TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Geležinkelininkai rengiasi streikui

2006 10 18 0:00
Per Vaidotų stotį keliauja dauguma geležinkeliu pervežamų krovinių.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Didžiausios Lietuvoje krovinių pervežimą užtikrinančios Vaidotų geležinkelio stoties darbuotojai vadovams pateikė ultimatumą. Kilus streikui, gali būti visiškai suparalyžiuotas krovininių traukinių tranzitas visoje šalyje.

Valstybės valdomos AB "Lietuvos geležinkeliai" darbuotojų atlyginimai kyla kur kas lėčiau nei keliariopai pastaraisiais metais padidėjęs bendrovės pelningumo rodiklis. Pernai "Lietuvos geležinkelių" grynasis pelnas siekė 70 mln. litų, tačiau darbuotojų atlyginimų vidurkis nuo Europos Sąjungos geležinkelių infrastruktūros darbuotojų uždarbio skiriasi keliolika kartų.

Prieš keletą dienų Vilniaus rajone esančios Vaidotų geležinkelio stoties, pro kurią driekiasi 16 krovininių traukinių maršrutų, darbuotojai oficialiai kreipėsi į "Lietuvos geležinkelių" vadovybę, reikalaudami nedelsiant dvigubai padidinti atlyginimus. Šiemet rugsėjo 1-ąją algos pakeltos visiems įmonei priklausantiems padaliniams, išskyrus Vaidotų ir Panerių geležinkelių stotis. "Lietuvos geležinkelių" atstovų teigimu, to nepavyko padaryti dėl sudėtingos įmonės infrastruktūros ir painios darbo mokėjimo sistemos. Tuo pasipiktinę Vaidotų stoties darbuotojai grasina vadovybei kardinaliomis atsakomosiomis priemonėmis, kurios gali baigtis net visišku stoties darbo sustabdymu.

Kreipimąsi į vadovus pasirašė 215 iš maždaug 300 stoties darbuotojų. Kai kurie iš jų šiuo metu serga arba atostogauja, tačiau Lietuvos geležinkelio profesinės sąjungos įgaliotinio Vaidotų geležinkelio stotyje Andrejaus Ananjevo teigimu, šiam sprendimui pritaria dauguma stotyje dirbančių žmonių.

Pagal Darbo kodeksą, įmonės darbuotojai gali rengti streiką, jei tam pritaria daugiau kaip 50 proc. įmonės darbuotojų. Vaidotų stoties darbuotojų interesams atstovauti sutiko ir "Lietuvos geležinkelių" profesinė sąjunga.

"Lietuvos geležinkeliai" į šį savo darbuotojų kreipimąsi privalo atsakyti per septynias dienas. Jei darbdaviui nepavyks susitarti su darbuotojais, konfliktą spręs komisija.

"Sankcionuotą streiką galime suorganizuoti po maždaug 40 dienų. Pirmą kartą streikuosime dvi valandas. Jei po to į mūsų reikalavimus nebūtų atsižvelgta, teliktų vienintelė išeitis - visiškas stoties darbo sustabdymas, praleidžiant tik tranzitinius traukinius. Tokiu atveju beveik sustotų krovininių traukinių eismas visoje Lietuvoje", - LŽ teigė Ananjevas.

Šiuo metu geležinkelių Techninio skyriaus darbuotojų atlyginimai atskaičius mokesčius svyruoja nuo 750 iki 1300 litų. "Per pamainą prižiūrime po 30 ir daugiau traukinių. Užmokestis už alinantį darbą - tiesiog juokingas. Prieš kelerius metus viešėjusi Danijos geležinkelininkų darbuotojų delegacija stebėjosi mūsų algomis. Ten paprastas traukinio mašinisto padėjėjas, kuris Lietuvoje "į rankas" gautų apie 850 litų, per metus apytiksliai uždirba 150-180 tūkst. litų", - piktinosi profesinės sąjungos atstovas.

"Lietuvos geležinkeliai" Vaidotų stoties darbuotojams prieš kelias dienas algas pakėlė simboline 20 litų priemoka.

"Lietuvos geležinkelių" krovinių vežimo valdybos viršininko pavaduotojas Vilius Nikitinas LŽ teigė, kad darbininkų reikalavimas dvigubai padidinti darbo užmokestį - neapgalvotas, to daryti neleidžia ir bendrovės finansinis pajėgumas.

"Nuo kitų metų pradžios keisis darbo mokėjimo tvarka, todėl bus keliami ir atlyginimai. Nežinau, kodėl nebuvo į tai atsižvelgta. Žinoma, darysime viską, kad nebūtų griebiamasi kardinaliausių priemonių", - tikino Nikitinas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"