TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
LIETUVA

Į balsų medžioklę - su tradiciniais ginklais

2012 07 20 5:41
LSDP kandidatų į Seimą automobiliai netrukus bus papuošti partijos logotipu ir rinkimų šūkiu: "Svarbiausia - žmogus." /Ritos Stankevičiūtės nuotrauka  

Rinkimų kampanijas planuojančios partijos daugiausia dėmesio ketina skirti metai iš metų naudojamoms priemonėms. Rinkėjams vilioti žadama nepagailėti nuo 800 tūkst. iki 2,6 mln. litų.

Didžiųjų partijų atstovai rinkėjų simpatijas bandys pelnyti keliaudami po kraštą ir bendraudami su gyventojais. Artėjant rinkimams kandidatai į Seimą šypsosis iš spalvingų agitacinių plakatų ir vaizdo klipų.

Nuo durų iki durų

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) jau apsisprendė, kaip prisistatys rinkėjams. Informacija apie partiją, jos rinkimų programą pasieks spaudos skaitytojus, televizijos žiūrovus, radijo klausytojus, interneto vartotojus.

Anot TS-LKD vykdomojo sekretoriaus Raimundo Aleknos, partijos kandidatai į Seimą jau dirba "nuo durų iki durų" - važinėja po Lietuvą ir susitinka su rinkėjais. "Pagrindinis mūsų rinkimų kampanijos darbas - maksimaliai, visais įmanomais būdais ir suprantama forma pateikti žmonėms ataskaitą, ką nuveikėme per pastaruosius ketverius metus ir ką planuojame tęsti, kokie darbai turėtų nesustoti", - LŽ aiškino jis.

Rinkimų kampanijai parengti konservatoriai samdė specialistus. Jai finansuoti TS-LKD ketina išleisti maksimalią leistiną sumą - apie 2 mln. 600 tūkst. litų.

Lipdukai ant automobilių

Didžiausios opozicinės jėgos - Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) - kandidatų į Seimą automobiliai netrukus bus papuošti partijos logotipu ir rinkimų šūkiu "Svarbiausia - žmogus." Savo automobilį tokiais lipdukais jau apsiklijavo LSDP rinkimų štabo vadovas Juozas Olekas. Anot jo, tam, kad žmonės žinotų, jog prie vairo - socialdemokratas, nepažeidžiantis Kelių eismo taisyklių.

Pagrindinis LSDP rinkimų kampanijos akcentas bus tiesioginis bendravimas su rinkėjais. Išvykų po šalies miestus ir miestelius grafikas bus vis intensyvesnis. Rinkimų kampanija, J.Oleko nuomone, LSDP gali atsieiti apie 1,5-2 mln. litų.

Partijos elitas keliaus

Liberalų ir centro sąjungos (LiCS) pirmininko Algio Čapliko teigimu, pagrindinė LiCS rinkimų kampanijos linija buvo nubrėžta jau seniai. Tačiau ją keitė kai kurie Seimo priimti sprendimai, pavyzdžiui, minimalaus leistino agitacinių televizijos siužetų transliacijos laiko sutrumpinimas nuo 90 iki 30 sekundžių.

Rinkimų kampanijai LiCS ketina išleisti "protingą sumą", viršysiančią 1 mln. litų. Kitą pirmadienį liberalcentristai Trečiojo kelio autobusu pradeda žygį per Lietuvą. Per 2,5 mėnesio truksiančią kelionę žadama surašyti Trečiojo kelio knygą - žmonių sudėliotą partijos programą. "Esminis mūsų tikslas - tiesioginis bendravimas su žmonėmis. Visas partijos elitas privalės bent mėnesį praleisti kelionėje", - teigė A.Čaplikas.

Į kelionę per Lietuvą rugpjūčio pabaigoje leisis ir Liberalų sąjūdžio (LS) nariai. Pasak LS centrinio rinkimų štabo vadovo Raimondo Imbraso, bus "einama į žmones": bendraujama, diskutuojama.

Artėjant rinkimams, gatvėse bus galima išvysti LS rinkimų plakatus, spaudoje, televizijoje, radijuje ir internete - reklamas. R.Imbraso teigimu, reklamos kampaniją LS organizuoja viena viešųjų ryšių agentūra. Tam ketinama išleisti apie 800 tūkst. litų.

Šypsosis iš plakatų

Darbo partija (DP) nuolat tobulina ir papildo anksčiau parengtą rinkimų kampanijos strategiją. DP pirmininko pavaduotojo Vytauto Gapšio teigimu, daugiausia dėmesio ketinama skirti susitikimams su žmonėmis. "Jau esame apvažiavę Lietuvą su Seimo Darbo partijos frakcija, pristatėme nuveiktus darbus. Kiek vėliau bus dar vienas turas", - pažymėjo jis.

Pasak V.Gapšio, atskleisti visas rinkimų kampanijos detales dar per anksti. Tačiau "darbiečiai" ketina naudotis išorinėmis reklamos priemonėmis: plakatais, stendais. Reklamuotis ketinama ir įvairiose žiniasklaidos priemonėse. Visa DP rinkimų kampanijos sąmata, V.Gapšio nuomone, gali siekti maksimalią leistiną sumą.

Partijos "Tvarka ir teisingumas" pirmasis pavaduotojas Valentinas Mazuronis pasakojo, kad "tvarkiečiai" jau suplanavo keliolika partijos rinkimų programos pristatymų administraciniuose šalies centruose. V.Mazuronis skaičiavo, kad rinkimų kampanijai "tvarkiečiai" gali skirti iki 1,5 mln. litų.

Stinga idėjų kovos

Viešųjų ryšių ekspertas Linas Kontrimas Lietuvoje vykstančias rinkimų kampanijas vertina gana kritiškai. Jis pasigenda spalvingumo, šmaikštumo, taip pat solidžių, teminių debatų, idėjų kovos.

Tačiau partijų pasirinktos klasikinės priemonės, L.Kontrimo nuomone, yra svarbios ir būtinos. "Nebent pasirenkama visiškai kitokia rinkimų strategija ir orientuojamasi į veiksmą bei iš to kylančius garsinius, vizualinius sprendimus. Tokia kampanija yra įdomesnė, spalvingesnė, bet nebūtinai šimtu procentų atitinkanti politinio spektaklio scenarijų, - pažymėjo specialistas. - Man nepatinka skrajutės, bukletai. Tačiau kas trukdo sukurti tokius, kad žmogui norėtųsi juos turėti? Norėčiau, kad būtų suteikta daugiau laisvės pritaikant tokius puikius agitacinius būdus kaip plakatai. Juos skaitmeninėje eroje sėkmingai keičia internetui pritaikyti grafiniai kūriniai. Vaizdai yra stiprus poveikio ginklas."

Pasak L.Kontrimo, partijų rinkimų kampanijai planuojamos skirti pinigų sumos vertintinos nevienareikšmiškai. "Didelėmis jas reikėtų laikyti tik tada, jei būtų skiriamos tiesioginiam ryšiui tarp politikų ir rinkėjų stiprinti. Dabar liūto dalis visų biudžetų tenka žiniasklaidos kanalams pirkti. Šiuo atveju minimos sumos nėra didelės", - aiškino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
LIETUVA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"