TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Estai nušluostė nosį kaimynams

2011 06 01 0:00
Estijos vyriausybė nutarė remti elektromobilių pirkėjus, o socialinės srities darbuotojus persodinti į 507 štai tokias elektra varomas "Mitsubishi iMiEV" mašinas.
autotopcars2011.blogspot.com nuotrauka

Lietuviai netrukus su pavydu galės žiūrėti į vairuotojus Estijoje - jau šiemet jiems bus sudarytos galimybės elektromobilius įsigyti su didele valstybes parama. Pernelyg nesireklamavę ir be skambių šūkių estai kryptingai juda pažadėtos elektromobilizacijos link.

Estijos vyriausybė senokai kalba apie ketinimus realiomis priemonėmis skatinti gyventojus rinktis mažiau aplinką teršiančias transporto priemones. Tačiau praėjusią savaitę estų viltys persėsti į žaliuosius automobilius dar labiau sustiprėjo - krašto valdžia nutarė parduoti japonų korporacijai "Mitsubishi" 10 mln. vienetų taršos leidimų, o už tai gautomis lėšomis remti elektromobilių įsigijimą.

Solidi parama

Estijos ekonomikos ir komunikacijos ministerijos Technologijų ir inovacijų tarnybos viršininko Jano Tauso teigimu, valdžios subsidijas galės gauti tik tie gyventojai, kurie pirks naujus elektra varomus agregatus. Jis pabrėžė, kad parama nebus skiriama mašinoms, turinčioms kombinuotą benzininį ir elektrinį variklį. Vadinasi, į šią kategoriją nepaklius populiarūs hibridiniai automobiliai, kuriuos dabar gamina "Toyota" ar "Honda".

Estų portalas DzD.ee skelbia, kad įsigyjamas elektromobilis turės būti gana galingas ir tinkamas eksploatuoti ne tik miestuose, bet ir magistraliniuose keliuose. Maksimalus tokios transporto priemonės greitis - ne mažesnis nei 60 kilometrų per valandą. Didžiausia parama, kurią bus galima gauti, - maždaug 62 tūkst. litų. Tiesa, subsidija negalės viršyti 50 proc. elektromobilio vertės.

Norintieji pasinaudoti valstybės suteikiama parama jau nuo šios vasaros galės teikti paraiškas elektromobiliams pirkti. Tiesa, prieš tai jie turės susisiekti su tokias mašinas parduodančiomis įmonėmis ir gauti iš jų oficialų pasiūlymą, kuriame būtų nurodyta transporto priemonės kaina. Ši skatinimo programa truks daugiau nei metus ir baigsis 2012 metų pabaigoje.

Nėra skatinimo programos

Lietuva sekti estų pavyzdžiu artimiausiu metu neketina, tad valdžios postringavimai, kaip svarbu persodinti lietuvius į ekonomiškesnes ir aplinkai nekenksmingas elektra varomas transporto priemones, labiau primena tik skambius pareiškimus. Mūsų krašte nei elektromobilių gamyba, nei valstybės parama tokių mašinų šeimininkams nėra numatyta jokiais teisės aktais. Tai didžiąja dalimi ir lemia, kad Lietuvoje priskaičiuojama vos kelios dešimtys elektra varomų agregatų ir apie 200 hibridinių automobilių.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Mindaugas Beišys LŽ tvirtino, kad atsakingų valdžios institucijų kalbos apie staigų elektromobilių proveržį tėra mitas, o gyventojai neskatinami persėsti į švaresnes elektrines transporto priemones. "Gyventojai nėra suinteresuoti pirkti nepigiai kainuojančių žaliųjų mašinų, nes valstybė jiems negali pasiūlyti jokių nuolaidų ar privilegijų. Tačiau vienokia ar kitokia valstybės parama būtina, kad žmonės suprastų, jog vairuoti elektromobilius ne tik madinga, bet ir finansiškai naudinga. Tai galėtų būti vienkartinė subsidija ar PVM lengvata, galimybė nemokamai statyti mašiną miesto centre bei senamiestyje ir panašiai. Žinoma, turi būti išplėtota ir elektromobilių įkrovimo bei aptarnavimo infrastruktūra. Tik tada atsiras vilčių, kad Lietuva pasirengusi visuotinei elektromobilizacijai", - aiškino LAA vadovas.

Valdininkus - į elektromobilius

Skirtingai nei Lietuvoje, Estijoje ketinama ne tik finansiškai skatinti gyventojus pirkti elektromobilius, bet ir persodinti į juos valdiškų institucijų darbuotojus. Vyriausybė dar kovo mėnesį sutarė, kad įvairioms socialinėms tarnyboms nupirks 507 elektra varomus "Mitsubishi iMiEV" automobilius.

Panašiu keliu bando eiti ir kaimynai latviai. Šį pavasarį Latvijos municipalinė bendrovė "Rigas energetikas agentūra" viešai pareiškė, kad krašto valdininkai turėtų persėsti į elektromobilius. Be to, ji užsimojo sukurti visą reikiamą elektrinių transporto priemonių infrastruktūrą. Šis projektas jau buvo svarstomas Rygos dūmoje. Tiesa, tokia žalioji iniciatyva oficialiai kol kas nepatvirtinta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"