TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Dėl susirašinėjimo apie „Air Lituanica“ paviešinimo kreipsis į prokuratūrą

2015 07 16 11:07
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Vilniaus savivaldybė ketina kreiptis į prokuratūrą dėl konfidencialių laiškų, kuriuose aptariama skrydžių bendrovės „Air Lituanica“ situacija, paviešinimo, ketvirtadienį sakė administracijos direktorė Alma Vaitkunskienė.

„Atsižvelgiant į tai, jei paviešinta informacija, kurią siuntė privatus subjektas, kuris prašė, kad jo laiškas būtų konfidencialus, vien gindami subjekto teises mes tikriausiai kreipsimės į prokuratūrą su prašymu ištirti, ar teisėtai buvo paimti ir kokiais būdais buvo paimti iš savivaldybės informacinės sistemos laiškai ir ar teisėtai buvo paviešinti“, - BNS sakė Vilniaus savivaldybės administracijos vadovė.

Savivaldybės vadovų susirašinėjimą el. laiškais ir Estijos investicinio fondo „Infortar“ pasiūlymą dėl „Air Lituanica“ socialiniame tinkle „Facebook“ paviešino žurnalistas Edmundas Jakilaitis.

A.Vaitkunskienės teigimu, „būdas, kaip informacija pateikta, yra neteisėtas įsilaužimas į Vilniaus savivaldybės administracijos kompiuterius“. Anot jos, dėl skundų teisėsaugai bus galutinai apsispręsta „per artimiausias dvi dienas“.

Paviešintame „Infortar“ pasiūlyme nurodoma, kad jis savivaldybei išsiųstas gegužės 7 dieną, likus dviem savaitėms iki pranešimo apie „Air Lituanica“ veiklos stabdymą. Pasiūlymas adresuotas savivaldybės ir Susisiekimo ministerijos atstovams. Laiške siūloma uždaryti „Air Lituanica“ ir steigti naują bendrovę, kuri galėtų perimti „Air Lituanica“ prekės ženklą, dalį personalo, ryšius su klientais. Nauja įmonė veiktų kartu su analogiška bendrove Estijoje ir palaipsniui didintų skrydžių kryptis.

Nurodoma, kad tokia bendrovė su dviem 70-ies vietų lėktuvais galėtų pradėti veikti jau šių metų spalį. Iš Vilniaus, estų atstovų teigimu, po 2020-ųjų bendrovė skrydžius jau galėtų vykdyti 5-8 orlaiviais, per metus aptarnautų daugiau nei 0,5 mln. keleivių. Tiesa, „Infortar“ neatmeta, kad sklandžiam skrydžių perėmimui galėtų prireikti ir Lietuvos valstybės paramos.

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius sako, kad „Infortar“ buvo pagrindinis galimas investuotojas į žlungančią „Air Lituanica“.

„Su „Infortar“, Estijos įmone, buvo kalba ir tai buvo pagrindinis galimas investuotojas. (...) Paskui, aišku, pasirodė, kad sąlygos yra ne tokios, kurias galėtų savivaldybė pakelti ar Vyriausybė prisidėti“, - ketvirtadienį žurnalistams Vilniuje sakė R.Šimašius.

A.Vaitkunskienė patikino, kad tiek administracija, tiek politikai nuo balandžio 22-osios aktyviai ieškojo investuotojų, deramasi buvo ne tik su estų bendrove, bet ir su Latvijos nacionaliniu vežėju „Air Baltic“. Tačiau, pasak A.Vaitkunskienės, nė viena bendrovė, įskaitant ir estus, nepasiūlė pirkti „Air Lituanica“ su visomis skolomis, o naujos bendrovės steigimas esą būtų pareikalavęs papildomų savivaldybės investicijų, kurių ji neturi.

„Savivaldybė negavo tokio pasiūlymo pirkti „Air Lituanica“. O negavus pasiūlymo pirkti konkrečiai įmonę su tokiomis skolomis, kokios jos buvo, per 10 mln. eurų, savivaldybė ir nebūtų spėjusi nieko išnagrinėti per vieną ar dvi dienas, kai įmonės padėtis blogėjo tiek, kad jau gegužės 22 dienos išvakarėse įmonės vadovai informavo, kad jiems sunku gauti degalus“ - tikino A.Vaitkunskienė.

R.Šimašius tikino, jog pavasarį derėdamasi su latvių „Air Baltic“, Lietuvos Vyriausybės ir Vilniaus savivaldybės atsisakė padengti susikaupusias „Air Lituanica“ skolas ir priimti įsipareigojimus dėl tolimesnės kompanijos steigimo. Meras taip pat teigė, kad galimų investuotojų buvo ir daugiau, tačiau realios derybos su jais nebuvo vykdomos.

„Teoriškai (investuotojų) buvo, bet praktiškai nebuvo galimybės prieiti prie jokios konkrečios šnekos“, - sakė R.Šimašius.

Žurnalistas E.Jakilaitis taip pat paviešino A.Vaitkunskienės, R.Šimašiaus, jo atstovo spaudai Aleksandro Zubriakovo vidinius susirašinėjimus prieš stabdant „Air Lituanicos“ veiklą.

R.Šimašius teigė, kad laiškai galėjo būti paviešinti dėl asmeniškumų ir „politinio revanšo poreikio“ ir pavadino tai „politine provokacija“. Jis patvirtino, kad savivaldybės administracijos direktorė turėtų kreiptis į teisėsaugą dėl konfidencialių laiškų nutekinimo. Taip pat meras neabejojo, jog laiškus nutekino savivaldybės darbuotojai.

„Tai aišku, toks jausmas, kad kažkas bandė apipilti pamazgų kibiru. Man atrodo, kad rezultatas gavosi, kad žmogus bebandydamas pats daugiau apsipylė“, - sakė R.Šimašius.

„Tikrai žinau, kad nieko nebus įmanoma ištraukti ir parodyti to, kas sukompromituotų mane ir mano kolegas“, - pridūrė jis.

Vilniaus savivaldybė praėjusią savaitę kreipėsi į Generalinę prokuratūrą prašydama išsiaiškinti, ar „Air Lituanica“ kapitalas formuotas teisėtai. Prašoma ištirti lėšų judėjimą įmonėje, taip pat, ar teisėtai finansiniai įsipareigojimai buvo permesti kai kurioms savivaldybės įmonėms, nesusijusioms su „Air Lituanica“.

Ankstesnė Vilniaus valdžia nuolat didino „Start Vilnius“, kontroliuojančios „Air Lituanica“, kapitalą, taip suteikdama lėšų oro bendrovės veiklai. Paskutinį kartą „Start Vilnius“ kapitalas šiemet padidintas 6,872 mln. eurų, iš šios sumos 4,344 mln. eurų buvo piniginis įnašas. „Air Lituanicos“ balandį buvo padidintas iki 14,802 mln. eurų.

Vilniaus apygardos teismas liepos 1-ąją nutarė areštuoti visą „Air Lituanica“ turtą ar pinigines lėšas. Laikinas turto areštas galios, kol teismas išnagrinės Vilniaus šilumos tinklų ir „Air Lituanica“ direktoriaus Nerijaus Juknos prašymą iškelti pastarajai bankroto bylą.

„Air Lituanica“ apie stabdomą veiklą pranešė gegužės 22 dieną, o po savaitės pranešė ketinanti inicijuoti bankrotą.

Vilniaus savivaldybės duomenimis, „Air Lituanica“ pernai patyrė 10,27 mln. eurų grynųjų nuostolių - beveik dukart daugiau nei 2013 metais, kai patirta 5,19 mln. eurų nuostolių. Bendrovės pajamos pernai padidėjo 70,2 proc. iki 6,4 mln. eurų.

E. Jakilaitis: laiškai rodo delsimą atsakyti potencialiems investuotojams

Vilniaus savivaldybės vadovų elektroninius laiškus paviešinęs žurnalistas Edmundas Jakilaitis teigia, jog jie atskleidžia sostinės valdžios delsimą pateikti atsakymus Latvijos ir Estijos bendrovėms dėl galimų investicijų į skrydžių bendrovę „Air Lituanica“, kurios veikla nutraukta gegužės mėnesį.

„Susirašinėjimai liudija, kad dar paskutinėmis dienomis prieš uždarant „Air Lituanica“, jos atstovai prašė savivaldybės bent iš mandagumo atsakyti kažką potencialiems investuotojams, nes jie kelias savaites negavo jokio atsakymo“, - BNS ketvirtadienį sakė žurnalistas.

Viename iš paviešintų laiškų tuometinis „Air Lituanica“ vadovas Gytis Gumuliauskas laiške Remigijui Šimašiui teigia, jog „vėluojame, tad būtų gerai bent iš mandagumo atrašyti“ į Estijos bendrovės „Infortar“ ketinimų laišką.

E.Jakilaitis sakė neketinantis atskleisti informacijos šaltinio ir teigė matantis akivaizdų visuomenės interesą žinoti skelbiamą informaciją.

„Manau, kad esminis dalykas, ne kokiu būdu pateko ta informacija, o kokio turinio tai informacija. Reikėtų labiausiai diskutuoti apie tai, ar pasiūlymas iš estų buvo realus, ar nerealus. Antras klausimas - kokiais įgaliojimais vadovaujantis buvo sudaryta derybinė grupė“, - sakė E.Jakilaitis.

Jo teigimu, iš susirašinėjimo matyti, jog sprendimas dėl „Air Lituanicos“ buvo priimtas „vėliausiai gegužės 17-ąją“, nors viešai apie tai paskelbta gegužės 22-ąją.

E.Jakilaitis socialiniame tinkle „Facebook“ paviešino Estijos įmonės „Infortar“ pasiūlymą dėl „Air Lituanicos“ ir Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus susirašinėjimą su administracijos direktore bei atstovu spaudai, tariantis, kaip paskelbti žinią apie „Air Lituanica“ veiklos stabdymą.

„Tik nereikia apsiimti keleivių gelbėtojo vaidmens, čia ne mūsų projektas“, - viename laiške rašo atstovas spaudai Aleksandras Zubriakovas.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius teigė, kad prokurorų bus prašoma ištirti informacijos vagystę iš savivaldybės serverių.

Jis patvirtino, kad su Estijos įmone „Infortar“ buvo tariamasi dėl investicijų, bet, pasak mero, sąlygos pasirodė „ne tokios, kurias galėtų pakelti savivaldybė“. Mero teigimu, savivaldybė taip ir negavo pasiūlymo pirkti „Air Lituanica“ su skolomis, kurios viršijo 10 mln. eurų, todėl nuspręsta iš miesto biudžeto įmonės nebedotuoti.

Ankstesnė Vilniaus valdžia nuolat didino „Start Vilnius“, kontroliuojančios „Air Lituanica“, kapitalą, taip suteikdama lėšų oro bendrovės veiklai.

Ministras: pasiūlymo neužteko „Air Lituanicos“ gelbėjimui

Estijos investicijų fondo „Infortar“ pasiūlymo nebūtų užtekę išgelbėti žlugusios Vilniaus miesto oro bendrovės „Air Lituanica“, sako Lietuvos susisiekimo ministras.

„Susisiekimo ministerijai šis pasiūlymas buvo žinomas, bet tas reikalas buvo dviejų ūkio subjektų. (...) Sunku pasakyti, galbūt tai būtų vienas iš galimų dalykų. Galbūt vienų estų būtų buvę per mažai, būtų turbūt reikėję galvoti apie platesnį investuotojų ratą“, - žurnalistams ketvirtadienį po Vyriausybės pasitarimo sakė Rimantas Sinkevičius.

Paklaustas, ką mano apie paviešintus Vilniaus savivaldybės, bendrovės atstovų ir kitų asmenų konfidencialius laiškus, kuriuose kalbama apie „Air Lituanicos“ padėtį, R.Sinkevičius sakė nenorintis veltis „į dviejų požiūrių kovą“.

R.Sinkevičius tvirtino nematęs galimybių išgelbėti „Air Lituanicą“ be papildomo finansavimo.

„Ta bendrovė išsivystė pati. Be papildomo finansavimo iš šalies, kaip buvęs versle ir valstybės tarnautojas, nemačiau galimybių (išgelbėti - BNS). Tas procesas negalėjo būti trumpalaikis, bet esant investicijoms, ar iš valstybės struktūros, ar iš privataus verslo struktūros, tą įmonę buvo galima padaryti nenuostolingą“, - kalbėjo ministras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"