TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Emigrantų vaikams - lietuviški brandos atestatai per atstumą

2014 05 26 10:53
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Emigracija ir kintantis gyvenimo būdas, kai vis daugiau šeimų gyvena tarp kelių šalių, didina nuotolinio mokymosi populiarumą – tokiu būdu mokosi vis daugiau lietuvių.

Jau ir Lietuvos mokyklos siūlo galimybę savo mokiniams mokytis per atstumą: norint baigti lietuvišką mokyklą jau nebūtina sėdėti nutrintame mokyklos suole, o gyventi galima kad ir tolimoje Afrikoje – mokinio gyvenamoji vieta šiandien nebeturi jokios reikšmės.

Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos atstovės Aidos Janionytės, nuotolinį mokymą savo mokiniams Lietuvoje šiandien turi galimybę vykdyti kiekviena mokykla.

Tai ypač aktualu emigrantams, norintiems, kad jų vaikai, išvykę gyventi į pasirinktą užsienio šalį, toliau tęstų mokslus lietuviškoje mokykloje. Galimybė mokytis lietuviškoje mokykloje nuotoliniu būdu palengvina į svetimus kraštus išvykusių šeimų apsisprendimą drauge pasiimti ir vaikus. Taip pat nuotoliniu būdu neretai pageidauja mokytis užsienyje esančių diplomatų ir karininkų atžalos.

Kaip praneša Švietimo ir mokslo ministerija, užsienyje gyvenančių lietuvių vaikų mokymą nuotoliniu būdu šiuo metu vykdo penkios ministro įsakymu patvirtintos mokyklos. Jose nuotoliniu būdu mokosi 860 mokinių. Tokių mokinių vis daugėja.

Gali mokytis bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu

Kaip pastebi ekspertai, šiuolaikinės technologijos nuotolinį mokymą daro labai patogų. Mokiniai gali atlikti užduotis bet kuriuo paros metu, bet kurią savaitės dieną ir bet kurioje vietoje. Pats mokinys yra savo laiko šeimininkas ir savarankiškai nusprendžia, kaip jam paskirstyti savo mokymosi laiką.

„Didelis nuotolinio mokymosi pranašumas yra tas, kad mokiniai savo mokymosi laiką ir tempą gali planuoti savarankiškiau, žymiai laisviau gali pasirinkti mokymosi aplinką ir vietą, o geografinių atstumų tiesiog nebelieka. Šios aplinkybės ugdo ir skatina mokinio savarankiškumą, poreikį racionaliai planuoti savo laiką. Informacijos gausa neišvengiamai priverčia pradėti mąstyti kritiškai, išmokti atskirti pozityvią žiniatinklio informaciją nuo informacinių šiukšlių“, – šiandienines galimybes vardija Ozo gimnazijos direktorius Albinas Daubaras.

Pasak jo, mokiniai dominančiais klausimais su mokytoju gali diskutuoti realiu laiku susirašinėdami skaipu arba mokytojui pasiųsdami video klausimą. Be to, nuotoliniu būdu galima mokytojo paprašyti išsamiau paaiškinti probleminius klausimus arba paprašyti daugiau papildomų ir sudėtingesnių užduočių, jei įprastinis kursas mokiniui yra per lengvas.

Pakanka atvykti į brandos egzaminus

Nuotolinis mokymas praktiškai niekuo nesiskiria nuo tradicinio. Mokykla kiekvienos klasės kursą suskirsto į konkrečias interaktyvias pamokas – mokiniams pateikiama daug vaizdinės ir garso medžiagos, savikontrolės ir kontrolinių darbų testų. Kiekvienam mokomajam dalykui paruošiama tiek pamokų, kiek reikia konkrečios klasės ugdymo planui.

„Kiekvienos pamokos metu nuotolinių klasių mokiniai atlieka užduotis, kurios yra mokytojų įvertinamos. Esant reikalui per pamoką mokiniai su mokytojais bendrauja per „Skype” programą. Nuotolinių klasių moksleiviai, įsisavinę kursą pasinaudodami informacinėmis technologijomis, į pačią gimnaziją turi atvykti vienintelį kartą – laikyti 12 klasės brandos egzamino, o 10 klasės pagrindinio ugdymo programos pasiekimų patikrinimą galima atlikti nuotoliniu būdu – per skaipą“, – sako autorinę nuotolinio mokymo sistemą sukūrusios Ozo gimnazijos direktorius A.Daubaras.

Šiaulių „Sandoros“ progimnazijos direktorius Kęstutis Šaltis sako, kad ypač emigrantai domisi galimybe vaikams mokytis lietuviškoje mokykloje iš užsienio. Pašnekovas išduoda, kad rašydami prašymus tėvai dažnai teigia iš pradžių nežinoję apie tokią galimybę, o jei būtų žinoję, būtų leidę savo vaikus mokytis nuotoliniu būdu jau anksčiau.

K.Šaltis paminėjo kelias priežastis, kodėl emigravę lietuviai nori, kad jų vaikai gyvendami užsienyje įgytų būtent lietuvišką išsilavinimą. „Vieni emigrantai laikinai gyvena ar dirba užsienyje ir greitu laiku planuoja grįžti į gimtinę. Kiti konkrečių planų grįžti į Lietuvą neturi, bet kartais apie grįžimą susimąsto ir nori, kad grįžimo atveju vaikas nebūtų nutolęs nuo lietuviškų programų ir adaptacija būtų lengvesnė. Dar yra tautos patriotai, gyvenantys užsienyje ir neplanuojantys grįžti, bet jiems nuotolinis mokymas yra galimybė neatitolti nuo lietuvybės ir vaikams suteikti lietuvių kalbos pagrindus bei išsaugoti gimtąją kalbą“, – dėstė progimnazijos direktorius.

Naujos technologijos pamokose didina mokinių motyvaciją

Suprasdami, kad nuotolinis mokymas stipriai prisideda prie to, kad emigrantų vaikai neprarastų lietuviškų šaknų, Lietuvos mokytojai mokymo procese stengiasi pasitelkti kuo daugiau tokį mokymą palengvinančių kompiuterinių programų.

,,Interneto resursai (ypač „Youtube“ ir „Vikipedija”), mobiliosios programėlės ir kitos informacinių technologijų suteikiamos darbo su informacija galimybės padeda mokinius labiau įtraukti į sąmoningo ir patrauklaus mokymosi procesą. Aišku, toks mokymas iš mokytojų reikalauja daug naujų kompetencijų, bet jas įgyti pažangiai mąstantiems pedagogams nėra neįveikiama užduotis“, – technologijų naudą mokymui apibūdina A.Daubaras.

Vis dėlto, kaip rodo tarptautiniai tyrimai, kol kas Lietuvos mokytojai pagal informacinių technologijų naudojimą pamokose gerokai atsilieka nuo Vakarų Europos šalių. Tiesa, ir Lietuvos mokytojai pasinaudodami įvairiomis programomis turi galimybių tobulinti savo skaitmeninį raštingumą ir taip žengti koja kojon su naujomis technologijomis. Netrukus Lietuvoje bus pradėta įgyvendinti visą šalį apimsianti programa „Samsung Mokykla ateičiai“, kurios metu mokytojų laukia nemokami skaitmeninio raštingumo mokymai – mokytojai iš visos Lietuvos sužinos, kaip naudotis socialine žiniasklaida, išmoks kurti tinklaraščius, informacinę grafiką, videofilmus, animaciją ir visa tai pritaikyti pamokose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"