TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

"Dušmanai" nesirengia užleisti pozicijų

2008 03 06 0:00

Po ilgos kovos oficialių keleivių vežėjų ir jų nelegalių konkurentų ginčas pagaliau išnarpliotas. Konstitucijos sergėtojai paskelbė, kad vadinamieji dušmanai iš stočių prieigų vaikomi teisėtai.

Nuo pat ankstyvo ryto prie daugelio šalies miestų autobusų stočių stoviniuoja dušmanų agentai, skubantiems praeiviams vardijantys vietovardžius - "Vilnius", "Kaunas", "Klaipėda", "Panevėžys", "Utena". Taip potencialūs keleiviai viliojami pasinaudoti nelegalių vežėjų paslaugomis. Susigundžiusieji dažniausiai deramai aptarnaujami net už mažesnę kainą, nei siūlo oficialūs vežėjai.

"Nelegalų veikla nėra tokia nekalta, kaip gali atrodyti, - LŽ guodėsi Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) direktorius Arūnas Indrašius. - Kaip rodo kad ir kuklūs skaičiavimai, kasdien tik Vilniuje konkurentai nuvilioja iki 200 keleivių." Nacionalinės vežėjų asociacijos "Linava" ekspertai neseniai mėgino išsiaiškinti bent apytikslius teisėtų vežėjų nuostolius. Anot šios asociacijos Keleivinio transporto skyriaus vadovo Eugenijaus Stolovickio, per metus netenkama dešimčių milijonų litų pajamų. Pasak jo, dar prieš dešimtmetį kone visi tolimojo susisiekimo maršrutai buvo pelningi. 1999-aisiais vežėjai patyrė pirmųjų nuostolių.

Autobusų bendrovės griebėsi įvairių priemonių kovodamos su konkurentais: kreipėsi į policiją, mokesčių inspekciją, siuntė raštus aukščiausios valdžios institucijoms, samdėsi saugos tarnybas, tačiau nelegalių vežėjų mafija tik plėtė savo veiklą.

Bevaisės kovos atgarsiai pasiekė Konstitucinį Teismą (KT). Šis vakar pateikė nedviprasmišką atsakymą: "Kelių transporto kodekso straipsnis, kuriame numatyta, kad užsakomųjų reisų vežėjams draudžiama rinkti ir vežti keleivių grupes iš gatvių ir aikštelių teritorijų, kurios ribojasi su autobusų stotimis, neprieštarauja Konstitucijai."

Tačiau būtų naivu tikėtis, kad nelegalai lengvai pasitrauks iš stočių prieigų. Jų nuotaikas LŽ aiškiai išreiškė vienos tokių firmų atstovas, panoręs likti neįvardytas. "Dėl KT sprendimo tikrai nesidžiaugiame. Dabar mus neabejotinai užgrius patikrinimų lavina. Esame ne vienus metus persekiojami įvairių valdininkų ir pareigūnų. Šiaip taip sukomės. Suksimės ir dabar. Galbūt nenorėdami nemalonumų vieni iškart pasitrauks iš verslo, tačiau atkakliausieji veš žmones tol, kol tai bus pelninga atskaičiavus visas išlaidas, kartu ir baudas", - sakė jis.

Panašiai prognozavo Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas. Pasak jo, nelegalūs vežimai - labai viliojantis kąsnis. Tad tikėtis greitų permainų šioje srityje neverta. Vis dėlto KT kontrolieriams atrišo rankas, todėl bus lengviau taikyti administracines baudas už komercinės ir ūkinės veiklos tvarkos pažeidimus. Jos siekia nuo 500 iki 1000 litų. KT išvada turėtų pastūmėti 24 administracinių bylų nagrinėjimą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"