TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

EK neturi priekaištų Lietuvai dėl draudimų rusiškai televizijai

2015 07 14 11:18
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Europos Komisija (EK) pareiškė, kad Lietuva pagrįstai apribojo rusiškos televizijos „RTR planeta“ retransliacijas, nes televizijos laidose buvo kurstoma neapykanta.

„Lietuva pakankamai svariai įrodė, kad (...) buvo padaryti akivaizdaus, rimto ir sunkaus pobūdžio draudimo kurstyti neapykantą pažeidimai“, - rašoma EK sprendime.

Rašte pažymima, kad „priemonės, kurių ėmėsi Lietuva, nėra diskriminuojančios ir yra proporcingos“, siekiant užtikrinti, kad žiniasklaidoje nebūtų kurstoma neapykanta.

Tokį sprendimą liepos 10 dieną paskelbė už skaitmeninę ekonomiką atsakingas Vokietijos eurokomisaras Guentheris Oettingeris.

Lietuvos radijo ir televizijos komisija Švedijoje registruotos „RTR Planetos“ retransliacijas buvo uždraudusi nuo balandžio 13 iki liepos 13 dienos. Anot komisijos, televizija savo laidose kurstė karą ir neapykantą bei pakartotinai pažeidė Visuomenės informavimo įstatymą.

Komisijos pirmininkas Edmundas Vaitekūnas BNS antradienį sakė, kad tokio pobūdžio sprendimą EK priėmė pirmą kartą, todėl suformuotas svarbus precedentas.

„Teismuose dėl tokių sprendimų jausimės labai drąsiai, kadangi priimdami sprendimą padarėme precedentą. Dabar išaiškinta, kad jis priimtas teisingai, laikantis visų procedūrų“, - BNS sakė E.Vaitekūnas.

Europos Komisijos atstovas patvirtino, kad iki šiol tokių precedentų nebuvo.

„Europos Komisija sprendimą priėmė liepos 10 dieną. Iki šiol Europos Komisijos praktikoje nebuvo precedentų, kai būtų pritaikyta audiovizualinės žiniasklaidos direktyvos paslaugų 3 straipsnio 2 dalies procedūra dėl neapykantos“, - BNS informavo Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje atstovas spaudai Giedrius Sudikas.

Anksčiau Lietuva yra apribojusi rusiškų televizijų „Ren TV Baltic“, „NTV Mir Lithuania“ ir Pirmojo Baltijos kanalo transliacijas, laikinai drausdama jose transliuoti ne Europos Sąjungoje pagamintas laidas.

Pasak E.Vaitekūno, dauguma iš šių sprendimų apskųsti teismui. Daugiausia skundų šiuo metu yra pateikęs Didžiojoje Britanijoje registruotas koncernas „BMA“, valdantis „Ren TV Baltic“ ir „NTV Mir Lithuania“.

Televizijos kanalų draudimo kritikai teigia, kad su Rusijos propaganda negalima kovoti draudimais ar cenzūra, o daugiau dėmesio skirti informacijos kiekio ir kokybės didinimui. Prieš kanalų draudimą yra pasisakiusi Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos atstovė žiniasklaidai Dunja Mijatovič.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"