės pareigūnų ar pasieniečių patikrinimo. Valdžiai paskelbus karą nuolat per sieną zujantiems degalų vežėjams, suskubta atidžiau tikrinti, kad į mūsų kraštą nebūtų įvežama benzino ar dyzelino daugiau nei leidžiama.

"Anksčiau tikrindavo tik kai kuriuos automobilius, dabar jau visi iš eilės "purtomi", - LŽ tikino Kaliningrado srityje dažnai besilankantis marijampolietis Kęstas.

Iki dešimties kartų per mėnesį dyzelino į Nesterovą važiuojantis Kęstas neslėpė, kad dalį parsivežtų degalų parduoda ir taip prisiduria prie palyginti nedidelio atlyginimo. Tačiau ar dar ilgai taip galės daryti, jis teigė nežinąs. Jei sienos kirtimo skaičius iš tikrųjų būtų sumažintas iki penkių, kaip šiuo metu žada valdžia, dažnai važinėti į Kaliningrado sritį nebeapsimokės - teks mokėti papildomus mokesčius.

"Žinoma, galima būtų vizą įtaisyti dar ir niekur nedirbančiai žmonai, ir kartu su ja važiuoti. Bet neaišku, kaip pareigūnai vertins tokias mūsų keliones. Mat automobilis būtų tas pats", - svarstė marijampolietis. Jis prisipažino žinantis kitų kelių, kuriais būtų galima iš Rusijos parsivežti kaip galima daugiau degalų.

Esą pirkti degalų į Kaliningrado sritį reikia važiuoti per Kybartus, o grįžti - per Lenkiją. Tuomet susidarytų kiek didesnis atstumas. Mat iš Gusevo tektų vykti į Goldapą (Lenkija), tik paskui - į Lietuvą.

"Šio maršruto pats dar neišbandžiau. Tačiau vienas pažįstamas ką tik grįžo ir kelione liko patenkintas. Nors prie Rusijos ir Lenkijos sienos buvo nutįsusi netrumpa automobilių virtinė, tenykščiai pareigūnai atlaidžiau žiūri į įsivežamų degalų kiekį", - atskleidė marijampolietis. Anot jo, taip jau elgiasi ir kiti pasienio gyventojai.

Nuo ateinančio pirmadienio įsigalios neseniai Vyriausybės palaiminti teisės aktų pakeitimai, dar labiau sugriežtinsiantys degalų įvežimą automobiliais iš trečiųjų šalių. Iki šiol gyvenantieji pasienio zonoje bei dirbantieji svečioje šalyje įvažiuodami į Lietuvą degalų galėjo įsivežti ne tik pilną stacionarų automobilio baką, bet ir 10 litrų bakelį. Netrukus už degalus nešiojamame bakelyje teks susimokėti pridėtinės vertės ir akcizo mokesčius.

Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus viršininkė Henrika Rukšėnienė LŽ patvirtino, kad pastaruoju metu muitinės pareigūnai iš tiesų griežčiau kontroliuoja įvažiuojančiuosius į Lietuvą iš trečiųjų šalių. Ji pripažino, kad tvarka Lenkijos pasienyje gali skirtis. "Lenkijai, kaip gerokai didesnei šaliai, įvežamas automobilių degalų kiekis nesukelia jokių problemų, tad jie atlaidesni", - teigė H.Rukšėnienė.

Tačiau, anot jos, tai ilgai netruks. Lietuvos ir Lenkijos muitinės yra pasirašiusios bendradarbiavimo sutartį, todėl gali būti, kad vėliau sukrus ir Lenkijos muitininkai, ypač kai pastebės didesnį lietuvių automobilių srautą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"