TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Gyvybiškai svarbi paslauga stabdoma

2011 02 14 0:00
Gavę SMS žinutę apie pavojų saugesni taptų ir vaikai.
PAGD nuotrauka

Įspėti apie pavojų SMS žinutėmis - greitas ir patikimas būdas, bet gyventojai artimiausiu metu šios paslaugos gali nesitikėti. Konkursą programai diegti pralaimėjusi bendrovė užginčijo jo rezultatus.

Apie stichines nelaimes, ligas, avarijas pigiausia ir greičiausia gyventojams pranešti mobiliuoju telefonu. Ši paslauga jau galėjo būti įdiegta, tačiau įstrigo pusiaukelėje. Viešą konkursą dėl jos teikimo pralaimėjusi UAB "eVigilo" kreipėsi į teismą. Kol nesibaigs įsisukęs teismų maratonas, žmonės šios paslaugos nesulauks.

Viešųjų pirkimų tarnybos atstovų teigimu, konkursų viešosioms paslaugoms pirkti rezultatai skundžiami vis dažniau, tokia teise neretai piktnaudžiaujama.

Informuotų SMS žinute

Apie stichines nelaimes, epidemijas, potvynius gyventojams šiuo metu praneša ugniagesiai gelbėtojai - įjungia sirenas arba tiesiog apvažiuoja rizikos zonoje esančią teritoriją. Tačiau sirenos daugelyje vietų negirdimos, o įspėti žmones važinėjant iš kiemo į kiemą užtrunka labai ilgai.

Daug greičiau ir pigiau gyventojus būtų galima informuoti mobiliuoju telefonu. Per Bendrąjį pagalbos centrą (BPC) gautoje SMS žinutėje būtų nurodyta, kas gresia žmogui ir kokių priemonių reikėtų imtis norint nuo tos grėsmės apsisaugoti.

Ypač svarbu tai tampa ekstremaliais atvejais, kai viską lemia laikas - staiga užklupus stichinei nelaimei, potvyniui, škvalui arba įvykus avarijai, pavyzdžiui, chemikalus gaminančioje įmonėje.

Užginčijo rezultatus

Viešųjų pirkimų konkursą tokiai paslaugai teikti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD), kuriam pavaldus BPC, Viešųjų pirkimų komisija (VPK) paskelbė dar pernai sausio mėnesį, jame dalyvavo trys konsorciumai.

Jau gegužę paaiškėjo konkurso rezultatai. Jį laimėjo bendrovės "NT Service" ir "HNIT - Baltic", už paslaugos įdiegimą paprašiusios apie 15 mln. litų bei 1,5 mln. litų papildomai už metinę programos priežiūrą. Antrosios vietos laimėtojas - bendrovių "Inta", "eVigilo" bei ERP - konsorciumas savo paslaugos diegimą įvertino beveik puse milijono litų pigiau, tačiau kaina už metinę programos priežiūrą buvo keliskart didesnė ir siekė daugiau kaip 5,5 mln. litų.

Apsvarsčiusi siūlymus, VPK pasirinko pirmąjį variantą ir konkurso nugalėtoja paskelbė bendroves "NT Service" bei "HNIT - Baltic". Nepatenkinta tokiu sprendimu Izraelio bendrovė "eVigilo" kreipėsi į PAGD su pretenzijomis.

Gresia teismų maratonas

PAGD vyresnysis patarėjas Antanas Paulikas LŽ sakė, kad tokių pretenzijų buvo ne viena ir ne dvi, tačiau visos jos buvo atmestos. Norėdamas atsakyti į skundus, departamentas iš naujo užsakė ir brangiai valstybei kainavusį paslaugos vertinimą. Jį atliko Vilniaus Gedimino technikos universiteto ir Kauno technologijos universiteto specialistai. Gavusi vertinimą, UAB "eVigilo" pernai lapkritį kreipėsi į teismą. Jo sprendimas turėtų būti skelbiamas vasario 23-iąją. Tačiau jei kuri nors šalis panorėtų jį apskųsti, prasidėtų ilgas teismų maratonas.

Mat pirmos instancijos teismas įpareigotas tokias bylas išnagrinėti per 45 dienas, tačiau apeliacinių ir kasacinių skundų nagrinėjimo terminai nenumatyti. Tad teisminės procedūros gali tęstis ne vienus metus.

Lauks galutinio sprendimo

Dažniausiai teismas sprendžia, ar taikyti laikinąsias apsaugos priemones ir uždrausti konkurso laimėtojams teikti paslaugą, ar leisti ją vykdyti.

Tačiau šįkart susiklostė tokia padėtis, kad paslauga bet kokiu atveju nebus diegiama, kol bus baigti teisminiai ginčai. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų skirtus 15 mln. litų gauti nėra jokių kliūčių. Tačiau kol teismuose nebus priimtas galutinis sprendimas, PAGD negali pasirašyti sutarties su konkursą laimėjusia bendrove ir jai mokėti pinigų už paslaugą. "Jeigu tai padarytume, vėliau gali kilti kitų teisinių problemų. Juk neaišku, ar teismas konkurso laimėtojais pripažins "NT Service" ir "HNIT - Baltic" konsorciumą, ar patenkins bendrovės "eVigilo" pretenzijas", - LŽ aiškino A.Paulikas.

Su bendrovės "eVigilo" advokate Jolita Rima Puškoriene LŽ kelias dienas susisiekti nepavyko.

"Etatiniai" skundikai

Tai ne išskirtinis atvejis, kai teismui skundžiami viešųjų pirkimų konkurso rezultatai. Pastaraisiais metais tokių bylų itin padaugėjo. 2008 metais jų buvo užregistruota 115, o 2009-aisiais jau beveik dvigubai daugiau - 224.

Viešųjų pirkimų tarnybos atstovė spaudai Aušra Pocienė LŽ sakė, kad teise apskųsti konkursų rezultatus iš tiesų dažnai piktnaudžiaujama. Tarnybos darbuotojų teigimu, esama net "etatinių skundikų", jiems jau gerai žinomų. Įstatymas numato, kad tokias bylas privalu išnagrinėti per 45 paras. Tačiau kasmet jų gerokai daugėjant, vis ilgiau užsitęsia ir jų nagrinėjimas. Pernai tokių ieškinių nagrinėjimo trukmė net 3,3 karto viršijo nustatytą laiką.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"