TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Dėl eilių galvą skauda tik vairuotojams

2012 07 30 6:14
Prieš įvažiuojant į Kybartų postą krovininių automobilių vairuotojams tenka laukti daugiau kaip pusę paros. /LŽ archyvo nuotrauka  

Rusijos ir Baltarusijos pasienyje pradėjo tįsti krovininių automobilių eilės. Vairuotojams jose tenka sugaišti vos ne iki paros. Didžiausia kantrybe turi apsišarvuoti vykstantieji per Kybartus.  

Pareigūnai tikina, kad ilgiausios eilės Kybartuose susidarė dėl skirtingo pasienio postų Lietuvoje ir Rusijoje pralaidumo. Kybartų centre įkurtoje automobilių stovėjimo aikštelėje, kurioje rikiuojasi virtinės krovininių ir lengvųjų automobilių, daugiausia vairuotojų - iš Rusijos. Beveik visi įvažiuoti į Kaliningrado sritį laukiantys krovininiai automobiliai pažymėti rusiškais valstybiniais numeriais. 

Žino, kas kalti

Krovinius iš Kaliningrado srities į Baltarusiją nuolat vežiojantis Igoris L. LŽ pasakojo anksčiau keliaudavęs per Lenkiją. Tačiau kai ši šalis įvedė ribojimus mašinų bakuose įvežamiems degalams, Igoris L. pasirinko kitą kelią, vedantį per Lietuvą. "Iš pradžių gal buvo nieko. Suvažinėdavau per keturias ar penkias dienas. Tačiau dabar jau nežinau, ar užteks savaitės. Kai šiandien iš ryto atvažiavau, paaiškėjo, kad laukti turėsiu beveik 18 valandų. Tai labai daug", - skundėsi vairuotojas.

Pasak Igorio L., iš savo tėvynainių jis gerai žinantis, kad dėl tokios situacijos kalčiausi yra Rusijos pareigūnai. Atlikdami patikrinimo procedūras jie užtrunka labai ilgai. LŽ pašnekovo teigimu, Lietuvos pareigūnai tam sugaišta apie 10 minučių, Rusijos - pusvalandį ar net daugiau. Jei sieną tenka kirsti vakare, vieno automobilio patikra gali užtrukti valandą.

Gali dirbti sparčiau

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Kybartų užkardos vadas Audrius Šantaras LŽ aiškino, kad eilių susidarymas Kybartuose iš tiesų labiausiai priklauso nuo to, kaip kaimynės šalies Černyševskojės poste dirba muitininkai ir pasieniečiai. "Per valandą mes galėtume daugiau patikrinti ir praleisti automobilių, jei tik Rusijos pareigūnai juos priimtų", - sakė Kybartų užkardos vadas.

A.Šantaro teigimu, pagal susitarimą patikrintų automobilių zonoje gali stovėti ne daugiau kaip 8 krovininės mašinos. Jei Rusijos pareigūnai jas įsileidžia vieną po kitos ir ilgai neužtrunka, laukiančiųjų eilė pradeda trumpėti. Tačiau jei dėl kokių nors priežasčių Rusijos pusėje tikrinimas stringa, Kybartuose automobilių gausėja.

Anot VSAT pareigūno, sieną kertančių mašinų srautas nėra padidėjęs. Jau kuris mėnuo sieną Kybartų poste į abi puses per parą kerta vidutiniškai 1200 lengvųjų ir apie 750 krovininių automobilių. Panašiai tiek jų ir numatyta - per parą šis postas gali praleisti 1400 lengvųjų ir 700 krovininių automobilių, taip pat 80 autobusų.

A.Šantaras minėjo, kad šiek tiek didesnis lengvųjų automobilių srautas stebimas tik savaitgaliais. Mat Kaliningrado srities gyventojai penktadienio vakarą ir šeštadienio rytą važiuoja į Lietuvą, o sekmadienį vakare - iš jos grįžta. Gali būti, kad vieni važiuoja pramogauti kur nors į Druskininkus, kiti - apsipirkti Lietuvos didžiųjų miestų prekybos centruose. Tačiau tokių keliautojų srautas nėra toks didelis, kad darytų įtaką susiklosčiusiai situacijai.

Skirtingas pralaidumas

Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė LŽ patvirtino, kad viena pagrindinių priežasčių, kodėl Kybartuose susidaro krovininių vilkikų eilės, - skirtingas postų pralaidumas Lietuvoje ir Rusijoje. Lietuvoje esančio posto pralaidumas per parą siekia 700 krovininių automobilių, įsikūrusio Rusijoje - vos 300. 

Kai kada mašinų, ypač krovininių, eilėms susidaryti turi įtakos ir geležinkelio pervažos Kybartuose darbas. Visos į Lietuvą atvykstančios ir iš jos išvykstančios transporto priemonės privalo kirsti geležinkelio pervažą, esančią už 100 metrų nuo pasienio posto. Ši pervaža dėl keleivinių ir prekinių traukinių eismo per parą būna uždaryta 7-10 valandų.

G.Vitkauskaitė taip pat užsiminė, kad vis dažniau Kybartų postą renkasi vairuotojai, kurie anksčiau iš Kaliningrado srities į Lenkiją vykdavo per Lenkijos-Rusijos pasienio postus. Dabar ten važiuoti vengiama. "Kai Lenkija apribojo į šalį įvežamų degalų kiekį krovininių automobilių bakuose, vairuotojai ryžtasi keliauti per Lietuvą, nes čia tokie apribojimai netaikomi - galima įvažiuoti su pilnu gamykliniu automobilio degalų baku", - aiškino Muitinės departamento atstovė.

Anot jos, būtent dėl tokių ekonominių priežasčių pastaruoju metu ilgėja krovininių automobilių eilės ir kai kuriuose Baltarusijos pasienio postuose. Kitur vyksta postų rekonstrukcija. Todėl ir juose iš Lietuvos išvažiuojantys krovininių automobilių vairuotojai priversti sugaišti po 5-11 valandų.

Nei problemų, nei naudos

Kybartų seniūnijos seniūno pavaduotoja Nijolė Karnickienė LŽ teigė, jog dėl padidėjusio automobilių srauto Kybartuose kol kas ramu - miestelio gyventojai jo dar nelabai pajuto. Mat visi laukiantys eilės kirsti valstybės sieną automobiliai telpa tam specialiai įrengtoje aikštelėje ir gatvėse nestoviniuoja. "Miestas švarus ir gražus", - tikino N.Karnickienė. Ji vylėsi, jog ir toliau taip bus.

Tuo metu Kybartų parduotuvių darbuotojos neslėpė, kad šiokį tokį pailgėjusių eilių pasienyje poveikį jau pajuto - laukiantys vairuotojai dažniau ateina apsipirkti. "Paprastai perka maisto produktų ir vandens", - paaiškino jos. Tačiau pardavėjos sakė didelio pelno iš tokių klientų nesitikinčios. Mat jie susiduria su viena problema - dažniausiai turi per mažai litų, nors galbūt ir norėtų pirkti daugiau. Pasikeisti Rusijos rublius ar eurus į litus Kybartuose nelabai yra kur.

"Gerai, kad kai kurie jūsų miesto gyventojai sutinka geranoriškai mums padėti - pakeičia rublius į litus, nors ir nelabai palankiu kursu. Bet tada bent jau turime už ką nusipirkti maisto. Juk išvažiuodami iš savo šalies tikrai nesitikėjome, kad Kybartuose teks pralaukti vos ne visą parą", - sakė vairuotojas iš Rusijos Igoris L.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"