TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Gyvybė išgelbėjama išklausius, išgirdus, pakalbėjus

2015 06 01 16:40
Pristatyta emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“pastarųjų metų veikla. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotraukos

Pasak žinomos aktorės ir televizijos laidų vedėjos Beatos Tiškevič-Hasanovos, ji žino, kas yra nesėkmės, vienišumo jausmas, mintys apie savižudybę. Ši tema artima dėl skaudžios patirties, nes iš gyvenimo savo noru pasitraukė viena jos draugė. Populiari moteris prisideda prie emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“ veiklos, kuri buvo pristatyta per spaudos konferenciją birželio 1 dieną. "Kuo daugiau žmonių prisidėtų, tuo rezultatai būtų geresni", - sakė Beata.

Emocinės paramos tarnybos vadovas Paulius Skruibis sakė, kad "Jaunimo linijos" nebūtų be savanorių, rėmėjų, žinomų žmonių, kurie padeda, žiniasklaidos. Jis pristatė tarnybos veiklą. P. Skruibio teigimu, prieš trejetą metų „Jaunimo linija“ galėjo atsiliepti tik į vieną skambutį iš 20, pernai buvo atsiliepiama į vieną iš septynių, per šių metų pirmuosius mėnesius - jau į vieną iš šešių. Tokį pokytį didžiąja dalimi nulėmė rekordiškai išaugęs savanorių skaičius – jų praėjusiais metais pritraukta ir apmokyta net 124 žmonės. Viso "Jaunimo linija" turi apie 300 savanorių, tų, kurie atsiliepia į telefono skambučius ir teikia emocinę paramą yra 110, likusieji veda mokymus ar padeda organizacinėje veikloje.

Emocinės paramos tarnybos vadovas Paulius Skruibis.

P. Skruibis sakė, kad ne tik dažniau atsiliepiama, bet ir pokalbiai trunka ilgiau, o jie patys prasmingiausi. Vien 2014 metais „Jaunimo linija“ iš viso atsiliepė į daugiau kaip 114 tūkst. skambučių. Visus juos sudėjus išeitų maždaug vieni metai, vienas mėnuo ir 14 dienų bendravimo. Dar 1243 atvejais pagalba suteikta internetu.

„Problemos, dėl kurių kreipiasi jauni žmonės, dažnai yra itin sudėtingos, o kartais galinčios lemti jauno žmogaus pasirinkimą gyventi, ar ne. Tam, kad padidintume telefoninės pagalbos prieinamumą mums labai svarbi žmonių ir verslo įmonių parama. Ji leidžia paruošti daugiau savanorių ir padėti didesniam jaunuolių skaičiui“, – kalbėjo "Jaunimo linijos“ vadovas.

Kiekviena minutė danguje užrašyta

"Jaunimo linijos" vadovas P. Skruibis pažymėjo, kad vieną savanorį paruošti vidutiniškai užtrunka apie pusę metų, tai kainuoja 545 eurus. Jau antrus metus iš eilės vienos naujų savanorių grupės mokymus finansavo telekomunikacijų bendrovė „Tele2“. Apskritai ši bendrovė „Jaunimo linijos“ veiklą remia nuo 2009 metų. "Šios tarnybos savanoriai yra didvyriai, jie kasdien gelbsti jaunų žmonių gyvybes. Mums garbė prisidėti prie jų darbo“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius. Kaip jis teigė, žiūrint į savanorių darbą širdis džiaugiasi. "Koks siaubas žmogui skambinti paskutinę vilties akimirką, kai jis vienišas, apleistas, palūžęs, kaip jam atrodo, niekam nereikalingas, - sakė P. Masiulis. - Tada telefonu atsiliepia savanoris. Gyvybė išgelbėjama išklausius, išgirdus, pakalbėjus. Tada žmogus, perlipęs per problemą, nugyvena ilgą gyvenimą ir daugelį kitų padaro laimingus." Tokią veiklą jis vadino nuostabia. Ir sakė, kad kiekviena savanorio prie telefono praleista minutė - danguje užrašyta. "Nuoširdus pokalbis su žmogus gali labai daug ką pakeisti", - patvirtino "Jaunimo linijos" vadovas P. Skruibis.

Aktorė ir televizijos laidų vedėja Beata Tiškevič-Hasanova.

Kartu mokėsi nebijoti kalbėti

Aktorė ir televizijos laidų vedėja B. Tiškevič-Hasanova teigė, kad savanoriai geriausiai žino, kokia yra tikrovė. Apie ją pasakoja skambinantys žmonės. Beata parėmė iniciatyvą "Nebijok kalbėti". Aktorė su šypsena sakė, kad tai pirmiausia pačiai padėjo. "Su "Nebijok kalbėti aš pradėjau kalbėti", - prisipažino.

B. Tiškevič-Hasanova prisiminė, kad kadaise pačiai teko patirti patyčių. Atskleidė ir skaudų įvykį - draugės savižudybę. Todėl ši tema jai artima. "Žinau, kas yra nesėkmės, - kalbėjo aktorė. - Žinau, kai jautiesi vienišas. Žinau, ką reiškia mąstyti apie savižudybę." Per iniciatyvos "Nebijok kalbėti" susitikimus tai išgirdę žmonės nustebdavo. Beata paaiškino, kad esame tarsi pirštinė - lyg ir kartu, bet po vieną. Todėl reikia stengtis būti drauge ir dalytis mintimis. "Tada žmonių akys užsidega kaip lemputės, - teigė aktorė. - Jie supranta, kad nėra vieniši."

Iniciatyvą „Nebijok kalbėti“ B.Tiškevič-Hasanova vykdo kartu su Andriumi Mamontovu ir „Jaunimo linija“. Šios iniciatyvos metu įvairiuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose rengiami atviri susitikimai. Juose aptariama, kaip pastebėti, kad artimajam yra sunku, ir ką tuomet daryti. Per kelerius metus surengta daugiau kaip 30 susitikimų skirtinguose miestuose. Šiais metais dar laukia susitikimai Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune.

Apie emocinės paramos tarnybą, prie kurios veiklos pati prisideda, B.Tiškevič-Hasanova sakė: „Manau, kad „Jaunimo linijos” rageliuose glūdi tikroji mūsų visuomenės tiesa. Ten iškalbami tie sakiniai, kurių jums negali pasakyti jūsų vaikai, ten yra tai, ko partneriai negali vienas kitam pripažinti, ten yra atstumtų, įskaudintų žmonių ašaros – visa tai, ko mes, kaip visuomenė, kol kas dar nesame pasirengę girdėti. Ir nesiryžtame pasakyti vienas kitam. Dėl to man atrodo labai svarbu remti šios emocinės pagalbos tarnybos darbą. Savižudybės, alkoholizmas, patyčios, homofobija, įvairaus pobūdžio diskriminacija yra mūsų visų problema ir mes, kaip piliečiai, privalome už tai prisiimti atsakomybę. Vienas iš būdų – tapti „Jaunimo linijos” savanoriu arba remti jos veiklą finansiškai.“ Pati B.Tiškevič-Hasanova kiekvieną mėnesį tiesioginiu debetu remia "Jaunimo liniją".

Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.

Daugėja skambučių dėl patyčių

Emocinės paramos tarnybos „Jaunimo linija“ duomenimis, per praėjusius metus pagalbos Lietuvos jaunimas vis dažniau kreipdavosi dėl itin rimtų problemų, tokių kaip savižudybės rizika, savęs žalojimas, priklausomybė nuo alkoholio ir patyčios. Apie savižudybę galvojantiems žmonėms „Jaunimo linijos“ savanoriai pernai suteikė pagalbą 3000 kartų. Tuo metu skambučių dėl su santykiais susijusių problemų – bendravimo su tėvais ir draugais, skyrybų, meilės, seksualinio tapatumo paieškų santykinai sumažėjo.

Šių metų sausio–balandžio mėnesiais vidutiniškai 505 „Jaunimo linijos“ per mėnesį priimti skambučiai buvo susiję su savižudybės rizika. Vidutiniškai 293 kartus skambino nematydami gyvenimo prasmės, 112 – ieškojo paramos dėl įvairių priklausomybių. Vis daugiau skambučių „Jaunimo linija“ sulaukia dėl patyčių problemos – per dieną dėl patyčių kreipiamasi vidutiniškai keturis kartus.

„Jaunimo linija“ – viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos telefonu (8 800 28888) ir elektroniniais laiškais (www.jaunimolinija.lt/laiskai) tarnyba. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje emocinę paramą teikia daugiau nei 200 savanorių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"