TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Emocinė pagalba - kitu adresu

2010 12 09 0:00

Prireikus nemokamos psichologo pagalbos nuo sausio 1-osios turėsime skambinti kitais telefonų numeriais.

Vaikų ir suaugusiųjų emocinės paramos tarnybos bus pasiekiamos tokiais pat telefonų numeriais, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse: Vilties linija (tel. 11 61 23) dirbs visą parą, o Vaikų linija (11 61 11) veiks kasdien 11-21 valandą.

Tikimasi, kad diegiami nauji "europiniai" telefonų numeriai leis atpiginti skambučius, kurie dabar yra apmokami iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos lėšų.

Išvengs painiavos

Šiuo metu Lietuvoje veikia dvi vaikų ir paauglių pagalbos telefonu linijos - jau trylika metų dirbanti nevyriausybinė organizacija Vaikų linija ir praėjusiais metais įkurta valstybinė Pagalbos vaikams linija. "Neracionalu išlaikyti dvi krašte veikiančias vaikų linijas, nes jos atlieka beveik tą patį darbą", - LŽ tikino Vaikų linijos vadovės pareigas laikinai einanti Ivona Suchodolska. Tad nuo kitų metų naujuoju "europiniu" numeriu skambučius priims ir pagalbą teiks vienintelė Vaikų linija, o ypatingais atvejais skambučiai bus nukreipiami Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistams. "Iki šiol veikiančios kelios vaikų pagalbos linijos tikrai sukelia painiavos, kai skambinančiajam tenka pasirinkti, kokios pagalbos jam reikia - psichologinės ar teisinės", - kalbėjo laikinoji Vaikų linijos vadovė.

Pasak I.Suchodolskos, vaikų ir paauglių skambučiai čia netyla kasdien. Vien praėjusiais metais Vaikų linijos darbuotojai atsiliepė į 90 tūkst. skambučių, per dieną išklausė daugiau kaip po 200 nusiskundimų. "Bandymų prisiskambinti, žinoma, yra net keliolika kartų daugiau. Tačiau vienu metu prie telefonų budi tik 3-5 konsultantai", - pasakojo I.Suchodolska. Ji patikino, kad kasmet stengiamasi apmokyti kuo daugiau savanorių, galinčių suteikti psichologinę pagalbą ir priimti vaikų skambučius. Dažniausiai jie skundžiasi dėl bendravimo su tėvais ir bendraamžiais sunkumų, dėl mokykloje kylančių problemų.

Jaunimo linijos ir suaugusiųjų Vilties linijos konsultantai dažniausiai padeda išsklaidyti mintis apie savižudybę. Visą parą telefono skambučius priimanti Jaunimo linija pernai atsiliepė į 101 tūkst. pagalbos šauksmų. Statistika rodo, kad du trečdaliai skambinančiųjų - 11-18 metų paaugliai, kas penktas - 19-30 metų gyventojas. Dažniau pagalbos šaukiasi merginos.

Šiuo emocinės paramos telefonu žmonės skambina kilus krizei šeimoje, dėl santykių su draugais, patyčių, prievartos, seksualinių ar sveikatos problemų. Pernai net 1404 skambinusieji kalbėjo apie savižudybę. Tokių skambučių, pasak Jaunimo linijos darbuotojų, sulaukiama vidutiniškai po 4 per parą, o 149 asmenys, skambinę šiuo emocinės pagalbos telefonu, kalbėdami su konsultantais jau buvo pradėję žalotis. Kas penktame internetu gaunamame pagalbos prašančiųjų laiške taip pat minimi ketinimai nusižudyti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"